Projekt: Hojkörning på Rörberg, Gävle

Status
Ej öppen för fler svar.

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Disasterpiece skrev:
2268542 När man åker runt och är livrädd så är det alltid svårt att släppa banan med blicken, därav "till o med titta in i kameran" :arsele :D

Varför livrädd, banan bits väl inte? Låt hojen göra det den är bra på, slappna av och njut av åkturen. :tummenupp
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Disasterpiece skrev:
2268542 När man åker runt och är livrädd så är det alltid svårt att släppa banan med blicken, därav "till o med titta in i kameran" :arsele :D
Skall ju inte vara livrädd.
Då lär du dig inte något ju.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Disasterpiece skrev:
2268542 När man åker runt och är livrädd så är det alltid svårt att släppa banan med blicken, därav "till o med titta in i kameran" :arsele :D
Jag tror nog att du (lite ödmjukt) överdriver när du säjer att du är typ, livrädd.. ser ju inte ut som din körning lider av det iaf.. men -om- det är så, så ska du ju naturligtvis få support för att slippa känna så.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Klart man är lite nervös när man kör och det släpper lite titt som tätt, det är ju ganska dyra grejer man lattjar med. Speciellt när de va blött...
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Klokt ! Det hör till att vara lite nervis och iom de oxå skärpt.. tyder oxå på att man tar seriöst på det man håller på med tycker jag.. Träna och nöta hjälper säjer dom som vet, tror Gjers (sporthojsinstruktören från Hudik) brukar säja att det krävs 2-3000 upprepningar i de olika momenten i rätt kurvteknik innan det sitter någotsånär..
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Taco skrev:
2269221 Jag tror nog att du (lite ödmjukt) överdriver när du säjer att du är typ, livrädd.. ser ju inte ut som din körning lider av det iaf.. men -om- det är så, så ska du ju naturligtvis få support för att slippa känna så.


Som du säkert förstår så var jag inte seriös för fem öre, men eftersom Lindén inte tyckte jag var speciellt snabb så var jag tvungen att komma på en ursäkt :hihi
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Disasterpiece skrev:
2270749 Som du säkert förstår så var jag inte seriös för fem öre, men eftersom Lindén inte tyckte jag var speciellt snabb så var jag tvungen att komma på en ursäkt :hihi
Jo snabb var du... skojjade ju med dig :)
Men som rigge sade vill ju gärna släppa lite då o då :mad:
 

anDURRs

Joråsåatte'
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ja
Kan man vara med även om man inte hinner laga ett litet oljeläckage som gör att motorn blir lite fuktig på sidan?

Det är alltså inget läckage där det rinner olja utan bara lite granna fukt...
Man har ju hört vad noga det är med sådant på vissa ställen så jag tänkte att jag frågar så slipper jag komma till Rörberg och bli besviken...
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
anDURRs skrev:
2279869 Kan man vara med även om man inte hinner laga ett litet oljeläckage som gör att motorn blir lite fuktig på sidan?

Det är alltså inget läckage där det rinner olja utan bara lite granna fukt...
Man har ju hört vad noga det är med sådant på vissa ställen så jag tänkte att jag frågar så slipper jag komma till Rörberg och bli besviken...

Grundregeln är att vi inte släpper in någon med läckage, för din och andras säkerhet. Det är upp till dig om du försöker charma instruktören som besiktigar. :)

Dirtfighter skrev:
2280089 Får man köra fast man inte har körkort?
Alltså övningsköra i typ rosa grupp?

Ja, men samma regler gäller som vi övningskörning på väg. Dvs, godkänd handledare som ska åka egen hoj i samma grupp eller sitta bakpå den som övningskör.
 

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
anDURRs skrev:
2279869 Kan man vara med även om man inte hinner laga ett litet oljeläckage som gör att motorn blir lite fuktig på sidan?

Det är alltså inget läckage där det rinner olja utan bara lite granna fukt...
Man har ju hört vad noga det är med sådant på vissa ställen så jag tänkte att jag frågar så slipper jag komma till Rörberg och bli besviken...

SÅ LÄNGE DET INTE KOMMER MASSA OLJA PÅ BANAN SÅ GÖR DET VÄL INGET OM DEN FUKTAR LITE?
FÖRESTEN SÅ GÖR MIN DET ÅXÅ... MEN BARA LITE :gnissla
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
När det gäller oljeläckage så förstår jag vad ni menar, men ni förstår säkert oxå att det är svårt att dra "gränsen" generellt någonstans - mycke eller lite.. dvs vi kan ju inte säga här att det ena eller det andra är ok !? ni vet det gamla vanliga: får en får alla osv.. ena gången så kommer nån me lite fukt på ena motorhalvan, andra gången så kommer nån med ett droppande läckage, osv osv..

Precis som MrRoadSnail säjer ovan så måste det ju bedömas på plats av den som ansvarar för besiktningen vid det tillfället. Vet ni att det inte läcker så att olja kommer ut på backen så snacka med den som besiktigar och ta den diskussionen där då.. (en liten fråga kan ju vara varför det läcker och om det finns risk för att det läckaget förvärras under körningen)
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Ännu fler bilder från den 26/6 ..

.. finns i galleriet. Det är Anna-Lena som tagit kanonbilder! :tummenupp
 
Last edited:

Chaneran

* Erica *
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Gävle och Ilsbo
Hoj
R1 -05
Kvällens övningar i Rörberg...

... blir väl inte inställda för lite regn?

Eller?

Det såg dessutom ut på SMHI's sida som att det ska klarna upp till kvällen... :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top