Pro Superbike 2012

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Troligt att det inte finns trimmade hojar i Pro, jag VET bättre :7peta
Striktare reglemente på vad som får göras/finnas skulle jag vilja se, känns liksom bättre att köra med samma förutsättningar :)

Kanske fler känner som jag, kanske till o med dra mer förare???
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Troligt att det inte finns trimmade hojar i Pro, jag VET bättre :7peta
Striktare reglemente på vad som får göras/finnas skulle jag vilja se, känns liksom bättre att köra med samma förutsättningar :) Kanske fler känner som jag, kanske till o med dra mer förare???
Ja, det är fler som tycker som du men Svemo verkar mest lyssna på ett fåtal elitförare och sakta men säkert fördärvar de en klass.

Ett betydligt enklare reglemente där varken motor eller elektronik får röras tror jag skulle kunna vara en bra början i kombination med en väldigt snål däckbegränsning samt självklart vanlig pumpbensin och inget "miljöbränsle".

Tillåt en power commander, quickshifter och att man får ta bort tändninglås och startspärr samt byta fjädring bak och cartridge fram. Clip-on, fotpinnar etc är så självklart så det nämner jag inte ens.

Så där, nu har vi en klass som är billig och rättvis för Sverige. Vad de kör i övriga Europa känns väldigt ointressant och de som vill prova sina vingar utomlands kommer att göra det ändå.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Superstock 1000 låter det nästan som du nämner...

Man skulle gjort som i WSBK, Superstock 1000 och Superbike.
Och i sverige hade vi då kört det samtidigt då vi har så små startfält,
men ingen privatförarcup o grejer.
(Superbike för den seriösa eliten som tex vill vidare mot IDM mm, och Superstock för de som vill köra lite billigare :) )
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Superstock 1000 låter det nästan som du nämner...

Man skulle gjort som i WSBK, Superstock 1000 och Superbike.
Och i sverige hade vi då kört det samtidigt då vi har så små startfält,
men ingen privatförarcup o grejer.
(Superbike för den seriösa eliten som tex vill vidare mot IDM mm, och Superstock för de som vill köra lite billigare :) )
Jag kan inte SST-reglementet men så mycket standard som möjligt tror jag blir bra.

Problemet är att den seriösa eliten består av max en handfull förare och att det är den man anpassar sig efter hela tiden. Antalet utövare är helt enkelt för litet för att det upplägg vi har idag ska bli lyckat. Det är vad jag tror iaf.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Vi kör ju i stort sett enligt FIM Superstock reglementet i våran "superbike".... En av få skillnader är att vi får åka på slicks, medans Superstock ska åka mönstrat..
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Vi kör ju i stort sett enligt FIM Superstock reglementet i våran "superbike".... En av få skillnader är att vi får åka på slicks, medans Superstock ska åka mönstrat..

Ja, var det inte gnäll förut för att reglementet inte matchade IDM? Vad är det man får göra med motorn egentligen, byta till tunnare topplockspackning? Det kan väl ändå inte vara för dyrt/avancerat?

Ju mer standard desto lättare och lönsammare att fuska. På så vis är det rättvisare med öppnare reglemente men då blir det dyrare i stället. Vi får nog fortsätta klaga länge än. :D
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag tror inte att dagens reglemente är anledningen till att det är litet startfält just nu... Det finns många andra faktorer som påverkar detta... Och jag tror inte att ett mer standardbetonat reglemente skulle locka fler förare...

En anledning (om vi nu pratar PRO SBK vilket tråden handlar om) är okunskap. Jag vet inte hur många jag hört som klagar på att det är för dyrt... Men bena ut siffrorna lite och räkna på det...

Till i år så har det blivit MYCKET billigare att köra PRO SBK.
Serieanmälan till PRO SBK kostar 5.000:-, och om du betalar den så får du 400:- i rabatt per set slicks. Med tre set per tävling i däcksbegränsning och 7 tävlingshelger (räknar inte Falken) så blir det 7x3x400=8.400:- i rabatt. Dessutom så fick man en jättestor låda från Ejendals med 135 par arbetsandskar, samt arbetsskor till samtliga i teamet. Dessutom fick man en jättestor låda från Veidec med massor av kedjesmörj, bromsrengöring, universalsmörj, fiberdukar, torkdukar, mm. Så jag törs påstå att man går rätt bra i vinst på dom där 5.000:- man betalat i serieanmälan...

Sen kostar det 3.000:- i avgift till tävlingarna, jämfört med SBC som kostar vaddå? 2.600:- om jag minns rätt? Kommer inte ihåg, så nån får gärna rätta mig... Det är 400 spänn per tävling för att få tillgång till större publik, direktsänd TV, stå i en depå som inte ser ut som ett flyktingläger, och möjligheter till sponsorlösningar som inte går att få i t.ex Superbike Challenge.

Jaaa men det är ju så lite bantid i PRO Superbike...
På en STCC helg har vi ett träningspass, ett kval, och ett race på fredagen. Och en warmup och ett race på lörsdgen. På Anderstorp var det ett kvar och ett race på lördagen, och ett kval och ett race på söndagen... Om man inte räknar in en ev. fredagsträning som inte ingår i tävlingshelgen och inte ingår i anmälningsavgiften förståss... Det brukar vara två pass.. För typ 700:-?

OM det nu vore så att det är så mycket fel på PRO SBK/STCC, så hade det väl varit smockfullt med förare i SBC i år? Eller? Hur många var det till start på Falkenberg på lördagen? FEM stycken...

Det är fel på reglementet!!!
Vi har väl kört med i stort sett samma reglemente i NSB/SBC/PRO SBK dom senaste 5-6 åren? Det har alltid varit nån form av Superstock reglemente med vissa mindre tillägg. Det är dessutom samma reglemente i SBC som PRO SBK så man kan inte skylla på det heller... Man kan idag köpa en begagnad konkurrenskraftig hoj till PRO SBK för någonstans mellan 100-120.000:-. Detta skulle inte ändras något nämnvärt för att man ändrade till ett STK1000 reglemente...

Dom flesta av dom här argumenten är nåt man bara kastar ur sig. Och faktum är att dom som skyller på något av dessa argument för att dom inte står på startlinjen idag, inte skulle stått på startlingen även om detta hade ändrats...

Så var beror det då på att det inte är mer än mellan 13-18 till start i PRO SBK?

Jag tror dels att det beror på eknomi. Många har svårare att få ihop en racebudget idag. Många företag bromsar sina utgifter allt mer, och något av det första man drar in på är ren sponsring. Jag ser det själv när jag är ute på företag och gör presentationer och jobbar. Och dom som inte idag får ihop 150-200.000:- (vilket är typ minimum som krävs för att köra en säsong) skulle inte ha råd att köra även om vi hade mera bantid, körde efter ett annat reglemente, etc...

Sen har det under åren gått väldigt mycket upp och ner i antalet förare på startlinjen i alla klasser. Och just nu är det en svacka. På Falkenberg var det t.ex bara 23st i SKT600 (som historiskt sett är en av dom största klasserna), och i Rookie1000 var det bara 12st. Det är inte bara i PRO SBK det är lite folk....

Hade det varit ett så stort fel på PRO SBK så hade vi väl sett förare från PRO SBK som byter klass i större utsträckning. Men såhär på rak arm så kan jag bara komma på en, och det är Robban som kör STK600 nu.


Men hey... Jag klagar inte... Det blir bara lättare för mig att ta poäng... Så håll er borta... :)

Skämt åsido så vill jag självklart (som dom flesta andra) att både klassen PRO Superbike, och hela roadracingsporten ska växa och blomstra. Men just nu verkar det vara ett "mellanår" för hela sporten, och man kan inte göra annat än att sätta sig ner och fundera på vad man kan förbättra och förenkla för att locka till sig flera deltagare...

Personligen kan jag inte se att det någonsin vartit billigare och lättare att köra PRO Superbike...

Edit: Här är en hoj som är tillräckligt bra för att ta segrar både i privatcupen och totalt, för bara 50.000:- ( http://www.sporthoj.com/annonser/?id=63589 ). Så reglementet är det ingen större fel på...
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Alla är ju fria att tro vad de vill och vi kan ju bara spekulera i vad det beror på. Att det är få startande i Pro Superbike och att trenden varit nedåtgående flera år är dock fakta.

Att försöka övertyga presumtiva kunder om att man säljer en bra produkt är viktigt och flera av er som kör i serien gör ert bästa genom att berätta om de stora fördelarna vilket är bra. Men till sist är det ändå så att de är väldigt få som kör i serien och då kan man antingen fortsätta att hävda att det är den bästa serien och att folk ska sluta gnälla eller så backar man några steg och funderar på vad problemet är. För att det är ett problem för man hoppas att alla har insett.

Jag vet att det finns en del som inte tycker att man ska diskutera sånt här öppet, det mesta ska ske bakom stängda dörrar, men vi har ju sett hur bra det fungerar. Heja Svemo :rolleyes:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fast jag tror Macke är mer rätt ute i det här fallet. En generell nedgång i ekonomin och antalet förare droppar av i alla klasser. Man får väl se vad som händer med styrkeförhållandet STCC/TTA också.
 

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha R1
Jag valde botten efter att lagt superbike karriären på hyllan för att den var biligare då jag inte ville ge upp tävlandet helt och hållet. Men det är nog dax att byta tillbaka för kostnaderna är nog likvärdiga nu.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Ja, var det inte gnäll förut för att reglementet inte matchade IDM? Vad är det man får göra med motorn egentligen, byta till tunnare topplockspackning? Det kan väl ändå inte vara för dyrt/avancerat?

Ju mer standard desto lättare och lönsammare att fuska. På så vis är det rättvisare med öppnare reglemente men då blir det dyrare i stället. Vi får nog fortsätta klaga länge än. :D

Gnäll o gnäll, vet ju bara verkliga fakta vad en preppad Aprilia inom FIM SST1000 reglementet lämnar i bromsbänk o den gick tydligen sämre än årets Suzuki här hemma i Swe, inte ens nya Ninjan med gissningsvis över 210hk på veven o en lättviktig rutinerad flerfaldig svensk mästare i sadeln hänger av just Suzukin på rakorna! Macke mfl. do your own math.
Då återstår ju bara för de andra piloterna att löda på ytterligare, som djävulen själv i kurvorna o bromsa först när man ser Gud => krasch :död

Btw. jättesvårt att programmera in utan att pilla på några knappar efter målgång, att när framhjulssensorn t TC'n står still= automatiskt gå in i en "limp-home map" o visa högre varvtal på varvräknaren o man klarar 2m max ljudkravet i depån utan dB-killer, samt man ligger lägre vid en ev. effektkontroll i dynobänk oxå, trots att man låter över 110dB vid 14500RPM fly-by längs banan på 1-2-3:an m QS-avgassmällar...;)

O hur 17 gör "dom" som i år tävlar i IDM helgen innan sin nästa tävling i Swe, byter dom tillbaka t std motorn?:rofl

En liten parentes: SST1000 BWG-Kawan med mönstrade däck gick ju nästan lika fort i toppfart som Biaggis WSBK Aprilia vissa pass sist på Imola, hoppla helt normalt!!:näsblod

Edit: Ni kan vara lugna, tänker inte lämna in nån protest, tycker bara det är tråkigt att man inte kan samsas o köra helt fritt som BoTT gör eller åtminstone enligt IDM regler så det blir tätare, mer spännande racing på någorlunda lika vilkor för samtliga, då vissa landsvägshojar i std skick är rätt hopplösa att få riktig vinnarspeed i annars o det lär aldrig bli några nya varvrekord satta heller = aptrist...:krama
 
Last edited:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Så blueprintat är alltså lagligt enligt reglementet?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Fast jag tror Macke är mer rätt ute i det här fallet. En generell nedgång i ekonomin och antalet förare droppar av i alla klasser. Man får väl se vad som händer med styrkeförhållandet STCC/TTA också.
Den "ekonomiska krisen" gör säkert sitt men det verkar som att en del toppförare inte ställer upp för att de inte kan få ihop tillräckligt med pengar. Hur går det ihop med att det aldrig varit så billigt i Pro Superbike som nu?

@BigRed: Hur menar du att ett helt fritt reglemente skulle ge fler förare och mer spännande race?
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Att blueprinta är ju bara att bygga ihop motorn med dom bästa toleranserna som tillverkaren angivit i sin originalritning=blueprint.

Bara frågar :) Är det också ok då att byta till lättrullande lager i motorn?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Perra har en poäng, varför så få förare om de aldrig varit så billigt att köra som nu?
Personligen tror jag STCC går mot sitt slut, katastrofala publiksiffror och rykten om krismöten.
Banägare som förlorar hundratusentals kronor för att publiken inte kommer gör att STCC konceptet och varumärket inte fungerar som tidigare. Kanske har med konkurrens från TTA att göra??

//Nitrous
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Bästa inlägget i tråden!
Macke du skriver bra och vettigt som vanligt!
Man har hört så mycket skitsnack om att köra i Pro Sbk i alla år. Säger inte att det inte varit problem tidigare!
Dock måste jag säga att det funkar riktigt bra i år! Har varit små missar hit och dit och det finns alltid folk som kommer gnälla men det har som sagt varit SMÅ missar!
Jag tycker helt klart att det är värt att köra! Jäkligt roligt och mina sponsorer tycker det är ungefär 1000 ggr roligare att komma och titta nu.
Största problemet som jag tycker finns är att banägare arrangörer etc har gamla osämjor (känns som ett gäng gamla kärringar som inte kan komma över att den eller dom för 10-15 år sedan gjorde något dumt mot någon... etc)
Fan begrav stridsyxorna prata med varandra som vuxna och se framåt för motorsportens och roadracingens bästa, så kommer detta bli hur bra som helst för framtiden!

Dom som tror att 2 racingserier i Sverige kommer överleva pararellt har helt enkelt fel! Men att TTA går så j-a mycket bättre än STCC stämmer inte. När TTA dessutom är nyhetens behag förvånar det mig att det inte blev ett större hipe runt det?
Säger inte vad som är bäst men jag vet att alla måste sträva åt samma håll gemensamt och göra en bra serie!

Jag tror inte att dagens reglemente är anledningen till att det är litet startfält just nu... Det finns många andra faktorer som påverkar detta... Och jag tror inte att ett mer standardbetonat reglemente skulle locka fler förare...

En anledning (om vi nu pratar PRO SBK vilket tråden handlar om) är okunskap. Jag vet inte hur många jag hört som klagar på att det är för dyrt... Men bena ut siffrorna lite och räkna på det...

Till i år så har det blivit MYCKET billigare att köra PRO SBK.
Serieanmälan till PRO SBK kostar 5.000:-, och om du betalar den så får du 400:- i rabatt per set slicks. Med tre set per tävling i däcksbegränsning och 7 tävlingshelger (räknar inte Falken) så blir det 7x3x400=8.400:- i rabatt. Dessutom så fick man en jättestor låda från Ejendals med 135 par arbetsandskar, samt arbetsskor till samtliga i teamet. Dessutom fick man en jättestor låda från Veidec med massor av kedjesmörj, bromsrengöring, universalsmörj, fiberdukar, torkdukar, mm. Så jag törs påstå att man går rätt bra i vinst på dom där 5.000:- man betalat i serieanmälan...

Sen kostar det 3.000:- i avgift till tävlingarna, jämfört med SBC som kostar vaddå? 2.600:- om jag minns rätt? Kommer inte ihåg, så nån får gärna rätta mig... Det är 400 spänn per tävling för att få tillgång till större publik, direktsänd TV, stå i en depå som inte ser ut som ett flyktingläger, och möjligheter till sponsorlösningar som inte går att få i t.ex Superbike Challenge.

Jaaa men det är ju så lite bantid i PRO Superbike...
På en STCC helg har vi ett träningspass, ett kval, och ett race på fredagen. Och en warmup och ett race på lörsdgen. På Anderstorp var det ett kvar och ett race på lördagen, och ett kval och ett race på söndagen... Om man inte räknar in en ev. fredagsträning som inte ingår i tävlingshelgen och inte ingår i anmälningsavgiften förståss... Det brukar vara två pass.. För typ 700:-?

OM det nu vore så att det är så mycket fel på PRO SBK/STCC, så hade det väl varit smockfullt med förare i SBC i år? Eller? Hur många var det till start på Falkenberg på lördagen? FEM stycken...

Det är fel på reglementet!!!
Vi har väl kört med i stort sett samma reglemente i NSB/SBC/PRO SBK dom senaste 5-6 åren? Det har alltid varit nån form av Superstock reglemente med vissa mindre tillägg. Det är dessutom samma reglemente i SBC som PRO SBK så man kan inte skylla på det heller... Man kan idag köpa en begagnad konkurrenskraftig hoj till PRO SBK för någonstans mellan 100-120.000:-. Detta skulle inte ändras något nämnvärt för att man ändrade till ett STK1000 reglemente...

Dom flesta av dom här argumenten är nåt man bara kastar ur sig. Och faktum är att dom som skyller på något av dessa argument för att dom inte står på startlinjen idag, inte skulle stått på startlingen även om detta hade ändrats...

Så var beror det då på att det inte är mer än mellan 13-18 till start i PRO SBK?

Jag tror dels att det beror på eknomi. Många har svårare att få ihop en racebudget idag. Många företag bromsar sina utgifter allt mer, och något av det första man drar in på är ren sponsring. Jag ser det själv när jag är ute på företag och gör presentationer och jobbar. Och dom som inte idag får ihop 150-200.000:- (vilket är typ minimum som krävs för att köra en säsong) skulle inte ha råd att köra även om vi hade mera bantid, körde efter ett annat reglemente, etc...

Sen har det under åren gått väldigt mycket upp och ner i antalet förare på startlinjen i alla klasser. Och just nu är det en svacka. På Falkenberg var det t.ex bara 23st i SKT600 (som historiskt sett är en av dom största klasserna), och i Rookie1000 var det bara 12st. Det är inte bara i PRO SBK det är lite folk....

Hade det varit ett så stort fel på PRO SBK så hade vi väl sett förare från PRO SBK som byter klass i större utsträckning. Men såhär på rak arm så kan jag bara komma på en, och det är Robban som kör STK600 nu.


Men hey... Jag klagar inte... Det blir bara lättare för mig att ta poäng... Så håll er borta... :)

Skämt åsido så vill jag självklart (som dom flesta andra) att både klassen PRO Superbike, och hela roadracingsporten ska växa och blomstra. Men just nu verkar det vara ett "mellanår" för hela sporten, och man kan inte göra annat än att sätta sig ner och fundera på vad man kan förbättra och förenkla för att locka till sig flera deltagare...

Personligen kan jag inte se att det någonsin vartit billigare och lättare att köra PRO Superbike...

Edit: Här är en hoj som är tillräckligt bra för att ta segrar både i privatcupen och totalt, för bara 50.000:- ( http://www.sporthoj.com/annonser/?id=63589 ). Så reglementet är det ingen större fel på...
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Bästa inlägget i tråden!
Macke du skriver bra och vettigt som vanligt!
Man har hört så mycket skitsnack om att köra i Pro Sbk i alla år. Säger inte att det inte varit problem tidigare!
Dock måste jag säga att det funkar riktigt bra i år! Har varit små missar hit och dit och det finns alltid folk som kommer gnälla men det har som sagt varit SMÅ missar!
Jag tycker helt klart att det är värt att köra! Jäkligt roligt och mina sponsorer tycker det är ungefär 1000 ggr roligare att komma och titta nu.
Största problemet som jag tycker finns är att banägare arrangörer etc har gamla osämjor (känns som ett gäng gamla kärringar som inte kan komma över att den eller dom för 10-15 år sedan gjorde något dumt mot någon... etc)
Fan begrav stridsyxorna prata med varandra som vuxna och se framåt för motorsportens och roadracingens bästa, så kommer detta bli hur bra som helst för framtiden!

Dom som tror att 2 racingserier i Sverige kommer överleva pararellt har helt enkelt fel! Men att TTA går så j-a mycket bättre än STCC stämmer inte. När TTA dessutom är nyhetens behag förvånar det mig att det inte blev ett större hipe runt det?
Säger inte vad som är bäst men jag vet att alla måste sträva åt samma håll gemensamt och göra en bra serie!
Innan du sågar TTA ska du läsa in dig i ämnet. Orkar inte dra hela historien ännu en gång, men racingsverige består av mer än bara STCC. Man kan tycka vad man vill om det, jag säger bara att om STCC sköt sina kort rätt hade aldrig TTA uppstått.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Innan du sågar TTA ska du läsa in dig i ämnet. Orkar inte dra hela historien ännu en gång, men racingsverige består av mer än bara STCC. Man kan tycka vad man vill om det, jag säger bara att om STCC sköt sina kort rätt hade aldrig TTA uppstått.

Har inte sågat TTA. Jag säger inte heller att det är en dålig serie. Kommer säkert själv åka och kolla på något race om jag får tid och möjlighet. Det jag menar är att jag tror att alla inblandade borde prata mer med varandra och försöka sträva mot samma mål! Dessutom så är det mycket skitsnack om STCC och Pro Sbk som kan vara från gamla erfarenheter men det jag säger och menar är att jag har haft en riktigt bra upplevelse av Pro Sbk!Vilken serie som kommer överleva vet jag lika lite som alla andra, det viktigaste är att det blir EN serie där vi alla jobbar tillsammans för att bygga och sträva framåt!
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Bara frågar :) Är det också ok då att byta till lättrullande lager i motorn?

Nej, såvida du inte tar typ 1000st orginallager och väljer dom som rullar lättast... Alla delar i motorn skall vara orginaldelarna....

Men ponera ATT du bytte till andra lager i motorn. Hur många hästar tror du att du skulle vinna på det? Jag skulle tippa på i stort sett NOLL. Den interna friktionen i motorn kommer nog från andra ställen än vevlager... Skulle knappast vara värt investeringen i alla fall...
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top