Problem med Trygg Hansa bilstöld.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Fick husvagnen påkörd i höstas om motparten har Trygg Hansa. Jag fick ganska snabbt besked om att jag skulle ta husvagnen till verkstad för att verkstan skulle kunna skicka offert. Sen har det tagit stopp.

Efter kanske 2 månader mailar jag Trygg Hansa och frågar om de fått offert och får svar att dom inte fått någonting.
Så jag åker jag förbi verkstan som säger att dom dömt ut vagnen och meddelat Trygg Hansa samt skickat påminnelse.
Verkstan säger att dom ska kontakta Trygg Hansa igen så jag väntar 1-2 veckor innan jag mailar Trygg Hansa och får svaret att dom fortfarande inte hört av verkstan.

Är det normalt beteende av Trygg Hansa eller är det verkstan som ljuger? Jag tycker ju att verkstan rimligtvis borde vilja bli av med husvagnen som nu står och skräpar på deras tomt. Men utöver det så saknar dom väl incitament att göra nåt.
Trygg Hansa saknar förstås helt incitament att vilja ersätta mig men det handlar ju om kexpengar så jag har även svårt och tro att dom strular medvetet.

Vad ska man tro egentligen?
Jag har varit med om liknande, dock med en motorcykel vilket kanske är annorlunda och inte har på ett hojforum att göra. Ja, retas nu med glimten i ögat. Såg till att jag hade papper/"kött på benen" från MC-firman och satte mig tvingande i knät hos en handläggare på Trygg-Hansa. Vips, så var det löst. Kanske en tanke att göra?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har varit med om liknande, dock med en motorcykel vilket kanske är annorlunda och inte har på ett hojforum att göra. Ja, retas nu med glimten i ögat. Såg till att jag hade papper/"kött på benen" från MC-firman och satte mig tvingande i knät hos en handläggare på Trygg-Hansa. Vips, så var det löst. Kanske en tanke att göra?

Ja, problemet är ju att jag inte vet vem jag ska gå på.
Så jag tänkte ungefär som du säger igår och var förbi och bad om en kopia vilket han skulle skicka senare under dagen för han hade nåt han höll på med i verkstan.
Nu har det gått ett dygn och jag har fortfarande inte fått någon kopia vilket får mig och börja ana att jag hittat den felande länken.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ja, problemet är ju att jag inte vet vem jag ska gå på.
Så jag tänkte ungefär som du säger igår och var förbi och bad om en kopia vilket han skulle skicka senare under dagen för han hade nåt han höll på med i verkstan.
Nu har det gått ett dygn och jag har fortfarande inte fått någon kopia vilket får mig och börja ana att jag hittat den felande länken.
Håller tummar och tår ?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tro det värsta och hoppas på det bästa.
Frågan är bara vem som står för det värsta. Jag ser inte att någon av dom har så stora motiv utöver lättja att slira.
Håller tummar och tår ?

Det är ganska begränsade pengar det handlar om, den är från 80-talet. Största bekymret är att hitta en ny liten husvagn som jag(eller personal) får dra med B-kort bakom skåpbilarna och som inte är full av fukt.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Frågan är bara vem som står för det värsta. Jag ser inte att någon av dom har så stora motiv utöver lättja att slira.

Det är ganska begränsade pengar det handlar om, den är från 80-talet. Största bekymret är att hitta en ny liten husvagn som jag(eller personal) får dra med B-kort bakom skåpbilarna och som inte är full av fukt.
Skaffa en polar 595/600 gle väger ca 1250 o lastar 250 går galet lätt efter bilen/bussen 600 E fullbredd o e 230cm invändigt sålde min efter 25 år helt felfri för 10k..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Skaffa en polar 595/600 gle väger ca 1250 o lastar 250 går galet lätt efter bilen/bussen 600 E fullbredd o e 230cm invändigt sålde min efter 25 år helt felfri för 10k..

Den får inte väga över 750kg för då krävs det annat kort för mina bilar.

Jag kan förvisso skaffa annat kort men jag vill inte ha den begränsningen för personal.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Den får inte väga över 750kg för då krävs det annat kort för mina bilar.

Jag kan förvisso skaffa annat kort men jag vill inte ha den begränsningen för personal.
Det finns ju polar 430 den som har garageport i bakända o liten verkstad 2 Pers bor bra i den lilla bo ytan i framkant.

"" tror inte den väger mer än 500~~~ kg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det finns ju polar 430 den som har garageport i bakända o liten verkstad 2 Pers bor bra i den lilla bo ytan i framkant.

"" tror inte den väger mer än 500~~~ kg

tjänstevikt 740 kg, totalvikt 940kg.

Enda Polarmodellen som klarar vikten tror jag är 300, och de flesta av dom är väl mer eller mindre skrot idag. Dessutom är alla små vagnar alldeles för dyra för vad man får egentligen. Hittar man en fin Polar 300 begär dom ju 25-30 kkr.

Det lutar mest åt att jag åker till Polen och köper en Niewiadow.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hej.
Har varit helt tyst från trygg Hansa i två dagar får se om det händer något på måndag.
Dom är ju inte blixtsnabba direkt, vi kan ju hyra en bil men då får vi betala 25% själva. Fast håller dom på och velar kan man ju tycka att man borde få någon typ av ersättning utöver dom 100 skronor / dag man får så länge man inte hyr bil.
Eftersom bilen var nästan helt ny så var det inga skador på rutan så dom måste kommit under dom 150-200 mil som tjuvarna kört.
Helt inlöst är väl lite mycket att hoppas på men vi får se. Ska dom lacka och byta däck, bromsskivor, belägg hjul inställning mm så blir det ju dyrt fort så då kanske det blir billigare för Trygg Hansa att sälja den som den står och ersätta oss.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och nu har det gått ett år till, vad hände till slut?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lyfter tråden då jag också har problem med trygghansa och gärna vill veta hur det gick för TS.

Min bil blev stulen medan jag var bortrest och återfanns efter någon vecka. En månad senare släppte polisen beslaget och jag kunde hämta bilen. Då den inte startade blev det bärgning till Trygg-Hansas verkstad, och där stod bilen i drygt två månader och gick inte att få igång. Verkstan säger sig ha provat alla tänkbara åtgärder men bilen var helt enkelt död. De skickade in underlag och kalkyler (som jag inte fick inte ta del av) till Trygg-Hansa som krävde ny bedömning efter ny bedömning. Till slut valde Trygg-Hansa att skicka ut en egen besiktningsman för en åttånde ny bedömning. Jag blev informerad om att jag skulle kallas till besiktningen för att på plats kunna gå över bilens fel och brister med besiktningsmannen. Två veckor gick, inget hände, ringde och jagade Trygg-Hansa, inget hände, två dagar senare får jag mail från besiktningsmannen som nu tydligen varit där och tittat på bilen (utan mig) och nu har verkstan på något magiskt sätt lyckades få igång bilen, och nu påstår Trygg-Hansa att "det var bara soppatorsk, det är inget fel på din bil, välkommen att hämta" :dummer :huvet samtidigt säger de att det dykt upp felkoder under tiden bilen befunnit sig hos verkstaden, men "dessa anses inte ha med stölden att göra då de uppkommit i efterhand". Vadå, så bilen drabbas av fel medan den står på er verkstad men ni tar inget ansvar för dem då felen inte uppkommit till följd av själva stölden utan till följd av verkstadens och/eller besiktningsmannens handhavande?? Kan nog vara något av det dummaste jag hört. Får jag tillbaka en bil med felkoder som inte fanns då den stals så har de ju knappast uppfyllt sin skyldighet att ge tillbaka bilen i det skick den var i då den stals... Verkstaden själv har meddelat mig att soppatorsk var något av det första de testade och att det inte var det som var problemet, men Trygg-Hansa påstår ändå att det var precis så enkelt. De kan dock inte svara på varför det tog två månader att diagnosticera ett så enkelt fel...

Vidare så påstår Trygg-Hansa att en del av grunden till deras beslut att neka mig ersättning är att "bilen stals och återfanns samma dag". Detta är helt åt helvete fel, jag vet inte exakt hur länge bilen var borta men jag vet att det är minst en vecka då bilen stals i samband med att jag var bortrest och stölden uppdagades därför inte förrän jag efter någon vecka kontaktas av en man som informerar mig om att min bil använts vid ett inbrott... Jag åkte då hem och konstaterade att bilen mycket riktigt är borta, och platsen där den hade stått var översnöad och inga spår syntes så troligen försvann den innan eller i samband med ett kraftigare oväder som härjade i trakten en dryg vecka tidigare... Men tydligen har polisen meddelat Trygg-Hansa att bilen återfanns samma dag som den anmäldes stulen (jag vet inte om detta stämmer ens då jag inte hörde något ifrån polisen på ca två-tre veckor, det var först då jag fick info om att bilen var hittad så fan vet när under det spannet den faktiskt hittades), och då är det den uppgiften de gått på utan att ta hänsyn till resten av omständigheterna. Till och med mina grannar har vittnat om att de såg bilen stjälas en dryg vecka innan anmälan, men de trodde att det var jag själv som var hemma och hämtade bilen så de såg inget konstigt i att den körde därifrån.

Blir bara så jävla trött... Fan vet vad det är för fel på bilen, men något är det ju bevisligen. Ändå avser Trygg-Hansa lämna tillbaka den som om inget hade hänt. Hur ska jag någonsin kunna lita på den bilen?? Jag vet ju redan att den medverkat vid ett inbrott, fan vet vad mer tjuvasen gjort med bilen... Dessutom finns det ju en gärningsman som enligt uppgift sitter i fängelse för häleri kopplat till bilstölden, det rimliga borde väl ändå vara att Trygg-Hansa ersätter mig och får en fordring mot tjuven istället?? Varför ska jag behöva få tillbaka en misshandlad och missbrukad biljävel som det tog verkstaden två månader att över huvud taget få igång när det finns en gärningsman som Trygg-Hansa lika gärna borde kunna kräva på ersättning och helt enkelt bara lösa in bilen?? Här tror man att man är trygg och ska få hjälp när man är försäkrad, och så blir det såhär... Jag orkar fan inte...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Tja länsförsäkringar är inte bättre.

Ett av mina pylontech lifepo4 batterier 2,2 Kva har haft någon mystisk stömrusning o slagit ut BMS i detta batteri.

Batterierna har 10 års garanti om dessa installeras av någon utbildat installatör vilket inte finns i Svedala.

Således gäller husförsäkring.

Pylontech kräver att samtliga batterier 12st byts ut alternativt skickas till fabriken för kontroll.

Läns säger att dom ersätter 6 st i ena stacken dessa har kontakt i serie både via ström o BMS.

Ok sa jag o ringer säljaren o ber honom skicka faktura på 6 st ca 70,000 det gör säljaren o läns får fakturan att betala så dom nya batterierna kan beställas.

Detta är 6 månader sedan en handläggare har slutat en gått ned till halvtid en som inte går att nå o en kundtjänst som inget fattar alls när man ringer..

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
När ett företag beter sig på detta vis. Fråga handläggaren vad han skulle tycka om du åkte hem till honom en kväll (som helt okänd). Tog nycklarna från bänken och låna hans bil ett par dagar/ veckor och sen lämnar tillbaka den i det skick du nu ska få tillbaka din egen i. Be honom sen fantisera att du satt på traktens luder i den, kört lite diverse kanyler i armen som du slängt i baksätet där hans ungar kommer sitta. Langat knark ur den och fraktat både det ena och andra av diverse explosiva varor i den. Kanske du gjort detta eller kanske inte. Hur ska han veta och kunna lita på bilen??

Fråga handläggaren om det är ok att du gör detta och sen lämnar tillbaka den utan att han gnäller så släpper du alla krav mot dem.

Annars hänvisa till denna tråd och be dem förklara sig här istället...

Tjoflöjt.

Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
När ett företag beter sig på detta vis. Fråga handläggaren vad han skulle tycka om du åkte hem till honom en kväll (som helt okänd). Tog nycklarna från bänken och låna hans bil ett par dagar/ veckor och sen lämnar tillbaka den i det skick du nu ska få tillbaka din egen i. Be honom sen fantisera att du satt på traktens luder i den, kört lite diverse kanyler i armen som du slängt i baksätet där hans ungar kommer sitta. Langat knark ur den och fraktat både det ena och andra av diverse explosiva varor i den. Kanske du gjort detta eller kanske inte. Hur ska han veta och kunna lita på bilen??

Fråga handläggaren om det är ok att du gör detta och sen lämnar tillbaka den utan att han gnäller så släpper du alla krav mot dem.

Annars hänvisa till denna tråd och be dem förklara sig här istället...

Tjoflöjt.
Absolut - och man kan göra så här för att meddela hur man känner och det kan i Bushidos fall kanske ha lite effekt, även om jag alltid avråder från att argumentera på känslor vid skadereglering.

Men försäkringar täcker förluster. Att någon langat knark och fraktat varor i bilen utan att den fått åverkan är ingen förlust. Så länge inget är skadat - ingen ersättning. Bilen är inte värd mindre pengar eller har någon åverkan för att buset pundat i bilen. Eventuella kanyler skall naturligtvis städas bort, om bilen är smutsig inuti så bör den lämnas till Ditec eller liknande firma för städning/rekond. Så enkelt är det i princip, hur ägaren känner inför bilen och att det kan kännas riktigt jävla olustigt att få tillbaka en bil som någon härjat runt i och med, ja det är tyvärr ingen ersättningsbar skada.

--

Däremot är ju handläggningen och skaderegleringen under all kritik i Bushidos fall, om det nu är så det gått till, med all respekt Bushido, så misstror jag verkligen inte dig, snarare tvärtom, men vi vet ju bara din sida av saken.

Hade jag blivit behandlad så här av mitt försäkringsbolag hade jag gjort följande utefter det jag kan läsa ut i din post:

• Vad exakt var fel på bilen? Om bilen är någorlunda ny bör verkstaden sett när de kopplade på diagnosen om det var soppatorsk. Har bilen funktion i mätarhuset att visa hur långt den har kvar till soppan är slut, kommer det upp i diagnosen. Så be att få diagnosen. Soppatorsk luktar fisk lång väg.
  • Vilka är felkoderna som dykt upp nu och som Trygg Hansa tycker du skall acceptera? På vilka grunder anser de att du ska acceptera fel som inte fanns innan tillgreppet av din bil? Det kan finnas felkoder som dykt upp av tidsskäl och som inte härleds till en skada, exempelvis intervallservice. Men det där hade jag undersökt mycket noga. Be att få en lista på alla koder.
  • Kräv en ny bedömning där du är medverkande, du har blivit utlovad en sådan och den tycker jag du ska få. Det är inte alls säkert att du lyckas med detta, men förklara varför det är viktigt.
  • Be att få ut all information från polisutredningen du kan. Där bör det framgå när bilen anmäldes stulen (dina uppgifter) och när bilen återfanns (polisens uppgifter). Om det i de uppgifterna framgår att det är samma dag - ordna med de bevis och vittnesuppgifter du har och försök att ändra i diariet.
  • Hämta INTE ut bilen, förhala och vidhåll att du inte anser att skadan är korrekt reglerad.
Som vanligt - var trevlig, saklig och lugn. Tänk fakta, fakta, fakta. Du är Hermoine i Harry Potter. Föreställ dig att det är en affärsuppgörelse (vilket det är) och behandla saken som en sådan. Ingen ställer sig och surar, grinar, gormar eller skriker när man är oense vid förhandlingsbordet (ingen framgångsrik person åtminstone).

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Japp:tummenupp när man väl lyckats ställa av hojen fast man sitter och dreglar i en rullstol så kommer nästa inbetalningsavi gällande avställningsförsäkring...:fakta hämta och Lös in hojen era djävla idioter... ska jag skicka motfaktura på garagehyra??? :dummer

Sen slutar de betala inkomstförlust utan att meddela... när man ringer så tycker de att man ska kunna återgå till jobbet som takläggare... rullstolsbunden med krossad handled , fot , knä/ben frakturer i 3 kotor , hjärnskador etc.

mvh
Låter fruktansvärt, hoppas du repar dig!

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Känner igen mycket av det som är skrivet i tråden. Har tidigare levt i uppfattningen att TH är ett bra bolag, bättre än t.ex If där jag har flertalet vänner som haft problem att ens få ut de mest självklara ersättningar.
Har Trygg Hansa på alla hojar i familjen då de är ett av få bolag som har avställningsbara försäkringar och på ett par av hojarna var dessutom premien mindre än hälften av vad andra bolag krävde.
Min positiva bild av TH solkades dock en hel del efter att jag totalhavererade min R1:a in i sidan på en bil (en olycka som jag för övrigt inte var vållande till och som bilisten erkände på plats)

Hade en felaktigt positiv bild av att jag nog skulle få pengarna tillbaka som jag lagt på hojen förra hösten och att man skulle ta hänsyn till de låga milen och alla dyra extra prylarna som satt på men istället fick jag ett inlösenbud som låg 15-20 tusen under snittpriset för liknande hojar på blocket. Orkade inte bråka genom ett anlita en oberoende värderingsman utan tjatade ett tag till och skickade bilder, de höjde då värderingen med 3000 vilket jag med stor tvekan accepterade.
I stort känns det som att all handläggning går extremt långsamt och att inget händer förrän man ringer och tjatar. Alla ersättningssummor hamnar i absolut lägsta laget.
För utrustningen betalar de 50% av värdet på allt som är äldre än ett år. Har svårt att se att värdet sjunkit så snabbt på mitt rätt nya helställ till exempel och jag var ju tvungen att köpa allt nytt då all utrustningen totalförstördes eller klipptes upp i kraschen. Blev dyrt och man vill inte ha sämre grejer än de som just räddat ens liv.
Ersättning för sveda och värk, där man varit medvetslös, sen varit ett par dagar på sjukhus och fortfarande ett par månader senare är uppe och travar på nätterna med värk i axlar och knän hamnade på 2600:- :) ( kanske är en standard summa och kanske omvärderas om man får kvarstående men men ändå, det känns som en struntsumma)
Kom inte heller ihåg att ställa av hojen efter olyckan och samtidigt hade min premie höjts till det dubbla över månadsskiftet (från 21k helår till 42k) så fick en helt onödig autogiro-dragning på nästan 4000.- som var omöjlig att reversera, och det på en hoj som hela tiden legat okörbar på en lastpall på en verkstad. Handläggaren menade att det var helt och hållit mitt fel och inget de kunde göra något åt.
Hela ärendet har tagit runt två månader att få ett slut i och som ett sista stör-moment fick jag bara ut hälften av den struntsumma man ska få för tiden utan hoj. Fick hela summan först efter ytterligare ett samtal. Har nog blivit ett tjugotal samtal minst och det känns som att man försöker undvika att betala varje krona.

Har en helt motsatt och super-positiv bild av Länsförsäkringar efter en brand för länge sedan, tyvärr har de så ofördelaktiga och dyra försäkringar på hojar.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag fick husvagnen påkörd bakifrån i höstas och motparten hade Trygg Hansa. En gammal husvagn från 80-talet men en liten husvagn och små husvagnar som man får dra bakom stora bilar med b-kort verkar säljas kring 25-30000kr trots att de är gamla. Större husvagnar från 80-/90-talet kan man köpa betydligt billigare.

Försäkringsbolaget brydde sig inte om den saken utan värderade vagnen till 15000kr vilket skulle vara bra pris om vagnen var större. Jag försökte förklara saken och det omöjliga i att hitta en liten funktionsduglig husvagn för 15000kr. Dom hänvisade mig istället till en värderingsman som jag pratade med och hans databas för värdering av husvagnar gjorde ingen skillnad på små vagnar utan snarare tvärtom blev större vagnar dyrare.

Eftersom jag sökt liten husvagn ett par år innan jag köpte min så har jag ganska bra koll på detta. Men skulle jag ha anlitat denna värderingsman så skulle det förstås bara slutat med att jag skulle fått betala honom pengar för värdering utan att det skulle styrka min sak.

Så jag valde att acceptera läget, men jag har fortfarande en bil försäkrad hos TH och så snart det är huvudförfallodag kommer jag lämna Trygg Hansa. Jag överlever utan dom pengarna men jag tycker rätt ska vara rätt och för min del kan TH dra åt...

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Köper hoj efter 2 försäkringsbolags kriterier och det är Svedea samt Bilsport. Om inte de tar hojen så köper jag den inte. Nu vet jag att detta gäller bil men fan heller att någon annan ska ha mina ihoptjänade pengar för hojarna iallafall.

Har fö Länsförsökring på bilen. Har inte behövt använda den ännu men de har fått bra betyg annars.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Japp:tummenupp när man väl lyckats ställa av hojen fast man sitter och dreglar i en rullstol så kommer nästa inbetalningsavi gällande avställningsförsäkring...:fakta hämta och Lös in hojen era djävla idioter... ska jag skicka motfaktura på garagehyra??? :dummer

Sen slutar de betala inkomstförlust utan att meddela... när man ringer så tycker de att man ska kunna återgå till jobbet som takläggare... rullstolsbunden med krossad handled , fot , knä/ben frakturer i 3 kotor , hjärnskador etc.

mvh
Och Försäkringskassan tycker väl heller inte att du ska vara sjukskriven, utan bara över helgen byta till ett annat jobb?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag har nu samtliga leksaker försäkrade hos Svedea och det fungerar hur bra som helst. Till och med återbetalning av försäkringar i samband med försäljning går med blixtens hastighet.

Som redan sagts, att ha något annat än Svedea på en snöskoter är vansinne. Lägst priser, bäst rykte, snabbast skadehantering och ”återbäring” till klubbarna. Jag tror dessutom att snudd på varje märke redan erbjuder någon form av ”märkesförsäkring” genom Svedea.

I mitt fall gav Trygg Hansa upp redan efter sitt första bedrägeriförsök och de är numera bortplockade från alla former av Autogiro. Jag kommer inte att försäkra något hos Trygg Hansa igen.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
I mitt fall gav Trygg Hansa upp redan efter sitt första bedrägeriförsök och de är numera bortplockade från alla former av Autogiro. Jag kommer inte att försäkra något hos Trygg Hansa igen.
Kan säga mycket om Trygg Hansa, men just Autogiro och dem bör man akta sig för.
För länge sedan (typ när jag var ung) , när jag hade dyr sporthoj, så ändrade TH från månadsbetalning till årsbetalning. Det gjordes mitt i försäkringsåret, utan förvarning.
Varför, ingen vet. De ville inte säga och jag kunde inte få fram någon info.
Jag hade då autogiro och hade fått lön. De drog ALLT på kontot och de gjorde det innan jag hunnit betala mina räkningar.
Få tillbaka pengarna......hahahahahahaha. :rofl
Det tog 1 1/2 månad innan jag hade summan på kontot.
Försök förklara för hyresvärden att alla pengarna felaktigt gått till mc-försäkringen.
Mat på bordet.. :rofl:rofl Nudlar is da shit.
Månadskort för att pendla till jobbet :rofl
Ingen ursäkt fick man heller.
Bara det har skett något konstigt och vi betalar tillbaka så fort vi rett ut det.

Så aldrig mera autogiro och jag har aktivt undvikit Trygg Hansa sen den dagen om jag kunnat.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati