Projekt: Hojkörning på Rörberg, Gävle

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Dirtfighter skrev:
2472910
Kanske kan det bli någon pubrunda med barhäng och motstyrning och ev knäskrap någon mörk höstkväll för oss som deltagit, vore kul då man lärt känna en del personer som kör nästan varenda gång, vad säger ni om det?

Låter som en bra idé eftersom de andra i bekantskapskretsen har ganska liten förståelse när man pratar mc. De tittar på en som om man vore från yttre rymden. :dummer
Nu kommer jag visserligen inte vara överdrivet mycket i Gävle över vintern men passar något datum hänger jag med. :öl

Alla måste dock ha skinnställ på sig så vi känner igen varandra. :D
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Repotage GD

Aah, just de.. glömde nämna att en reporter från Gävle dagblad faktiskt var och kollade in körningen i måndags ! Han frågade runt en del om verksamheten och fotade även ute på banan.. vet att han även kontaktade Galne dansken på SMC och hörde sej för om allmänt B & K kurserna i SMC`s regi. Låter som en seriös artikel är på G :tummenupp Håll utkik i GD ! (var visst nån som hade tipsat om våra körningar :D Tack för det ! vi har surrat om det hela sommaren men det blev lixom aldrig av att kontakta nån reporter)
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Dirtfighter skrev:
Kanske kan det bli någon pubrunda med barhäng och motstyrning och ev knäskrap någon mörk höstkväll för oss som deltagit, vore kul då man lärt känna en del personer som kör nästan varenda gång, vad säger ni om det?
Jamen det låter ju kalaskul skitskoj ! Jag hänger gärna på om jag kan ! Bra om nån kan ta tag i det så det blir av, organisera en sån körning du ! :tummenupp
 

Chaneran

* Erica *
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Gävle och Ilsbo
Hoj
R1 -05
Dirtfighter skrev:
2472910
Kanske kan det bli någon pubrunda med barhäng och motstyrning och ev knäskrap någon mörk höstkväll för oss som deltagit, vore kul då man lärt känna en del personer som kör nästan varenda gång, vad säger ni om det?

Jag är på :yoparty
Det är nog även de övriga förare inom Tokfort som varit med å åkt! Vi gillar dessutom att partaja när vi inte åker hoj! :cpparty :fyllisar

Tycker för övrigt att alla vi förare borde bjussa instruktörerna på en riktig helkväll, för så vitt jag vet har de alla ställt upp å arbetat helt ideellt på hela banåknings grejen! :pannkyss
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Chaneran skrev:
2473676

Tycker för övrigt att alla vi förare borde bjussa instruktörerna på en riktig helkväll, för så vitt jag vet har de alla ställt upp å arbetat helt ideellt på hela banåknings grejen! :pannkyss


Tycker jag är ett utmärkt förslag :tummenupp
Det är väl det minsta vi kan göra för eld-själarna :bow
 

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Taco skrev:
2473437 (var visst nån som hade tipsat om våra körningar :D Tack för det !

Skyldig! :tomten
Kul att han läste och tog mitt mejl på allvar även fast han inte svarade. :)

Ska bli kul att komma hem til Gävle och slå upp tidningen på lördagsmorgonen innan jag ger mig ut och smiskar Årsundavägen, Gavelstigen och GP-slingan några sista gånger innan vinteravställningen.

Jag tyckte att ni arrangörer skulle ha lite cred för det arbetet ni lagt ner under sommaren.
Plus att jag tror att det är bra att hojåkarna syns i tidningen och nämns i positiva ordalag istället för att bara nämnas vid krascher, vårdslös körning och om hur vi (tydligen) irriterar våra medtrafikanter.

Efter artikeln om mc-skolan på Rörbergs flygplats så tyckte jag att det här var ett perfekt uppslag för GD att fortsätta med.
Så jag skrev ihop ett tipsmejl på handdatorn när jag ändå bara satt på tåget och ugglade.

Chaneran skrev:
Tycker för övrigt att alla vi förare borde bjussa instruktörerna på en riktig helkväll, för så vitt jag vet har de alla ställt upp å arbetat helt ideellt på hela banåknings grejen!

Håller med dig. :tummenupp
Men det förutsätter att det åtminstone blir fler deltagare än instruktörer som kommer. Kan bli lite väl dyrt annars. :gnissla
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
instuktörena

..som tidligare nämd..förste och definitivt ej sista gång på Rörberg..håller med om att bjusa instruktöena på en helkväll..SKRIK TILL SÅ ÄR JAG ME:yoparty

ps. några tips om vart jag kan få köpt krachkåper till min zx9r...och är det någån av Er som vet hur jag kan motera puckar på min hoj??:rolleyes:
 
Last edited:

71Race4Fun

FazerRacer
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
yamaha
Tackar alla instruktörer och andra inblandade i Rörbergsprojektet för allt jobb ni lagt ner!:pussa Hoppas givetvis på en fortsättning nästa säsong. Vintern blir lång och trist utan alla trevliga knuttar så....Jag hänger gärna med på pubrundan!! :fyllisar
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Stort tack för detta förträffliga arrangemang. Det klart roligaste som hänt denna säsong trots att jag bara hann vara med på sista körningen.
Jag kommer garanterat bli stammis nästa säsong. ;)
Vet redan fler som skall prova nästa säsong, så denna dundersucce lär bli än större nästa år.

P.S Ingen bild på mig? Eller sabbade halvljuset kvalitén? :(

Hur som hellst, tack än en gång. Mvh Björn
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Vi kan inte tacka er nog för alla schyssta & uppmuntrande kommentarer !! Det har naturligtvis en jäkligt stor betydelse att ni säjjer det här, det känns ju bara så megaskoj att fortsätta engagera oss och komma tillbaka på Rörberg även nästa år !! Vi har (som Forsberg oxå nämnde) lite idéer om att försöka bygga vidare på det här med Rörberg som utgångspunkt, men det är än så länge bara lösa idéer :rolleyes: Vicke fall, om vi får som vi vill, så återkommer vi med fortsatta körningar på Rörberg direkt när våren har landat i Gävle ! Vi kommer att kämpa hårt för att det ska bli så.

Glöm inte att NI har gjort det här möjligt oxå !! Utan er alla så skulle det ha blivit pannkaka..

Vi kommer att fortsätta hålla tråden uppdaterad så snart vi har filat lite på nästa säsongs planering !

// Mats
 

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
Taco skrev:
2475794 Vi kan inte tacka er nog för alla schyssta & uppmuntrande kommentarer !! Det har naturligtvis en jäkligt stor betydelse att ni säjjer det här, det känns ju bara så megaskoj att fortsätta engagera oss och komma tillbaka på Rörberg även nästa år !! .... om vi får som vi vill, så återkommer vi med fortsatta körningar på Rörberg direkt när våren har landat i Gävle ! Vi kommer att kämpa hårt för att det ska bli så.

Kan inte annat än hålla med, jag har haft skitkul och kommer med all säkerhet att åka omkring i den där lite grönare västen nästa år också! Om man bara slapp dragkjedjan:mad:

På återseende alla deltagare och ta gärna med en några kompisar nästa år och inled dom i frestelsen:D
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Tycker för övrigt att alla vi förare borde bjussa instruktörerna på en riktig helkväll, för så vitt jag vet har de alla ställt upp å arbetat helt ideellt på hela banåknings grejen! :pannkyss[/QUOTE]


Näe jag har plockat ut reseerättning (täcker inte ens soppan) nästan alla gånger jag kommit ner (ca 32 mil tur och retur):tungan
Så det blir nog ingen bärs för mig:va

Tack Rörbergsgruppen för ett jättebra arrangemang denna sommar:pannkyss och tack alla deltagare för att ni kommit och lyssnat och lärt:tummenupp

Nästa sommar så tar vi nya tag och utvecklas, kanske alla ni som kört på denna lilla bana kommer och deltar på våra Bkk/Sporthojskurser på stor bana?
Eller så kanske vi kör en Bkk på gokartbanan, men då heldag!?:)

På återseende Per
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
På söndag 24/9 är det B&K körning på Rörken Uppsala. Inskrivning från 09,00, körning 10-14.
Är det nån från Gävle-Sandvikentrakten som skall ned? Jag slår gärna följe med er isåfall.

//cage
 

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
cage skrev:
2477118 På söndag 24/9 är det B&K körning på Rörken Uppsala. Inskrivning från 09,00, körning 10-14.
Är det nån från Gävle-Sandvikentrakten som skall ned? Jag slår gärna följe med er isåfall.

//cage

Yes, vad roligt. Jag åker nog ner bara mitt bromsbeläggsbyte går som planerat.
Det blir en perfekt avslutning på säsongen, för på måndag ställer jag nog av för den här säsongen.

Ska vi ses 7:30 vid Gävle Bro, södergående sida?
En och en halvtimme måste väl räcka för att komma ner till uppsala en tidig söndagsmorgon?
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Swedecat skrev:
2477221 Yes, vad roligt. Jag åker nog ner bara mitt bromsbeläggsbyte går som planerat.
Det blir en perfekt avslutning på säsongen, för på måndag ställer jag nog av för den här säsongen.

Ska vi ses 7:30 vid Gävle Bro, södergående sida?
En och en halvtimme måste väl räcka för att komma ner till uppsala en tidig söndagsmorgon?

Jag är med.:tummenupp
En och en halvtimme räcker nog GOTT o VÄL, även om jag "bara" har två cylindrar....

Nån mer som skall med??
 

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
cage skrev:
2477515 Jag är med.:tummenupp
En och en halvtimme räcker nog GOTT o VÄL, även om jag "bara" har två cylindrar....

Nån mer som skall med??

:tummenupp
Är nog bra att vara där i tid så man är säker på att få en väst också.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top