Problem med minimotos?

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
GuW skrev:
Jag tycker mig se här att dom som inte köpte kina moppe glädjs åt att dom som köpte kina moppe får problem?
Är det bara den vanliga svenska avundsjukan, eller ville ni ha en ni med men fick inte för mamma/sambo?

Jag köpte ingen själv, men glädjs med dom som fick riktigt bra exemplar och tycker synd om dom som fick riktigt dåliga exemplar.
Någonstans mittemellan hade jag förväntat mig att kvaliten skulle vara, och dom fel jag har läst om tidigare är ju av det bagatellartade slaget.
(sneda kåpställningar, trasig rem till batteriet osv)
Det här är väl det första större felet jag läser om, och inte ens det avskräcker mig, även om det skulle vara lite surt att sitta på det exemplaret.

Håller med fullständigt! :tummenupp
 

Super Blackbird

prospect
Gick med
8 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 1100 XX Blackbird
Är det någon som vet vart man beställer en sådan? fick en aderss typ www.gpc.se/mini el. något liknande kom ej in på någon intressant sida. Är det någon som ska beställa????
 

tuppen

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
min
alltså när ni säger soppafilter osv köper ni ett bil filter då och klipper isönder det så det passar till minimoton? eller köper ni till eu moppe
 

Coola Ola

Guest
tuppen skrev:
alltså när ni säger soppafilter osv köper ni ett bil filter då och klipper isönder det så det passar till minimoton? eller köper ni till eu moppe

Jag köpte ett universalfilter på biltema. Det är väl ungefär 3 ggr så stort som originalfiltret men det passar rakt på soppaslangen som sitter i minin. Bytte ut slangklämmorna mot kraftigare (också från biltema) för att undvika risk för läckage.
 

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Här är en bild på biltemas bensinfilter. Passade även på att kolla in luftburken, mycket riktigt var det ett rätt klent filter. Även mystisk konstruktion på luftinsläppet som jag moddade en aning (silvertejp!), täckte alltså hålen på sidorna så enda insläppet är neråt.
 

Bifogat

  • PB071531_640.JPG
    PB071531_640.JPG
    82.2 KB · Visningar: 244
  • PB071528_640.JPG
    PB071528_640.JPG
    94.1 KB · Visningar: 258

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Glömde säga att jag även oljade in luftfiltret med riktig luftfilterolja, det var helt torrt. Startade på första draget efteråt (provkörde på balkongen :hihi )
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
tuppen skrev:
alltså när ni säger soppafilter osv köper ni ett bil filter då och klipper isönder det så det passar till minimoton? eller köper ni till eu moppe

Jag köpte ett soppafilter för en mercedes... fungerar finfint :tummenupp
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
henq skrev:
Glömde säga att jag även oljade in luftfiltret med riktig luftfilterolja, det var helt torrt. Startade på första draget efteråt (provkörde på balkongen :hihi )

Vad toppar den på rakan mellan balkongdörren och räcket?
 

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Ljunghusen
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
henq skrev:
Här är en bild på biltemas bensinfilter. Passade även på att kolla in luftburken, mycket riktigt var det ett rätt klent filter. Även mystisk konstruktion på luftinsläppet som jag moddade en aning (silvertejp!), täckte alltså hålen på sidorna så enda insläppet är neråt.

Har du inte satt filtret upp och ner. :va
 

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Min funkar fin fint än så länge. Va ute o körde ett par timmar idag. Kul som fan.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Små moddat lite. Centrerat bakhjulet som satt lite förskjutet i ramen, ställt motorn rakt så att kedjan inte bryter efter stödrullen, kollat reedventilen, plockat isär fuggen och konstaterat att det skulle vara bra med lite större hål genom soppakranen och att det kan gå och fixa lite med munstycken och tuna insuget lite. Bara småsaker ännu, men så har jag inte provstartat den ännu heller !!!! Ikväll så smäller jag igång den.....
 

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR-750 (sold) Kawasaki ER-5 (BILLIG) Husaberg FS (lånad)
Skriv gärna hur det gick...



Kawwa skrev:
Små moddat lite. Centrerat bakhjulet som satt lite förskjutet i ramen, ställt motorn rakt så att kedjan inte bryter efter stödrullen, kollat reedventilen, plockat isär fuggen och konstaterat att det skulle vara bra med lite större hål genom soppakranen och att det kan gå och fixa lite med munstycken och tuna insuget lite. Bara småsaker ännu, men så har jag inte provstartat den ännu heller !!!! Ikväll så smäller jag igång den.....
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Folk som trimmat och trixat släng upp tips o sånt nu! Min bluddrar lite på högre varv.. verkar inte riktigt vilja varva ur. Jag har tillsvidareförbättrat luftfiltret med en strumpbyxa nu, och flyttat upp trottelnålen ett hack. Tips på vad som kan vara felet? //B
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
det verkar inte va nån som läst kvalitetsteknik här.

det är så här enkelt!

MAN FÅR VAD MAN BETALAR FÖR!!!!

för 2000kr, tycker ja kvalitén e klockren!! ja fattar inte hur dom kan göra dom för 1500kr! för lite måste dom ju tjäna på grejorna. tror dom tjänar ännumer, men säg 1500kr...

Stiftet, soppafilter, luftfilter, lager å sånt är INTE hög kvallité, därav priset.

fan har ni ingen uppfinnigsrikedom pojkar?? fram med svetsen, köp en tub epoxylim lite kemisk metall å en rulle silvertejp å fixa det som pajar!
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Fluxir skrev:
det verkar inte va nån som läst kvalitetsteknik här.

det är så här enkelt!

MAN FÅR VAD MAN BETALAR FÖR!!!!

för 2000kr, tycker ja kvalitén e klockren!! ja fattar inte hur dom kan göra dom för 1500kr! för lite måste dom ju tjäna på grejorna. tror dom tjänar ännumer, men säg 1500kr...

Stiftet, soppafilter, luftfilter, lager å sånt är INTE hög kvallité, därav priset.

fan har ni ingen uppfinnigsrikedom pojkar?? fram med svetsen, köp en tub epoxylim lite kemisk metall å en rulle silvertejp å fixa det som pajar!

Eller så fixar man lite med dom innan man startar. Några hundralappar och några timmars pill, sedan kan det tom kännas som lite kvalitet :tungan
 

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Är det nån som stött på polisen än??. Skulle vara intressant o se va dom säger om dom såg en åka på gatan
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top