Problem med minimotos?

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Clifton skrev:
Är det nån som stött på polisen än??. Skulle vara intressant o se va dom säger om dom såg en åka på gatan

(MORALKÄRRING MODE PÅ) Frågan är väl hur lång tid det tar innan nån är överkörd på en mini ute i trafiken? (MORALKÄRRING MODE AV)

Ta det lugnt ute där!
Blir jäkligt coola bilder/ filmer av all busåkning och risken är väl att man gör likadant när man får sin egen men som sagt......ta det lugnt tror det är rätt svårt att hinna uppfatta en halvfigur på en mini i 70 blås bland övrig trafik.

Ursäkta inlägget, är ju en tråd om fel på minis men polisfrågan väckte lite andra tankar :7peta
 
Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
BillS skrev:
Folk som trimmat och trixat släng upp tips o sånt nu! Min bluddrar lite på högre varv.. verkar inte riktigt vilja varva ur. Jag har tillsvidareförbättrat luftfiltret med en strumpbyxa nu, och flyttat upp trottelnålen ett hack. Tips på vad som kan vara felet? //B

Bludder tyder på för fet blandning ner med nålen igen eller ge han mera luft.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
BillS skrev:
Det finns väl ingen luftskruv på dessa eller är jag helt blind?

Nä, man får klura hur man vill göra för att mata fram mera luft.
Själv så funderar jag på att dra om luftintaget och bygga en luffarturbo.
 

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
kopplingsproblem

tuppen skrev:
Jag har nog exakt samma problem med min 14E jag tog några kort för att fråga vad det här är för nåt och om den ska snurra helt felfritt, den är lite trög och lite hackig av sig.. kan konstatera att det inte har nåt problem med bakhjulet att göra

Om du kollar noga så är pivåbulten till en utav backarna blankare än de övriga detta beror på att bulten har skruvat ut sig något varv och tar i kopplingstrumman. Dra fast dem och släng ihop den igen. Sen kan du gasa och se glad ut !!!!!
Exakt samma sak hände på en av mina + att bultarna var lösa även på en annan , så det verkar vara rätt vanligt.

MVH Viglo
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Kawwa skrev:
Nä, man får klura hur man vill göra för att mata fram mera luft.
Själv så funderar jag på att dra om luftintaget och bygga en luffarturbo.

haha, visa bild på den pls, när du e klar! :tummenupp
Har läst nån stans om det där och inser att det där med luffarturbo är lite av "rocketsience".
Ta millen tex. dom har på 04:an laborerat med just den delen...
dock får de inte ut nån extra effekt utav just den delen på farter under 200kmh. så... hoppas att det finns bättre sätt! :hihi Eller ska ru vråltrimma den lille! :banana

Själv måste jag haft tur med mina 2 små läckerbitar... fungerar klockrent.
Båda 2 startade på 3:e draget! :banana

tjing
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
KaZ skrev:
haha, visa bild på den pls, när du e klar! :tummenupp
Har läst nån stans om det där och inser att det där med luffarturbo är lite av "rocketsience".
Ta millen tex. dom har på 04:an laborerat med just den delen...
dock får de inte ut nån extra effekt utav just den delen på farter under 200kmh. så... hoppas att det finns bättre sätt! :hihi Eller ska ru vråltrimma den lille! :banana

Själv måste jag haft tur med mina 2 små läckerbitar... fungerar klockrent.
Båda 2 startade på 3:e draget! :banana

tjing


Det beror ju lite på vad man vill ha ut av det hela, Aprilia siktar nog lite högre än mig på effektvinst. Jag skall forska mer i ämnet, men jag har hört att en luffarturbo börjar att "fungera" runt 30 km/h.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
blom skrev:
har du kört r1a?? isåf vad grundar du det på..


nä tänkte väl det.. ett moppe fucko som inte vet någe

Världens klenaste bakramar = inte bra.

Hmmm man börjar nästan bli lite sugen på att köpa en sån där liten rackare nu...
 

Määt

orange
Gick med
16 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
525 -04, CIG14E, JH110X, Ski-Doo Summit 800X 144" -04, Arctic Cat Thundercat 1000 -98 [såld]
Kawwa skrev:
Nä, man får klura hur man vill göra för att mata fram mera luft.
Själv så funderar jag på att dra om luftintaget och bygga en luffarturbo.
Tips: Lägg inte för mycket krut på en "luffarturbo". Om du vill förstå varför, läs på lite om Bernaulli´s lag.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
BillS skrev:
Folk som trimmat och trixat släng upp tips o sånt nu! Min bluddrar lite på högre varv.. verkar inte riktigt vilja varva ur. Jag har tillsvidareförbättrat luftfiltret med en strumpbyxa nu, och flyttat upp trottelnålen ett hack. Tips på vad som kan vara felet? //B

Jag är ingen minimotoägare, men om den blödrar/fyrtaktar på höga varv så ska nålen sänkas, alltså ska clipset upp ett hack... Är du med!

65% gaspådrag och mer styrs av nålen. Nål ner=mindre soppa.
Låter det ptrtrtrtrtrtrtrtrtrt så får den för mycket.
Låter det baaaaammmmbaaaaaa(som när det blir soppatorsk) får den för lite!

Berätta hur det gick!

Nu hoppas jag att dessa maskiner är tvåtaktare, annars var det dålig hjälp...
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
juha01 skrev:
Jag är ingen minimotoägare, men om den blödrar/fyrtaktar på höga varv så ska nålen sänkas, alltså ska clipset upp ett hack... Är du med!

65% gaspådrag och mer styrs av nålen. Nål ner=mindre soppa.
Låter det ptrtrtrtrtrtrtrtrtrt så får den för mycket.
Låter det baaaaammmmbaaaaaa(som när det blir soppatorsk) får den för lite!

Berätta hur det gick!

Nu hoppas jag att dessa maskiner är tvåtaktare, annars var det dålig hjälp...

Det är tvåtaktare...
 

Coola Ola

Guest
Största problemet med minimotos och gruppköp just nu är ju att nån jävla mupp har anmält samtliga gruppköp till skattemyndigheten. Rent juridiskt så har ju anmälaren rätt men det känns jävligt surt när en sån här grej görs som alla tjänar på och så ska nån avundsjuk idiot komma och förstöra.
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Coola Ola skrev:
Största problemet med minimotos och gruppköp just nu är ju att nån jävla mupp har anmält samtliga gruppköp till skattemyndigheten. Rent juridiskt så har ju anmälaren rätt men det känns jävligt surt när en sån här grej görs som alla tjänar på och så ska nån avundsjuk idiot komma och förstöra.

Vadå, är det förbjudet att köpa från utlandet eller?
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Coola Ola skrev:
Största problemet med minimotos och gruppköp just nu är ju att nån jävla mupp har anmält samtliga gruppköp till skattemyndigheten. Rent juridiskt så har ju anmälaren rätt men det känns jävligt surt när en sån här grej görs som alla tjänar på och så ska nån avundsjuk idiot komma och förstöra.

NEEJ, vad är det för vattenskallar som föds i detta land?
ps ska ha en metallicröd ds
 

Coola Ola

Guest
PollySmurf skrev:
Vadå, är det förbjudet att köpa från utlandet eller?

Tydligen är det så att om den totala omsättningen för en import/försäljning överstiger 30.000 SEK (i Sams fall så handlade det om c:a 1,5 miljoner...) så måste totalsumman momsbeläggas (hittils har gruppköpen betalat tull och skatt). Att det är en privatperson som adminstrerar köpen har tydligen ingen betydelse när summan är så här stor. Vinstskatt måste även betalas på överskottet av adminstrativa avgifter.

Anmälaren kallade sig JohanAndersson på gruppkop.se och sade sig göra anmälan på uppdrag av en bekant. Tråden på gruppkop.se: http://www.gruppkop.se/forum/viewtopic.php?t=116
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Coola Ola skrev:
Tydligen är det så att om den totala omsättningen för en import/försäljning överstiger 30.000 SEK (i Sams fall så handlade det om c:a 1,5 miljoner...) så måste totalsumman momsbeläggas (hittils har gruppköpen betalat tull och skatt). Att det är en privatperson som adminstrerar köpen har tydligen ingen betydelse när summan är så här stor. Vinstskatt måste även betalas på överskottet av adminstrativa avgifter.

Anmälaren kallade sig JohanAndersson på gruppkop.se och sade sig göra anmälan på uppdrag av en bekant. Tråden på gruppkop.se: http://www.gruppkop.se/forum/viewtopic.php?t=116

Jävla fjant vem de nu än var, palla att t.o.m. hänga på ett forum med sånt skitsnack om att folk har gjort fel och omsättning bla 30 lakan bla ... .afuahfaf
Fan nu är jag sur :mad:
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top