Annars är detta en underskattad typ av skyddsutrustning som jag använder flitigt:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Ar...ng/Oga--Oron--och-munskydd/Visirsystem-18102/
......Visir på.
Okeyrå.
Annars är detta en underskattad typ av skyddsutrustning som jag använder flitigt:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Ar...ng/Oga--Oron--och-munskydd/Visirsystem-18102/
......Visir på.
Kan meddela att 3 & 4 är samma maskin. Tillverkas på samma ställe. Samma sak med kompressorerna som säljs på Jula/Biltema.
Nu har jag provat den nya luftmaskinen och helt klart bättre drag i den än dom billigare.
Högre främre motorfästet på plats så nur står motorn stadigt i ramen.
Dags att börja med avgasrören på allvar och vad dyker upp då ? -Jomenvisst främre ramrören är i vägen för dom yttre rören.
View attachment 359264
Iden just nu är att platta till ramrören från utsidan och sen klämma ihop dom lite mot mitten.
En liten front view fick jag på bild också.
View attachment 359265
Nu tänker jag laga till en ruccola, lök och rosépeppar marinerad entrecote.
View attachment 359266
Ta den, en bira och läsa om den nya Triumph Explorern.
Ganska vanligt när det renoveras äldre Laverda att drämre rören riktas eftersom de ser krockskadade ut.
Då får inte avgasrören plats.
De är hammarjusterade från fabrik.
Ergo:
Släggfinnish är räjsigt.
Blir bra det där paPs... Både hojen och köttbiten. Såg du att dom har nån tillställning på TCL på torsdag, mkt bra priser på kläder osv, om du fortfarande e i behov av det?
Länk mm. är väl för att kunna ha en kortare dämpare och få en progressiv fjädringsväg.
Jo men flyttar man dämparen närmare vridcentrum blir det ju en omvänd progressivitet på fjädringsrörelsen pga. vinklarna mellan sving och dämpare om jag nu inte tänker helt tokigt (om vi pratar dämpare utan länkage alltså).
Blir det inte lite låg markfrigång med en burk under motorn?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|