Projekt: Hojkörning på Rörberg, Gävle

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Taco skrev:
2670687 en fråga som dyker upp är ju om det skulle finnas tillräckligt med intresse!? vad tror du ?)

(ev. kunde man ju ta ett snack med körskolan på andra sidan vägen om att låna deras teorilokaler - det lät inte omöjligt när vi snackade med dom tidigare)

Budgeten för Rörberg gick runt typ plus minus noll förra säsongen. Man skulle ju kunna ta ut en lite högre avgift den gången och då ha HLR/ABC kurs som ingår i en sån "nästan heldags körning" - som ett "kit" lixom, skulle ju kunna vara nåt som skulle kunna locka lite mer folk att delta oxå kanske.

Ett tips annars: gå instruktörsutbildningen vettja ! då ingår gratis HLR/ABC utb. varannat år sedan :tummenupp Blir ju en teoridel nån gång under vintern, maila Tina Jonsson på SMC Gävleborg och anmäl intresse.

En spontan tanke är att man kanske kan kolla om Röda korset kan tänka sig ett samarbete.
På något sätt kan man tycka att det borde finnas någon organisation eller företag där ute som skulle tycka att det vore bra om motorcyklisterna kunde mer om HLR/ABC och som genom det kan tänka sig att sponsra.

Enklast kanske är att kolla här vilket intresse det finns och sedan får de som är intresserade gå ihop och styra upp det tillsammans. Utbildarna har säkert olika önskemål om hur många personer de kan utbilda samtidigt och säkert också andra åsikter.
Det är visserligen ett sådant projekt jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till med men tyvärr tror jag inte att tiden för det kommer finnas under våren.
Tur att man snart kan ta fram hojen och minska transporttiderna lite. :)
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Ja just ja GOOD JUL TILL ALLA Boomtjackalack oxå förresten
 
Last edited:

Laverda1200

lekfull
Gick med
23 Jul 2006
Ort
Gävle
Hoj
Laverda -or
JulKul!

Jag har laddat batteriet och tar ut "Rudolf" en Julsväng på stan.
Är det månne någon som vill svänga med eller få besök?

Jag önskar även vi långsamma knuttar en God Jul och Gott Nytt År.

Hoppas jag slipper vänta ett halvår på 10plus nästa gång...

Jag förutsätter att ni "vinkar" för att ni vill höra mer skönsång!!! <ler>

Rabba
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Laverda1200 skrev:
2671300 Jag har laddat batteriet och tar ut "Rudolf" en Julsväng på stan.
Är det månne någon som vill svänga med eller få besök?

Jag önskar även vi långsamma knuttar en God Jul och Gott Nytt År.

Hoppas jag slipper vänta ett halvår på 10plus nästa gång...

Jag förutsätter att ni "vinkar" för att ni vill höra mer skönsång!!! <ler>

Rabba
Tjenna Kenneth! Hmm.. Antar att Rudolfs julsväng ska gå av stapeln på själva julaftonen ? Skulle Rudolf kunna tänka sej ett litet tomteuppdrag i Hille och skrämma upp ett par kaxiga döttrar på eftermiddagen isf oxå ? :rolleyes: skulle ju vara synnerligen ståndsmässigt med en hojburen tomte i år ! :) // Mats
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Jag måste säga att det var en jättecool tomte som kom dit jag var på julafton.....

Tyvärr så har jag inga bilder men det finns andra som har.... Och dom kommer nog att dyka upp här så småningom......
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Lotta skrev:
2677546 Jag måste säga att det var en jättecool tomte som kom dit jag var på julafton.....

Tyvärr så har jag inga bilder men det finns andra som har.... Och dom kommer nog att dyka upp här så småningom......
He he, ja den tomten behövde verkligen förevigas på bild ! Foto kommer a.s.a.p
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Här har vi honom då.. Dök upp i mörkret och deklarerade att "tomten kör Laverda !" Lärde sedan dom storögda barnen att säga "mamma jag vill ha en italienare" innan han försvann :rolleyes: ..var lite oklart var själva hojen stod parkerad men en minnesvärd tomte var det iaf ! Tack och bock för den insatsen :tummenupp
 

Bifogat

  • Tomtepose.jpg
    Tomtepose.jpg
    58.9 KB · Visningar: 71
  • Tomten.jpg
    Tomten.jpg
    63.8 KB · Visningar: 79

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Nu måste jag ju börja tro på tomten igen. :huvet

Vilken underbar syn det vore att se Tomten komma på en turbo-hayabusa med sidovagn (för julklapparna) och minst tusen renkrafter i motorn. :D

Fast en tomte i rött skinnställ på en laverda är riktigt coolt det också. :tummenupp

Men jag måste nog ändå fråga om barnen fortfarande tror på tomten? :va
...och brukar tomten inkognito träna upp sina färdigheter på rörberg?
 
Last edited:

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Gott nytt år på er !Gröna gräsmattor och isfria vägar.. är ju nästan så vi borde köra igång på Rörberg redan nu ;)
 

Wheii

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Fzs 600 Rj02+Laverda Lesmo 125
Swedecat skrev:
2678984 Nu måste jag ju börja tro på tomten igen. :huvet

Vilken underbar syn det vore att se Tomten komma på en turbo-hayabusa med sidovagn (för julklapparna) och minst tusen renkrafter i motorn. :D

Fast en tomte i rött skinnställ på en laverda är riktigt coolt det också. :tummenupp

Men jag måste nog ändå fråga om barnen fortfarande tror på tomten? :va
...och brukar tomten inkognito träna upp sina färdigheter på rörberg?

*asg* jag är mest imponerad av att tomten fortfarande kom i det där skinnstället :D Till nästa år har han lovat att det ska sitta bättre. Eller... jag menar i år :nicka Var nog tur kanske att hojen stod på "okänt" ställe. Jag erbjöd min lilla pärla men batteriet hann inte laddas... Ni vet... tomten är ju alltid ute i sista minuten :rolleyes:
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
B & K Rörberg säsongen -07

Jepp ! fram med kalendern och boka in ! :)

Vi träffade SMK i kväll och nu har vi planerat datumen för -07 !

Start 14/5 sedan 28/5 + 11/6 + 25/6 + 9/7 + 23/7 + 6/8 + 20/8 + 3/9

Nån annan veckodag än Måndagskvällar var inte möjligt att få till nu heller, däremot så disponerar vi tiden helt själva och kan då köra med 4 grupper !

Eventuellt så har vi en helg/del av helg på G i slutet av Maj oxå, men det måste vi återkomma närmare om längre fram.. :tummenupp

Vi kanske även kan få en helg/del av helg i sept/oktober, men det måste vi avvakta SMK i, deras säsong är inte färdigplanerad där ännu.. alt. att vi kör nån mer Måndag i sept men det vore ju mumma med nån/några körningar på dagtid på helg med tanke på dagsljuset.
 
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jepp ! fram med kalendern och boka in ! :)

Vi träffade SMK i kväll och nu har vi planerat datumen för -07 !

Start 14/5 sedan 28/5 + 11/6 + 25/6 + 9/7 + 23/7 + 6/8 + 20/8 + 3/9

Nån annan veckodag än Måndagskvällar var inte möjligt att få till nu heller, däremot så disponerar vi tiden helt själva och kan då köra med 4 grupper !

Eventuellt så har vi en helg/del av helg på G i slutet av Maj oxå, men det måste vi återkomma närmare om längre fram.. :tummenupp

Vi kanske även kan få en helg/del av helg i sept/oktober, men det måste vi avvakta SMK i, deras säsong är inte färdigplanerad där ännu.. alt. att vi kör nån mer Måndag i sept men det vore ju mumma med nån/några körningar på dagtid på helg med tanke på dagsljuset.

:banana Så där ja.... Nu är det inskrivet i kalendern. Ser verkligen framemot dessa kvällar. Bra jobbat !!:tummenupp :tummenupp
 

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Jepp ! fram med kalendern och boka in ! :)

Vi träffade SMK i kväll och nu har vi planerat datumen för -07 !

Start 14/5 sedan 28/5 + 11/6 + 25/6 + 9/7 + 23/7 + 6/8 + 20/8 + 3/9

Yes, bra jobbat! :tummenupp

Alla datum utom ett passar mig så som kalendern ser ut just nu, och den dagen som inte passar åker jag runt några varv på Gelleråsen istället. :D

Bara att hoppas på samma tur med vädret som förra året då. :Bugar
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top