Hult, han har ju ändå en poäng där,för att se toppklassen i svensk motorcykel så får man betala 600 kr för att gå dit själv med sambo.
då får han se 15 minuter varmup och sedan 20 minuter race.det blir nästan 600 kr i timmen för att titta på mc per person.
det tycker jag är dyrt oavsett om de har pausunderhållning med stcc och skräp,personligen tycker jag det är lika intressant som curling i paralympic
om man på en hel tävlingshelg gör av med mindre än 15 liter bensin så är det knappast valuta i körtid för föraren heller.
att man ska träna före innebär ju inte att det är samma förhållande som racedagen,med den logiken så räcker det ju med 6 minuter kval,resten är ju bara onödigt för då hinner du dina 5 varv du måste ändå.
ett sprintrace på 15 minuter gör ju inga saker till sin rätt,du kan nästa "settupa" hojen hur som helst,däcken håller ändå,är du inte med från start så hinner du inte prestera något heller,vad tycker du själv är den optimala längden på ett race?
so tycker jag har ett bra upplägg tidsmässigt,tycker inte du det?
jag hade fått för mig att du skulle jobba för motorcyklarna och inte bli en av stcc:s lakejer där motorcyklarna bara körs över ggr på ggr.
jag har ju förstått att motorcyklarna är jävligt intressanta från styrelsen sida,så intressanta att de inte vet vilka som kör eller i vilken klass,men vad gör det*:
de har ju ändå inga pokaler ens till sina deltagare.
jag som var på plats kan inte räkna till mer publik där än på anderstorp,var såg du resten någonstans?
flashen bjöd denna helg 90 personer (sponsorer) på inträde och mat för att de skulle komma,eon mfl. gör likadant och utöver de var det väl bara några 100 personer som betalde,pengar som stcc tar och som inte tillfaller banan.