Projekt: Hojkörning på Rörberg, Gävle

Status
Ej öppen för fler svar.

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
Apans Bror skrev:
2403194 Ja jag menar det den e ju fin ju.... men det va någon på en gulsvart yamaha som myntade uttrycket :7peta ... kanske bara va avundsjuk...........:tomten
(kul uttryck dock)

Nä nu jävlar:mad: .....Jag tror att det är dags att lägga i 3:an nästa gång:tungan bara för att visa dom vart skåpet skall stå:D

Skämt å sido, mycket hoj för pengarna är det iaf, tillika billig försäkring:tummenupp

Enligt vågen så vägde min 207kg med 1/2 tank, inte sån släde iaf....
R1:an vägde väl 195....
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
2402525 Fördelen med att vara instruktör är att ingen kan bevisa att man har problem att hänga på en deltagare :)

Du glömde nämna privelegiet att få gå runt och sopa banan .. :7peta

Swedecat skrev:
2402993 Det kan dock bli lite knepigt att åstadkomma när en viss vägsnigel(?) passerade mig minst tre gånger samma pass på gelleråsen en gång i tiden. :näsblod :7peta :tummenupp

Det gäller ju att köra på 70-80% för att lära sig något, det var ju trots allt en kurs och ingen gasa-helvetet-bandag. :)

Var det någon på åsen som såg varifrån de sudtyska vägbulorna kom ifrån btw?
 
Last edited:

princessMAD

GirlRider..
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR 1000RR -04, cross 250 Yamaha -05:a,
Ett super tack och många kramar till er som gör livet lite roligare som gjort de möjligt att åka i sommar ni är guld värda...:pannkyss nu kan man man ha nåt att se fram emot hela vintern.:tummenupp
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
princessMAD skrev:
2407274 Ett super tack och många kramar till er som gör livet lite roligare som gjort de möjligt att åka i sommar ni är guld värda...:pannkyss nu kan man man ha nåt att se fram emot hela vintern.:tummenupp
Tack själv ! för intresset att komma och åka ! ..och vänta ona momento.. vi kör faktiskt 2 gånger till i år :) 4 /9 + 18/9 ..håll ut några veckor till på säsongen ! :tummenupp
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Många ska ha cred för jobbet under sommaren men två personer ska ha all cred för jobbet i vintras när det motade som mest:

Forsberg och Taco .. :Bugar

Jag hoppas ni förstår vad ni ställt till med. :tummenupp
 

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
MrRoadSnail skrev:
2409662 Många ska ha cred för jobbet under sommaren men två personer ska ha all cred för jobbet i vintras när det motade som mest:

Forsberg och Taco .. :Bugar

Jag hoppas ni förstår vad ni ställt till med. :tummenupp



Helt riktigt Magnus!!!!Men även du har väl jobbat bra i rörbergsprojektet!!!

:tummenupp :tummenupp :tummenupp Alla tre!!!!!!//Stefan
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Dirtfighter skrev:
2413329 Vad är målsättningen inför nästa år?(för det blir väl en fortsättning!)
kommer det att bli 1 gång i veckan?

Det är klart det kommer bli en fortsättning. :tummenupp

Exakta mål och planer är dock inte klara än utan tas fram under hösten/vintern i samråd med SMK Gävle och andra berörda parter. Lita på att det kommer rapporteras här vad det lider. :)
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
MrRoadSnail skrev:
2415064 Det är klart det kommer bli en fortsättning. :tummenupp

Exakta mål och planer är dock inte klara än utan tas fram under hösten/vintern i samråd med SMK Gävle och andra berörda parter. Lita på att det kommer rapporteras här vad det lider. :)


Grattis Magnus till nya jobbet i SMC-riks styrelse:tummenupp :tummenupp

Nu har vi 2 st. Sporthojsinstruktörer i SMC-riks styrelse + Galne Dansken:yoparty
Snacka om att det kommer att hända saker nu inom SMC:D

Kör så det ryker ikväll då det är näst sista gången för denna sommar!
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Tack än en gång, ni arrangörer som ser till att en del av våra måndagar blir så underbart roliga... Riktigt mycke körning idag.. kommer säkert att ha träningsvärk i låren imorgon.. O inte en enda vurpa den här gången:yoparty
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Myyyyycket körning blev det idag, då det bara dök upp 15 deltagare, så vi rullade runt på två grupper. Stor eloge till alla deltagare, inte en enda vurpa idag, trots mörkrets inbrott. :tummenupp

Till nästa gång kan jag tipsa om att ta med det klara visiret, då det är lite väl spännande att köra med tonat när det börjar bli mörkt. Och mörkt blir det.

Stort tack till vår kollega Ella från Västmanland som hjälpte till och chefade :tummenupp

*jag vill inte ha vinter, jag vill inte ha vinter, jag vill int...*
 

Apans Bror

Bakåtsträvare
Gick med
29 Apr 2006
Ort
Gefle
Hoj
hojlös
Det var enormt skojj igår mycket körning (för min del endast 4*20 min tackvare soppatorsk nästan iallafall) ,välldigt lite köbildning och världens längsta bakhjulssläpp (läs kontrolerad sladd *host* med knäskrap) utan att vurpa...... lite Mick Dohan kännsla stärkar självförtroendet.

Stort tack till alla som ordnar och fixar :tummenupp

Hoppas det dyker upp lite foton...:yoparty
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
mafo skrev:
2432739 Tack! Nu gäller det bara att förvalta förtroendet. :)
Rätt man på rätt plats :tummenupp Det här blir skitbra Magnus ! SMC Gävleborg är på G ! (Aha, övergett snigelkonceptet såg jag först nu :) )

Apans Bror skrev:
2436341 Det var enormt skojj igår mycket körning (för min del endast 4*20 min tackvare soppatorsk nästan iallafall) ,välldigt lite köbildning och världens längsta bakhjulssläpp (läs kontrolerad sladd *host* med knäskrap) utan att vurpa...... lite Mick Dohan kännsla stärkar självförtroendet.

Stort tack till alla som ordnar och fixar :tummenupp

Hoppas det dyker upp lite foton...:yoparty
Körningarna flöt jädrans bra i går, trots taskiga väderutsikter, halvfuktig bana och tidigt mörker.. Ni är alla helt suvveräna ! Entusiastisk, städad och framförallt snygg körning ! :Bugar
 
Last edited:

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Heby
Hoj
SV 650S
Forsberg skrev:
2434276

Stort tack till vår kollega Ella från Västmanland som hjälpte till och chefade :tummenupp

*jag vill inte ha vinter, jag vill inte ha vinter, jag vill int...*

Jag gjorde inte särskilt mycket alls ju!!! Men det var jätteskoj att komma och besöka er. Nu vet jag ju vad ni pratar om... ;)

Jag är jättesugen på att köra och jag vill inte heller ha vinter. Vill ha en hoj och komma igång och träna så jag kan mäta mig med de stora grabbarna... :D
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Taco skrev:
2436888 Rätt man på rätt plats :tummenupp Det här blir skitbra Magnus ! SMC Gävleborg är på G ! (Aha, övergett snigelkonceptet såg jag först nu :) )

Jo, jag tyckte det var dags. Dessutom är det svårt att klämma in MrRoadSnail på magkåpan. :)
 

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
Magnus du tar tbx ditt gamla nick när cajback å grabbarna rundar dej på nån 250 träning!!*flin*Tyckte även att det gamla passade din humor....Lagomt ironiskt!!!

Grattis i karriären!!!//Stefan
 

katana

Min medelmotorcykel är från -84
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Valbo
Hoj
Suzuki DR 800, Suzuki Katana, Yamaha SR 500
Några bilder från i måndags.
Var egentligen bara en bild som blev som jag hade tänkt..(BMW:n) :mad:
resten blev desperata livräddningsförsök i photoshop.
 

Bifogat

  • IMG_1316p.jpg
    IMG_1316p.jpg
    74.9 KB · Visningar: 52
  • IMG_1323p.jpg
    IMG_1323p.jpg
    74.6 KB · Visningar: 63
  • IMG_1326p.jpg
    IMG_1326p.jpg
    78.7 KB · Visningar: 56
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top