Pro på Knutstop i helgen!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det är enkelt, om det lockar fler med MC så får MC mer plats. STCC är ett företag. När mc-folket sitter hemma och häckar på sporthoj.com så går pengar och intresset till forumet här. :) Särskillt illa blir det om vi klankar ned på mc-arrangemangen och drömmer om utopier.

Camaro, är det ens racing? Ovalbane-wannabes :tungan

Fast hur vet STCC att jag bara är intresserad av hoj? Om jag betalar och går dit, även om jag tar bågen, så är allt de sett att jag pröjsat och då antagligen accepterat evenemanget i sin nuvarande form.

Jag sa inte att det var racing, jag sa att V8:eek:rna låter ballare—så intresserad var jag av det. ;)

Bilracing är bara kul om det är rally eller dragracing.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Fast hur vet STCC att jag bara är intresserad av hoj? Om jag betalar och går dit, även om jag tar bågen, så är allt de sett att jag pröjsat och då antagligen accepterat evenemanget i sin nuvarande form.
De har väl koll på hur många som kommer dit och betalar mc-parkering t.ex.? Sedan så ser de säkert hur folket rör sig, vilka tält som har besökare, när folk verkligen bänkar sig för att se loppen osv. Förare och sponsorerna ser det. Viasat har säkert undersökningar om tittarunderlaget osv.

Om läktarna vore tomma under Camaro-racen och det samtidigt var fullt med folk i Davids depåtält märks det, det tror jag verkligen. Tyvärr så får man uppfattningen lite att det just nu är tvärtom.

Om de gör en undersökning här och läser kritiken så kan du ju komma till slutsatsen att publiken inte är intresserad av att se svensk roadracing, och det är väl ändå fel?

Last edited:

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
hmmmm

helsingborgs dagblad idag= 2 helsidor med all bilracing och inte en rad med hojarna:mad: pinnsamt

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
helsingborgs dagblad idag= 2 helsidor med all bilracing och inte en rad med hojarna:mad: pinnsamt
För alla web-tidningar så får de direkt hur många "klick" varje artikel ger.
Så enkelt leta upp artiklar om Mozzberg och läs dem.
Så även om de inte är de bästa på att skriva om mc-sporten, så se till att klicka här:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/mc/
och motsvarande på expressen t.ex. Mer klick, mer annonspengar och mer pengar till att ge sporten uppmärksamhet - och så vidare. En positiv spiral istället för att inte se något alls för att det inte är så bra det kan bli.

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Koreansk kombi
Lite synd med tv-sändningen bara.
Förstår inte varför producenten väljer att visa en ensam ledare som åker själv i 20 minuter, hur kul tv är det lixom. I stället för att visa dom roliga fajter som fans längre ner i startfältet.

Produktionsbolaget har lite att lära sig av sändningarna från WSS och WSB.

indeed, trots att Philip nämnde vad som hände längre bak i fältet var ändå all fokus där det hände som minst :va

Bra kört Anders!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Håller med i det mesta:tummenupp
Dock så är v8 roligare än Stcc!
Särskilt om man jämför pengar!!!

Det är enkelt, om det lockar fler med MC så får MC mer plats. STCC är ett företag. När mc-folket sitter hemma och häckar på sporthoj.com så går pengar och intresset till forumet här. :) Särskillt illa blir det om vi klankar ned på mc-arrangemangen och drömmer om utopier.

Tycker det är bättre att stryka STCC och bara satsa på Porscharna. En Porsche kostar 1/5-del av en STCC bil, köps direkt ifrån fabrik och kan efter något år säljas och fortfarande fungera. Dessutom är de ju snabbare runt banan.

Bra kört Anders, följde livetajmingen och du var bra på hugget i regnet:tummenupp
Lite synd med tv-sändningen bara.
Förstår inte varför producenten väljer att visa en ensam ledare som åker själv i 20 minuter, hur kul tv är det lixom. I stället för att visa dom roliga fajter som fans längre ner i startfältet.

Produktionsbolaget har lite att lära sig av sändningarna från WSS och WSB.

Last edited:

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
35 startande premiären 2009, 19 startande 2010.

Mycket lovades, men inget levererades under 2009.
Jag förstår att förarna tröttnade. MEN!!!!

ProSuperbike är fortfarande det bästa inom svensk roadracing.
Slutar förarna köra här har vi inget.

Dessutom pratade jag en hel del med den ansvarige från ProSuperbikes huvudsponsor Jack & Jones. En riktigt bra kille som hade många bra ideér på hur man ska kunna göra ProSuperbike bättre.

Vi gick igenom vad som var bra och vad som skulle kunna vara bättre.
Han presenterade många bra saker han skulle kunna göra och frågade hur det skulle tas emot av förarna och vilka effekter det skulle få.

Hur vida något genomförs eller inte ska jag låta vara osagt. Men han hade bra idéer och jag tror på honom.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
En liten annan fundering, vad är det som göra att man är privatförare i Pro Superbike? Är det några skillnader i tekniskt reglemente fortfarande, har för mig att det var det förra året.

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
En liten annan fundering, vad är det som göra att man är privatförare i Pro Superbike? Är det några skillnader i tekniskt reglemente fortfarande, har för mig att det var det förra året.

Samma reglemente.

Det är en intern cup i ProSuperbike för dom som kör sina första 2 år i ProSuperbike. Förutsatt att man fortfarande är privat.
Fabriksförare får alltså inte köra privatcuppen även om dom kör sitt första år.

Och eftersom privatförare oftast inte har samma ekonomi som fabriksförarna, så har vi heller inte råd med lika mycket träning, däck, material mm.

Men vi privatförare kör även om poäng och platser i "vanliga" ProSuperbike.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....

Tycker det är bättre att stryka STCC och bara satsa på Porscharna. En Porsche kostar 1/5-del av en STCC bil, köps direkt ifrån fabrik och kan efter något år säljas och fortfarande fungera. Dessutom är de ju snabbare runt banan.

en beg bmw kostar runt millen,porshen kostar knappt dubbla och mycket mer underhållning som du sa.

camaro låter trötta i mina öron men jag gillar bara saker som varvar 15000 varv och mer.formel 1 är porr:)

jag tror att mer nuvarande arrengemangsform så kommer all mc publik ge upp,att tjata på sporthoj löser nog inget men med likvärdig bantid oavsett klass eller färre klasser hade nog gynnat stcc.
nu tror jag fortfarande att de mest är ute efter pengar,det var bättre på r6 tiden runt 02 med cralle och andra fighters

Last edited:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Käbblet mellan Cralle o Lindström gjorde klassen mer intressant och hjälpte säkert till att marknadsföra klassen! omedvetet för tittarna!
I Pro är alla hej med varandra och gör klassen ointressant:va
Kan det vara så :D

camaro låter trötta i mina öron men jag gillar bara saker som varvar 15000 varv och mer.formel 1 är porr:)

jag tror att mer nuvarande arrengemangsform så kommer all mc publik ge upp,att tjata på sporthoj löser nog inget men med likvärdig bantid oavsett klass eller färre klasser hade nog gynnat stcc.
nu tror jag fortfarande att de mest är ute efter pengar,det var bättre på r6 tiden runt 02 med cralle och andra fighters

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Mr Z gav XXX för sin bmw,porshen kostar trippla och mycket mer underhållning som du sa.
Äpplen och päron?
Den BMWn är en begagnad.
En ny Porsche kostar ca 1,4 miljoner men den är ny och inklusive moms, direkt ifrån fabrik och race-klar.
http://www.automotorsport.se/news/19136/porsche-911-gt3-cup--redo-för-race/
Visserligen skiljer en hel del ifrån gatbilen men trimningsgrad etc. inte så mycket så de håller väldigt bra och har ett högt andrahandsvärde. Tror inte så många av bilarna är av 2010 års modell. Inte ens alla toppförarna ifjor körde en ny bil.
Vart har du hört att en Porsche Cup-bil kostar 3 miljoner? För det får du väl en GT2 RSR, men de kör de inte med i Carrera Cup.

De BMW som Westcoast körde ifjor lät sig inte ens startas utan en tysk ingenjör närvarande, och krävde rejäla genomgångar. I jämförelse så har väl de flesta STCC-bilar inte så bra andrahandsvärde då de flesta inte dyker upp igen. Vart är de Audi, Honda etc. som kördes med innan?
Sturesson är redan inne på sin andra motor i sin "nya" bil och missade tredje racet.

Jag är helt övertygad om att ett STCC-team måste ha mycket större budget än ett Porsche-team - och ändå är de inte snabbare. Inte är de några standardbilar heller, det är bara ett sätt för fler fabrikat att få synas, eller betala för, racing.

Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
För alla web-tidningar så får de direkt hur många "klick" varje artikel ger.
Så enkelt leta upp artiklar om Mozzberg och läs dem.
Så även om de inte är de bästa på att skriva om mc-sporten, så se till att klicka här:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/mc/
och motsvarande på expressen t.ex. Mer klick, mer annonspengar och mer pengar till att ge sporten uppmärksamhet - och så vidare. En positiv spiral istället för att inte se något alls för att det inte är så bra det kan bli.

Använd adressen till länken som startsida på datorn, blir många klick om många gör det!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag tror den stora publiken sk-ter i bantiden. MTV-generationen behöver fler klipp/min och gillar inte Ben Hur produktioner. Det är helt enkelt bra att det finns lite "död-tid" med icke intressanta klasser så att man kan gå och titta i depån, köpa en grillad hamburgare osv.

Cralle var duktig på att skapa publicitet, vilket väckte intresse och drog folk. Däremot tror jag inte på 600:eek:rna, den breda publiken vill se litershojarna - hojarna ska så klart vara minst så häftiga som de nere vid korvkiosken.

Använd adressen till länken som startsida på datorn, blir många klick om många gör det!
Nja, sååå bra är det inte :) Det var mer som ett exempel. Jag föredrar andra site:r, men om fler använde de "bredare" medierna för att läsa om mc-sport istället för att läsa vilken hollywood-skådis som förstorat brösten så öka bevakningen eftersom de får fler träffar på sådana sidor.

Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Jag tror den stora publiken sk-ter i bantiden. MTV-generationen behöver fler klipp/min och gillar inte Ben Hur produktioner. Det är helt enkelt bra att det finns lite "död-tid" med icke intressanta klasser så att man kan gå och titta i depån, köpa en grillad hamburgare osv.

Cralle var duktig på att skapa publicitet, vilket väckte intresse och drog folk. Däremot tror jag inte på 600:eek:rna, den breda publiken vill se litershojarna - hojarna ska så klart vara minst så häftiga som de nere vid korvkiosken.

Nja, sååå bra är det inte :) Det var mer som ett exempel. Jag föredrar andra site:r, men om fler använde de "bredare" medierna för att läsa om mc-sport istället för att läsa vilken hollywood-skådis som förstorat brösten så öka bevakningen eftersom de får fler träffar på sådana sidor.

? Nja inte så bra ?
Ja precis ett exempel på hur man lätt kan ge roadracing/mc uppmärksamhet på ett väldigt lätt sätt.
Handlar inte om vad man tycker är bra utan om att få en av den största dagstidningen/medierna att få många besökare på den delen så att sporten kanske kan få mer uppmärksamhet av dom generellt.

höll med ditt inlägg och tyckte att du sa emot dig själv när du inte tyckte att den sidan va såå bra, dessutom kan man ha flera startsidor, men det är fortfarande ett väldigt väldigt enkelt sätt som alla kan göra som vill ge sporten mer uppmärksamhet.

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
? Nja inte så bra ?
Ja precis ett exempel på hur man lätt kan ge roadracing/mc uppmärksamhet på ett väldigt lätt sätt.
Handlar inte om vad man tycker är bra utan om att få en av den största dagstidningen/medierna att få många besökare på den delen så att sporten kanske kan få mer uppmärksamhet av dom generellt.

höll med ditt inlägg och tyckte att du sa emot dig själv när du inte tyckte att den sidan va såå bra, dessutom kan man ha flera startsidor, men det är fortfarande ett väldigt väldigt enkelt sätt som alla kan göra som vill ge sporten mer uppmärksamhet.
Jag går in på aftonbladet då och då och läser, delvis skulle man kunna säga för att visa mitt intresse. Ofta vet jag redan vem som vunnit osv. Sidan är inte bra som startsida, den är alldeles för stor och tung att ladda, därav mitt "nja". Men någon/några ggr i veckan räcker säkert bra.

Last edited:
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Någon som har koll på hur stor/liten publiksiffran var på Knutstorp
i Helgen? Tyckte det såg tomt ut på backen när man kollade racet
på tvn nämligen...

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln