Swedecat
Inspekterar diken
Taco skrev:2670687en fråga som dyker upp är ju om det skulle finnas tillräckligt med intresse!? vad tror du ?)
(ev. kunde man ju ta ett snack med körskolan på andra sidan vägen om att låna deras teorilokaler - det lät inte omöjligt när vi snackade med dom tidigare)
Budgeten för Rörberg gick runt typ plus minus noll förra säsongen. Man skulle ju kunna ta ut en lite högre avgift den gången och då ha HLR/ABC kurs som ingår i en sån "nästan heldags körning" - som ett "kit" lixom, skulle ju kunna vara nåt som skulle kunna locka lite mer folk att delta oxå kanske.
Ett tips annars: gå instruktörsutbildningen vettja ! då ingår gratis HLR/ABC utb. varannat år sedan Blir ju en teoridel nån gång under vintern, maila Tina Jonsson på SMC Gävleborg och anmäl intresse.
En spontan tanke är att man kanske kan kolla om Röda korset kan tänka sig ett samarbete.
På något sätt kan man tycka att det borde finnas någon organisation eller företag där ute som skulle tycka att det vore bra om motorcyklisterna kunde mer om HLR/ABC och som genom det kan tänka sig att sponsra.
Enklast kanske är att kolla här vilket intresse det finns och sedan får de som är intresserade gå ihop och styra upp det tillsammans. Utbildarna har säkert olika önskemål om hur många personer de kan utbilda samtidigt och säkert också andra åsikter.
Det är visserligen ett sådant projekt jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till med men tyvärr tror jag inte att tiden för det kommer finnas under våren.
Tur att man snart kan ta fram hojen och minska transporttiderna lite.