Jag hade en kompis/kollega som tyvärr dog alldeles för ung. han var från Kiruna och en gång frågade en annan kollega honom om det handlades någon sprit på Bolaget där.
- Nä dom har bara en kassa för bögjuice och sen ett gäng kassor för öl.
Kollegan frågade -Bögjuice ?
Han svarade -Sånt där rött och vitt skit i flaskor med fjolliga etiketter.
Det är därför dom måste hänga under ett trätak, eller iallafal en yta av trä. Jag har aldrig råkat ut för att det ruttnar eller möglar men så har jag trätak.
Innan man gjort salami tror man görna att det är en massa salt för att det skall hålla sig men det är förvånansvärt lite salt som behövs. Ungefär 1dl per 10kg kött.
Fjälstret håller också bort bakterier.
Tyvärr går det bara att få tag i krokfjälster dom senaste åren. Det verkar vara amerikaner och asiater som betalar bättre och köper upp allt rakfjälster.
PS hade inte du funderingar på en USD på din grymma HD ? Som du ser så går det med "lite" aluminium.
Öhhh......Tack.... tror jag
- Nä dom har bara en kassa för bögjuice och sen ett gäng kassor för öl.
Kollegan frågade -Bögjuice ?
Han svarade -Sånt där rött och vitt skit i flaskor med fjolliga etiketter.
Ja med dom där "gardinerna" i fönstret är det nog risk att grannarna har sin bild av läggningen rätt klar för sig
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=323785&d=1291563691
Förlåt OT, men hur undgår man att det råa köttet inte börjar ruttna innan det torkad ut tillräckligt? Mycket salt?
Det är därför dom måste hänga under ett trätak, eller iallafal en yta av trä. Jag har aldrig råkat ut för att det ruttnar eller möglar men så har jag trätak.
Innan man gjort salami tror man görna att det är en massa salt för att det skall hålla sig men det är förvånansvärt lite salt som behövs. Ungefär 1dl per 10kg kött.
Fjälstret håller också bort bakterier.
Tyvärr går det bara att få tag i krokfjälster dom senaste åren. Det verkar vara amerikaner och asiater som betalar bättre och köper upp allt rakfjälster.
PS hade inte du funderingar på en USD på din grymma HD ? Som du ser så går det med "lite" aluminium.
Gillar mixen med bögdricka, salami och cad-ritningar, underbar cp-mix !
Sen blir ju bygget jävligt fint också...
Öhhh......Tack.... tror jag
Last edited: