Projekt: Hojkörning på Rörberg, Gävle

Status
Ej öppen för fler svar.

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Tack ! Hoppas bara vädergudarna blir på lite bättre humör till helgen. Här har varit grådaskigt med störtregn till och från hela dagen.. (men det ska vi inte banga för isf, blir väl till att silicontäta visiret i värsta fall :) )
TinaTjejen skrev:
2378303 Det ser vi fram emot!

Apans Bror

Bakåtsträvare
Gick med
29 Apr 2006
Hoj
hojlös
Taco skrev:
2376854 Pga det stora intresset av att köra på Rörberg så fixar vi 2 tillfällen till i September oxå ! :hoppa

4/9 + 18/9 Inskrivning 17.00 - 17.40 Intro 17.40 - 17.55 Körpass / teori körteknik 18.00 - 20.45

Välkommen !
:kiss :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan fan jag kommer behöva ett nytt framdäck :Rockbanan

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Dirtfighter skrev:
2385408 Finns det möjlighet att få hojjen rätt ''inställd'' i fjädring å så av någon som kan mellan körningarna?

Om jag hinner kan jag hjälpa dig att få rätt häng och sag på hojen. Ta gärna med en tumstock. :)

Apans Bror

Bakåtsträvare
Gick med
29 Apr 2006
Hoj
hojlös
MrRoadSnail skrev:
2376959 .. och för er som inte får nog av det förra så är det fler bilder på väg upp från den 7:e augusti. Håll lite utkik under morgondagen. :)

*host* ehh vart tog bilderna vägen måste ju se om jag såg dum ut så jag kan rätta till ev fel tills imorrn.....:rolleyes:

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Jahapp, nu sitter man på jobbet med svullen fot efter en liten highsider:yoparty
Men jag lyckades rädda den med knät....tyvärr böjde sig foten då istället:va

Så nu vet jag var gränsen går...ungefär:tungan

Annars så var det grymt roligt(som vanligt) igår, många var säkert avskräckta av vädret därav det klena deltagandet(nåja mindre än vanligt iaf)men det sken ju upp och blev riktigt fint.
:Bugar till alla instruktörer.

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Apans Bror skrev:
2392949 *host* ehh vart tog bilderna vägen måste ju se om jag såg dum ut så jag kan rätta till ev fel tills imorrn.....:rolleyes:

Som jag sa, håll lite utkik under morgondagen. ;)

Apans Bror

Bakåtsträvare
Gick med
29 Apr 2006
Hoj
hojlös

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
MrRoadSnail skrev:
2398905 Nu finns det bilder från igår och även fler bilder från den 7 aug på http://rorberg.self.se. :tummenupp

Kul med bilder!
:tummenupp till alla fotografer och MrRoadSnail som lägger upp bilderna till beskådan.

Tydligen börjar jag få upp farten eftersom jag blev suddig på bilden. :yoparty

Vet inte om det blir någon mer körning för mig på rörberg den här säsongen men jag kommer givetvis tillbaka nästa år igen.
Blir det ingen körning på rörberg nästa säsong så kommer jag bli så sur att jag förnedrar/kör om/varvar alla er instruktörer på storbanorna om ni vågar er dit nästa år. :rolleyes: :D :va :näsblod

Apans Bror

Bakåtsträvare
Gick med
29 Apr 2006
Hoj
hojlös
Apans Bror skrev:
2399593 :tummenupp Alltid kul med bilder tyvär var ju inte jag och "fulgixxern":7peta med på bilderna men vad gör väll det.
Det va välldigt kul igår synd om dom som vurpade det va ju lite småhalt fläckvis.
Fler bilder finns på http://foto.cathiline.com

Direkt till bilderna

och än mera bilder<----- om någon vill ha fotona i full storlek är det bara att maila Jörgen. Adressen står upp till vänster i bildspelet

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Swedecat skrev:
2400134
Blir det ingen körning på rörberg nästa säsong så kommer jag bli så sur att jag förnedrar/kör om/varvar alla er instruktörer på storbanorna om ni vågar er dit nästa år. :rolleyes: :D :va :näsblod

Haha, ja det är väl ingen jättebedrift i och för sig .. :tomten

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Apans Bror skrev:
2399593 Alltid kul med bilder tyvär var ju inte jag och "fulgixxern":7peta med på bilderna

Taskigt att kalla hojen för fulgixxer! :mad: Alla dessa antika skönheter .. :rolleyes:

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Swedecat skrev:
2400134

Fördelen med att vara instruktör är att ingen kan bevisa att man har problem att hänga på en deltagare :) "lägg dig bakom mig så tar vi ner tempot och så visar jag dig några spårval". Sen är det bara att vinka förbi eleven när det börjar gå för fort :hihi

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
MrRoadSnail skrev:
2402400 Haha, ja det är väl ingen jättebedrift i och för sig .. :tomten

Det kan dock bli lite knepigt att åstadkomma när en viss vägsnigel(?) passerade mig minst tre gånger samma pass på gelleråsen en gång i tiden. :näsblod :7peta :tummenupp

Forsberg skrev:
Fördelen med att vara instruktör är att ingen kan bevisa att man har problem att hänga på en deltagare "lägg dig bakom mig så tar vi ner tempot och så visar jag dig några spårval". Sen är det bara att vinka förbi eleven när det börjar gå för fort

Det är ju fuskigt. :huvet

Själv försöker jag såklart att köra ekonomiskt och spara på motor, bensin, däck och bromsar. Det är därför jag valde vida spårval igår. Eftersom den blöta asfalten sliter mindre på däcken. :mattias

Det är hur som helst superkul att köra på Rörberg och jag hoppas verkligen att verksamheten får en fortsättning även nästa sommar. :)
Tyvärr ser det inte ut som att jag hinner köra mer på Rörberg i år.

Apans Bror

Bakåtsträvare
Gick med
29 Apr 2006
Hoj
hojlös
MrRoadSnail skrev:
2402440 Taskigt att kalla hojen för fulgixxer! :mad: .............

Ja jag menar det den e ju fin ju.... men det va någon på en gulsvart yamaha som myntade uttrycket :7peta ... kanske bara va avundsjuk...........:tomten
(kul uttryck dock)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...