Project rescue a Yamma XZJ650...och liiiite annat

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jo jag har det rätt bra och har lärt mig rätt mycket genom att prova mig fram genom livet.:yoparty

Idag gick jag in på BT (Boll Täppan :)) för att handla motorolja till grävmaskinen (måste få ut dieseln som är där så jag får upp oljetrycket) och klev ut med denna
1.jpg2.jpg3.jpg

Lite stor kanske men sitter som gjuten. I värsta fall får man väl operera den lite.

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Jo jag har det rätt bra och har lärt mig rätt mycket genom att prova mig fram genom livet.:yoparty

Idag gick jag in på BT (Boll Täppan :)) för att handla motorolja till grävmaskinen (måste få ut dieseln som är där så jag får upp oljetrycket) och klev ut med denna

Lite stor kanske men sitter som gjuten. I värsta fall får man väl operera den lite.

Lysande, stort är bara bra på det här bygget! :) :tummenupp Keep up the good work!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
I helgen som va så rensade ett gäng bort alla grönsaker och idag har paPs saltat in tennisplanen.

Insaltad.jpg

Nu fattas det bara lite sol, ett par lådor bira, en osande grill och lite vänner så kan ÄM i tennis starta. :D

Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Vad händer? Tennis arm?

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Hatten av Paps, efter att ha läst din tråd under 2 dagar så var jag tvungen att regga mig på SH endast för att tacka för inspirationen du ger, så TACK!

mvh. Fredrik

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Vad händer? Tennis arm?

Har haft extremt mycket på jobbet inför semester och en jobbvecka i Spanien dessutom. Jag började min semester i Måndags med att fixa färdigt avloppet jag hållit på med. Ett tugnt projekt klart.

EttProjektKlart.jpg

Sen har ASUS lyckats knyckla ihop ett BIOS till mitt rätt nya moderkort så i går kväll kunde jag äntligen trycka i mitt Adaptec 3805 SAS Raid kort och mina SAS datadiskar. Alla diskar fungerar, datorn bootar och minnet kör i XMP mode. Efter två månader med en massa lösa delar på golvet kunde jag äntligen klappa ihop lådan igen och det går med en ruggig fart. Hatten av för ASUS som fortfarande tänker på sina kunder.

Nästa projekt är min vinterbåt som dessutom ligger ivägen för hojprojektet. Nu har jag slappat tillräckligt så det startar jag med i morgon.
Projekt_2.jpg

Och då tänkte jag även passa på att plasta lite på mitt Ockelbo BeerCruiser 21 :hihi projekt. Jag menar ska det klia så är det lika bra att få så mycket gjort som möjligt.

Sen blir det hojen igen.

Hatten av Paps, efter att ha läst din tråd under 2 dagar så var jag tvungen att regga mig på SH endast för att tacka för inspirationen du ger, så TACK!

mvh. Fredrik

Kul att du gillar tråden och tack själv.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
PS. Jag har handlat lite mer rör till hojen. 2-1/2", lite så här har jag tänkt mig.

2_5-Tum.jpg

Det skall inte gå över ramröret utan jag ska mjuka upp böjen så att röret mer följer ramröret från svinginfästningen.

Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Verkar som semestern är spikad:rolleyes:
Alltid kul att följa denna tråden då man aldrig vet vad som väntar..... grävare ,dator ,eller någon galen båt.
Keep it up:rock

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Köp dyrt.
Billiga skivor är bara irriterande.
Använd visir.
De exploderar med ojämna mellanrum.

Tigersåg är ett utmärkt verktyg för rörkapning och håltagning i väggar.
Till allt annat blir det i bästa fall fula snitt och i sämsta fall blodbad.

Ja, vackert blir det ju aldrig med den. Men dess stora förtjänst enligt mig är när allt annat skiter sig med den där" helt omöjliga bulten på det där fullständigt omöjliga stället som dessutom är rund av rost" - då är det allt som oftast att man lite försiktigt med ett lååångt blad på tigern löser det.

Skulle inte vilja vara utan den. Men använder den rätt sällan.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Eftersom det bara fanns badleksaker för barn i lådan

BadLeksaker.jpg

Fick det bli en gammal hederlig metod, P19, fet brännare och tegel

RockWork1.jpgRockWork2.jpg

RockWork3.jpgRockWork4.jpg

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Berg i dike borttaget :tummenupp

RockWorkDone.jpg

Erforderlig utrustning
-----------------------
Biltemas värsta borrhammare med medföljane borr och mejselkit (1199:) funkar toppen.
5 kg Snigeldynamit
1 st P19 gastub

I morgon skall rören och fyllning i.

Ber om ursäkt för att det inte blivit mycket hojbygge men det har blivit båtar/båtmotorer, ekolod, grilldäck, dike,......,pilsner,..... i stället.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ber om ursäkt för att det inte blivit mycket hojbygge men det har blivit båtar/båtmotorer, ekolod, grilldäck, dike,......,pilsner,..... i stället.

Men du, byggandet är ju vad vi skall använda våra 22 månader av vinter till. Ta du en pilsner till medans tid är :)

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Det är inte kolkt vad man hittar på istället för att bygga hoj. En Grill&Pilsner altan vore kul,....., den här delen av tomten ser ju ut som skit och går inte att använda som den är. Bara att kavla upp ärmarna.

GrillDeck.jpg

Men det regnar ju hela tiden. Vi får väll fixa Shooters växelhus under skurarna så det är klart när han kommer hem från grusbuset.

Som vanligt när man skruvar utombordare gick minst en skruv av. En skyddsplåt, mutter och en MIG

Feck.jpgWelded.jpg

Sket sig självklart så det blev att borra ur. Eftersom dom andra tre gängorna också var skit så fick det bli fyra pinskruvar och handknackad packning.

PinSkruv.jpgPlate.jpg

Sådär ja.

Done.jpg

Åter till plintgjutning.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Vi får väll fixa Shooters växelhus under skurarna så det är klart när han kommer hem från grusbuset.

Och sen fick man förnämlig hjälp att montera tillbaka eländet och därefter få fart på rovan också! Tuuuuusen tack!
Märkligt att inte motorn ville gå på vatten...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Och sen fick man förnämlig hjälp att montera tillbaka eländet och därefter få fart på rovan också! Tuuuuusen tack!
Märkligt att inte motorn ville gå på vatten...

Problmet med vatten som bränsle är nog "det höga oktantalet" :D

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Är på Automechanika 2012 i Frankfurt just nu eller rättare sagt i en bar i Frankfurt och klämmer en och annan GT och bira. Den finns en hel del nice fordon och annat att spana in.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Hemma igen, glömde min telefon i bilen så det har varit "en lugn" vecka:rolleyes:

Tog lite bilder.

Fet Merca

merca.jpg

Lite Lambos

L1.jpgL2.jpg
L3.jpgR1.jpg

paPs med nya bombarbilen:D

paPs.jpg

Snart dax att byta tjänstebilen och jag har hittat den nya.

ML1.jpgML2.jpg

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj