Motor och bakhjul på plats igen. Nästa etapp blir att göra färdigt avgasröret.
Så här ser det ut uppallat som jag tänkt mig det.
Ljuddämparen måste fram sådär 100mm för att röret efter den ska kunna
gå upp igenom svingen där monodämparen satt.
Grenrören vill jag ha parallella och lodräta ner till den punkt där dom går in under motorn.
Jag har lagt in en träkloss som är lika tjock som det är mellan rören då dom kommer ut ur motorn.
Sen har jag tejpat fast det hela så att den raka delaen av grenrören är parallella med dom främre ramrören.
Alla fyra rören har en vridbar skarv alldeles ofanför den nedre böjen.
Jag tänkte låta dom två mittre rören gå rakt in i ljuddämparen och sen vrida in den nedre biten på dom yttre så att man kan snedda in dom i respektive mittre rör.
Glöm inte att byta från Alu tråd till Ståltråd i MIGen innan svetsning.
Så här ser det ut uppallat som jag tänkt mig det.
Ljuddämparen måste fram sådär 100mm för att röret efter den ska kunna
gå upp igenom svingen där monodämparen satt.
Grenrören vill jag ha parallella och lodräta ner till den punkt där dom går in under motorn.
Jag har lagt in en träkloss som är lika tjock som det är mellan rören då dom kommer ut ur motorn.
Sen har jag tejpat fast det hela så att den raka delaen av grenrören är parallella med dom främre ramrören.
Alla fyra rören har en vridbar skarv alldeles ofanför den nedre böjen.
Jag tänkte låta dom två mittre rören gå rakt in i ljuddämparen och sen vrida in den nedre biten på dom yttre så att man kan snedda in dom i respektive mittre rör.
Glöm inte att byta från Alu tråd till Ståltråd i MIGen innan svetsning.