Jag har jobbat med jobbet i princip varje vaken timme och även helger dessutom har min vinterbåt legat ivägen så det har inte blivit mycket gjort på hojen.
Strax innan jul blev vinterbåten klar (att knuffa ner den till sjön ca 200m genom 60cm snö var en bra förberedelse för julmaten
) och så fick jag i ett fönster i mitt gästrum.
View attachment 376273
Veckan innan julafton så fick jag åka till tyskland på jobb. Systemkonfiguration och utbildning, allt skulle vara monterat och klart, men när vi anlände låg alla prytlar på pall och det fanns ingen el i bygget. Det blev 14 timmar om dagen i 7 dagar med pallyft och skarvsladdar.
Hade köpt alla grejer för att göra årets korv men sket sig
på grund av Tysklandsresan.
Förra helgen började jag rensa ur verkstan efter båt- plastningen, slipningen för att kunna börja med hojen. Behövde läggas upp en del plank, rör, mm på vinden. Man lär så länge man lever,
Klättra inte på stegar med träskor !
Så här kan det se ut om man trampar snett, missar ett steg, faller omkull tillsammans med en stege och tar en Suzuki 35hk utombordare "i" 2an. Det satt någon låsanordning på den som trängde in strax under svanskotan. Det kunde varit värre
View attachment 376274
Det sved lite och ett "visst" blodvite uppstod men inget som inte gick att fixa med silvertejp.
Inga blaffor har dykt upp tvärs över inlägget ännu och editorn verkar fungera betydligt bättre.
Återkommer med lite hoj när det finns att rapportera.