99Micke99
Gubbe på 2 hjul
Har du tur blir Ricken din instruktör av rena slumpen.![]()
Helt ok med mig. Kan aldrig bli fel att lära sig hojåka av en kille med humor.
![Krama :krama :krama](/img/smilies/krama.gif)
Har du tur blir Ricken din instruktör av rena slumpen.![]()
Helt ok med mig. Kan aldrig bli fel att lära sig hojåka av en kille med humor.![]()
Har du tur blir Ricken din instruktör av rena slumpen.![]()
Skämt åsido. Ricken är en av de instruktörer jag haft allra roligast med. Körde med honom i "retardgruppen" på Gelleråsen, två dagar förra året. Han var väldigt pedagogisk och en go kille. Har man kul är det lättare att lära sig och med honom är man garanterad att ha kul även i depån.
När jag tänker efter så har jag fasen aldrig haft tråkigt på en kurs. Inte ens i regn.
BTW, vi lär väl ses på Gröndal när tiden är inne?
Skämt åsido. Ricken är en av de instruktörer jag haft allra roligast med. Körde med honom i "retardgruppen" på Gelleråsen, två dagar förra året. Han var väldigt pedagogisk och en go kille. Har man kul är det lättare att lära sig och med honom är man garanterad att ha kul även i depån.
När jag tänker efter så har jag fasen aldrig haft tråkigt på en kurs. Inte ens i regn.
BTW, vi lär väl ses på Gröndal när tiden är inne?
Vi kommer garanterat att ses på Gröndal. Kommer du köra som instruktör eller "brassa satan"?
Nu måste jag ju se till att jag hamnar i Rickens grupp.....förväntningarna stegras....
Tack, det var hyggligt av dig att säga så.
Jag brukar säga att min styrka som instr är att folk ska ha en bra magkänsla när dom går därifrån. Det är inte alltid jag lyckas. Men oftast så.
Man ska ha kul. Pungkt.
Så nu var jag seriös i 2min, det var skitjobbigt.
Vad ska vi hitta på nu?
View attachment 377454
Vi kommer garanterat att ses på Gröndal. Kommer du köra som instruktör eller "brassa satan"?
Nu måste jag ju se till att jag hamnar i Rickens grupp.....förväntningarna stegras....
...å har du riktig flax så får du mig som destruktör på Gröndal.Penalism och management by fear är mina ledord.
Glass funkar som muta.
Lösningen finns ju redan...
Om du vill ha en instruktrör som följer dej och hjälper dig understött av teori så finns ju alltid california superbike school (css) som gör just detta och kommer till Sverige en gång per år för kurser!
Kostar fläsk men ska enligt många vara suveränt!
Så om du verkligen vill ha en instruktör så avboka dina dagar och boka istället steg 1 med css(körs i samarbete med smc)! Tror även att Josef ovan är instruktör där!
Lösningen finns ju redan...
Om du vill ha en instruktrör som följer dej och hjälper dig understött av teori så finns ju alltid california superbike school (css) som gör just detta och kommer till Sverige en gång per år för kurser!
Kostar fläsk men ska enligt många vara suveränt!
Så om du verkligen vill ha en instruktör så avboka dina dagar och boka istället steg 1 med css(körs i samarbete med smc)! Tror även att Josef ovan är instruktör där!
Vi kommer garanterat att ses på Gröndal. Kommer du köra som instruktör eller "brassa satan"?
Nu måste jag ju se till att jag hamnar i Rickens grupp.....förväntningarna stegras....
När jag gick steg 4 för några år sedan så var vi två elever på en instruktör!
Tack för inputen. Jag tvivlar inte ett dugg på SMCs instruktörer, jag vet att de är mycket kompetenta. Min tanke var att ha en skugga hela körningen som kan ge feedback baserat på de övningar som ska göras för att ta till sig så mycket som möjligt. Skulle gärna köra fler bandagar med andra men det var ju det här med försäkringen...
Men jag litar på ert ord och testar först, det kanske inte alls behövs precis som ni skriver.
Förstår din tanke, men du får mer bang 4 the buck om du sparar de extra tusenlapparna och kör fler dagar istället. Betydligt roligare också
Dessutom missar du en viktig sak. Hojåka är i teorin en fysiklektion av rang, i praktiken handlar det däremot om att hitta en viss känsla, i bästa fall baserat på denna teoretiska grundkunskap. Hur du än vänder röven så är det mängdträning och åter mängdträning som krävs för att du ska kunna omsätta det du "får" under en kursdag i praktiken.
När du är på nivån att du inte känner att du utvecklas varje bandag/kurs, DÅ kan det vara grymt nyttigt att få någon som pinpointar och verkligen skuggar dig för att göra de där små små förändringarna som är skillnaden på ett par tiondelar. Och då pratar vi nog inte trafiksäkerhet längre iaf![]()
Lösningen finns ju redan...
Om du vill ha en instruktrör som följer dej och hjälper dig understött av teori så finns ju alltid california superbike school (css) som gör just detta och kommer till Sverige en gång per år för kurser!
Kostar fläsk men ska enligt många vara suveränt!
Så om du verkligen vill ha en instruktör så avboka dina dagar och boka istället steg 1 med css(körs i samarbete med smc)! Tror även att Josef ovan är instruktör där!
Vill man ha ut det absolut mesta av en dag eller två och pengar inte är något hinder så bokar man in sig hos CSS på någon rolig bana som tex Dubai eller Cadwell Park och hyr Johnny Haynes som privat coach.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |