2332085 Jo du... du skulle bara veta hur elak jag kan vara och arg som ett bi var jag helt klart. Utskällningen handlade om att köra över sin förmåga och att inte använda huvudet när man kör... Att ge sig ut, första körpasset, kanske på en ny bana och tokgasa så att man får tokbromsa och missar allt vad vettiga svängpunkter och spår heter vare sig man är en erfaren banräv eller inte är helt förkastligt och i vissa fall direkt farligt.
I det ena fallet låg jag bakom lääänge och såg hur körningen tack och lov förbättrades vartefter passet förlöpte, så jag valde bort min första tanke att svartflagga och ta mig ett snack enskilt.
I det andra fallet var föraren en fara för sig själv och andra genom att tokgasa på rakan och knappt ha styrfart när det svängde vilket skapade förvirring och farliga situationer då omkörning endast var tillåten efter rakan och det var speciellt i kurvan efter den som det blev svårt för bakomliggande att veta vart de skulle ta vägen... detta åtgärdades dock i nästa körpass, då denna förare uppenbart inte kände sig träffad av den allmänna åthutningen.
Vi hade en diskussion om det här med att man kan tycka att någon har taskiga broms- och svängpunkter och luras för att hojen bär sig åt på ett sätt som man kanske inte är van vid, men faktum är att det finns många sätt att bedöma kontroll och hur hojen bär sig åt är inte viktigast utan hur föraren hanterar och tar sig ur situationen. Men detaljer kan man ju diskutera enskilt/via annat forum. *L*
Jag hade kul, jag tyckte
inte det var kul att skälla och jag hoppas jag slipper något dylikt igen. Dock bangar jag inte om det behövs för att hålla alla smådjävlars horn stångna en liten stund. Jag vet ju hur kul det är att köra och hur gärna man vill tokgasa för att få känna när det killar i magen, men
frågan är om man befinner sig på rätt plats om man på en B&K pressar så att man ligger så nära gränsen till ens egen förmåga och riskerar att skada både sig själv och andra? Hur mycket kan man ta till sig då?
Fundera på det ni...
.