Forsberg
Den som söker han letar...
mafo skrev:2496756Foppar, är det nån svamp eller?
Det beror på var i norrland man bor, har jag hört...
mafo skrev:2496756Foppar, är det nån svamp eller?
Forsberg skrev:2497179Det beror på var i norrland man bor, har jag hört...
Tack för cred ! och krya på dej !! Funderade lite var du tog vägen. Självklart ska vi satsa på att återuppta körningarna igen till våren ! Vi ska inom kort träffa SMK för att utvärdera och snacka om nästa års bantider.Disasterpiece skrev:2554918Har själv inte kunnat varit med och kört sedan slutet på juli eller något sånt pga trassel med pumpen (inte vatten- eller oljepumpen tragiskt nog , utan min egen). Men till nästa sommar bör jag vara frisk igen och då är jag på plats från start!
Hoppas nu bara att ni lyckas styra upp så det blir en gång i veckan, hade verkligen varit kanon!
För trots att det inte är Gotland ring så är det förbannat roligt! Cred till er som står bakom allt inkl instruktörer!
Dirtfighter skrev:Kanske kan det bli någon pubrunda med barhäng och motstyrning och ev knäskrap någon mörk höstkväll för oss som deltagit, vore kul då man lärt känna en del personer som kör nästan varenda gång, vad säger ni om det?
Birma skrev:2473257Vore väl himla trevligt att träffas lite i höstmörkret o ljuga om nåra power-slides
Chaneran skrev:2473676Jag är på
Det är nog även de övriga förare inom Tokfort som varit med å åkt! Vi gillar dessutom att partaja när vi inte åker hoj!
Tycker för övrigt att alla vi förare borde bjussa instruktörerna på en riktig helkväll, för så vitt jag vet har de alla ställt upp å arbetat helt ideellt på hela banåknings grejen!
Lotta skrev:2560554Och hur var festen/pubrundan .....???
Chaneran skrev:2562783Låter som en kanonide! Tyvärr passar inte den helgen för mig, helgen efter vore mycket bättre...
Dirtfighter skrev:2565115samma tid o samma plats den 24:e dårå
mafo skrev:Det hela går ut på att kunna dricka med en hand och, bara så att Forsberg ska trivas, posör-vifta med den andra: exempelvis i en tumme upp.
Dirtfighter skrev:2670116Ett förslag till nästa år är väl att försöka få dit Anders Sjölander någon gång.
Han har skrivit SH's bästa inlägg: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=876
Å så vitt jag förstår så bor han i gävle..
Nice att se lite liv i tråden Var faktiskt på tal i början av förra säsongen med tanke på utb. för arr./instruktörer men blev inget av då. Snubben lät inte omöjlig om förutsättningarna är rätt. Om vi får lite mer tid på Rörberg nästa säs. (ev. nån "extra" dag på helgen eller så) så vore det ett ypperligt tillfälle att lägga in nåt sånt på. Kan bli lite tight att hinna med en vanlig kväll !? Bra idé som vi säkert kan surra mer om !Dirtfighter skrev:2670116Ett förslag till nästa år är väl att försöka få dit Anders Sjölander någon gång.
Han har skrivit SH's bästa inlägg: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=876
Å så vitt jag förstår så bor han i gävle..
Låter jävlarns intressant med ett sånt upplägg ! Vi har snackat om det men inte planerat nåt konkret, det vore verkligen optimalt med en återkommande återkoppling och en "steg2" variant med lite mer personlig feedback. Finns en tanke på att vi ska försöka få mer kontiniutet i upplägget nästa säsong. "Mini css" stuk kommer, om jag fattat rätt, i version 2 av sporthojskompendiet inför nästa säsong. Där kan man tänka sej att det går att plocka lite ideér oxå. Kanoners med lite fräscha förslag !! Ös på baraSwedecat skrev:2670234Bästa idén sedan tanken med att börja med hojkörningarna på rörberg.
Jag har förresten kommit på en annan idé men som kanske är lite krånglig att genomföra.
Men det är att man tar en grupp/pass i veckan (15minuterspass) där man kan boka in sig på tre till fyra måndagar (eller vilken dag det nu blir nästa år) i taget och då får en "personlig instruktör" för den perioden. Eller rent praktiskt en instruktör på kanske tre eller fyra deltagare men vid alla tillfällen får man tips och råd från samma instruktör. På det antalet kvällar hinner man gå igenom alla moment i "kursplanen", och om man får konsekventa råd och tips genom hela perioden så tror jag att vi deltagare skulle utvecklas mer. Man kan nog säga att det blir lite som ett mini-CSS.
Taco skrev:2670376Nice att se lite liv i tråden Var faktiskt på tal i början av förra säsongen med tanke på utb. för arr./instruktörer men blev inget av då. Snubben lät inte omöjlig om förutsättningarna är rätt. Om vi får lite mer tid på Rörberg nästa säs. (ev. nån "extra" dag på helgen eller så) så vore det ett ypperligt tillfälle att lägga in nåt sånt på. Kan bli lite tight att hinna med en vanlig kväll !? Bra idé som vi säkert kan surra mer om !
Ja, jo gratis är gott, men att arrangera en gratis HLR/ABC utbildning, rent allmänt, är nog svårt att hosta upp stålar till i nuläget. Annars är idén helt klart bra ! en grej är ju om det ska vara en allmän kurs (alltså inte "knuten" till B & K på Rörberg) så blir det lixom ett lite större arrangemang som måste organiseras och finanseras. (vilket naturligtvis borde vara möjligt oxå.. en fråga som dyker upp är ju om det skulle finnas tillräckligt med intresse!? vad tror du ?)Swedecat skrev:2670551HLR-utbildningen behöver kanske egentligen inte vara som en del av Rörberg utan kanske mer allmänt inom SMC. Man kanske ta det någon helg under senvintern innan mc-säsongen drar igång?
Det är alltid kul om det är gratis men nog kan man tänka sig att betala någon hundring för en sådan utbildningsdag också.
Att lägga det ute på rörberg bland bullrande motorcyklar och när man bara är sugen att hoppa upp på metallhästen gör att man kanske inte koncentrerar sig så mycket som man borde på det viktiga ämnet.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|