Projekt: Hojkörning på Rörberg, Gävle

Status
Ej öppen för fler svar.

kotthen

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Suzuki
rörbergsfoppar är unikt släkte, endast ett fåtal exemplar har varit synliga i år!

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
Har själv inte kunnat varit med och kört sedan slutet på juli eller något sånt pga trassel med pumpen (inte vatten- eller oljepumpen tragiskt nog :(, utan min egen). Men till nästa sommar bör jag vara frisk igen och då är jag på plats från start!
Hoppas nu bara att ni lyckas styra upp så det blir en gång i veckan, hade verkligen varit kanon! :tummenupp
För trots att det inte är Gotland ring så är det förbannat roligt! Cred till er som står bakom allt inkl instruktörer!

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Disasterpiece skrev:
2554918 Har själv inte kunnat varit med och kört sedan slutet på juli eller något sånt pga trassel med pumpen (inte vatten- eller oljepumpen tragiskt nog :(, utan min egen). Men till nästa sommar bör jag vara frisk igen och då är jag på plats från start!
Hoppas nu bara att ni lyckas styra upp så det blir en gång i veckan, hade verkligen varit kanon! :tummenupp
För trots att det inte är Gotland ring så är det förbannat roligt! Cred till er som står bakom allt inkl instruktörer!
Tack för cred ! och krya på dej !! Funderade lite var du tog vägen. Självklart ska vi satsa på att återuppta körningarna igen till våren ! Vi ska inom kort träffa SMK för att utvärdera och snacka om nästa års bantider.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Dirtfighter skrev:
Kanske kan det bli någon pubrunda med barhäng och motstyrning och ev knäskrap någon mörk höstkväll för oss som deltagit, vore kul då man lärt känna en del personer som kör nästan varenda gång, vad säger ni om det?

Birma skrev:
2473257 Vore väl himla trevligt att träffas lite i höstmörkret o ljuga om nåra power-slides :yoparty :yoparty

Chaneran skrev:
2473676 Jag är på :yoparty
Det är nog även de övriga förare inom Tokfort som varit med å åkt! Vi gillar dessutom att partaja när vi inte åker hoj! :cpparty :fyllisar

Tycker för övrigt att alla vi förare borde bjussa instruktörerna på en riktig helkväll, för så vitt jag vet har de alla ställt upp å arbetat helt ideellt på hela banåknings grejen! :pannkyss

Och hur var festen/pubrundan .....??? :)

Last edited:

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
sådär ja...kanske kan man få nye sporthojspolare..prova komma 24.nov....

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Jahopp, bara att fixa barnvakt då. :)

Ska vi börja med en modifierad spårvalsövning? Tight ingång till baren, lätt vätskenivå som gradvis ökar och sen tidig pick-up för att kunna mata fullt ut på muggen utan risk för lowsiders. Det hela går ut på att kunna dricka med en hand och, bara så att Forsberg ska trivas, posör-vifta med den andra: exempelvis i en tumme upp.

Efter midnatt kan vi justera häng och sag. ;)

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
mafo skrev:
Det hela går ut på att kunna dricka med en hand och, bara så att Forsberg ska trivas, posör-vifta med den andra: exempelvis i en tumme upp.

Efter första passet börjar instruktörerna springa runt och peka/klappa sig på rumpan när de är framför de snygga tjejerna i lokalen.

-Följ mig, jag ska visa dig några spårval... :D

Tyvärr är jag förhindrad att dyka upp det datumet men det hade varit lattjo att närvara och tjata lite om hojåkning. :huvet

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Dirtfighter skrev:
2670116 Ett förslag till nästa år är väl att försöka få dit Anders Sjölander någon gång.
Han har skrivit SH's bästa inlägg: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=876
Å så vitt jag förstår så bor han i gävle..

Bästa idén sedan tanken med att börja med hojkörningarna på rörberg. :tummenupp

Jag har förresten kommit på en annan idé men som kanske är lite krånglig att genomföra.
Men det är att man tar en grupp/pass i veckan (15minuterspass) där man kan boka in sig på tre till fyra måndagar (eller vilken dag det nu blir nästa år) i taget och då får en "personlig instruktör" för den perioden. Eller rent praktiskt en instruktör på kanske tre eller fyra deltagare men vid alla tillfällen får man tips och råd från samma instruktör. På det antalet kvällar hinner man gå igenom alla moment i "kursplanen", och om man får konsekventa råd och tips genom hela perioden så tror jag att vi deltagare skulle utvecklas mer. Man kan nog säga att det blir lite som ett mini-CSS. :)

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Dirtfighter skrev:
2670116 Ett förslag till nästa år är väl att försöka få dit Anders Sjölander någon gång.
Han har skrivit SH's bästa inlägg: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=876
Å så vitt jag förstår så bor han i gävle..
Nice att se lite liv i tråden :tummenupp Var faktiskt på tal i början av förra säsongen med tanke på utb. för arr./instruktörer men blev inget av då. Snubben lät inte omöjlig om förutsättningarna är rätt. Om vi får lite mer tid på Rörberg nästa säs. (ev. nån "extra" dag på helgen eller så) så vore det ett ypperligt tillfälle att lägga in nåt sånt på. Kan bli lite tight att hinna med en vanlig kväll !? Bra idé som vi säkert kan surra mer om !
Swedecat skrev:
2670234 Bästa idén sedan tanken med att börja med hojkörningarna på rörberg. :tummenupp

Jag har förresten kommit på en annan idé men som kanske är lite krånglig att genomföra.
Men det är att man tar en grupp/pass i veckan (15minuterspass) där man kan boka in sig på tre till fyra måndagar (eller vilken dag det nu blir nästa år) i taget och då får en "personlig instruktör" för den perioden. Eller rent praktiskt en instruktör på kanske tre eller fyra deltagare men vid alla tillfällen får man tips och råd från samma instruktör. På det antalet kvällar hinner man gå igenom alla moment i "kursplanen", och om man får konsekventa råd och tips genom hela perioden så tror jag att vi deltagare skulle utvecklas mer. Man kan nog säga att det blir lite som ett mini-CSS. :)
Låter jävlarns intressant med ett sånt upplägg ! Vi har snackat om det men inte planerat nåt konkret, det vore verkligen optimalt med en återkommande återkoppling och en "steg2" variant med lite mer personlig feedback. Finns en tanke på att vi ska försöka få mer kontiniutet i upplägget nästa säsong. "Mini css" stuk kommer, om jag fattat rätt, i version 2 av sporthojskompendiet inför nästa säsong. Där kan man tänka sej att det går att plocka lite ideér oxå. Kanoners med lite fräscha förslag !! Ös på bara :banana

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Taco skrev:
2670376 Nice att se lite liv i tråden :tummenupp Var faktiskt på tal i början av förra säsongen med tanke på utb. för arr./instruktörer men blev inget av då. Snubben lät inte omöjlig om förutsättningarna är rätt. Om vi får lite mer tid på Rörberg nästa säs. (ev. nån "extra" dag på helgen eller så) så vore det ett ypperligt tillfälle att lägga in nåt sånt på. Kan bli lite tight att hinna med en vanlig kväll !? Bra idé som vi säkert kan surra mer om !

HLR-utbildningen behöver kanske egentligen inte vara som en del av Rörberg utan kanske mer allmänt inom SMC. Man kanske ta det någon helg under senvintern innan mc-säsongen drar igång?

Det är alltid kul om det är gratis men nog kan man tänka sig att betala någon hundring för en sådan utbildningsdag också. :)
Att lägga det ute på rörberg bland bullrande motorcyklar och när man bara är sugen att hoppa upp på metallhästen gör att man kanske inte koncentrerar sig så mycket som man borde på det viktiga ämnet. :gnissla

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Swedecat skrev:
2670551 HLR-utbildningen behöver kanske egentligen inte vara som en del av Rörberg utan kanske mer allmänt inom SMC. Man kanske ta det någon helg under senvintern innan mc-säsongen drar igång?

Det är alltid kul om det är gratis men nog kan man tänka sig att betala någon hundring för en sådan utbildningsdag också. :)
Att lägga det ute på rörberg bland bullrande motorcyklar och när man bara är sugen att hoppa upp på metallhästen gör att man kanske inte koncentrerar sig så mycket som man borde på det viktiga ämnet. :gnissla
Ja, jo gratis är gott, men att arrangera en gratis HLR/ABC utbildning, rent allmänt, är nog svårt att hosta upp stålar till i nuläget. Annars är idén helt klart bra ! en grej är ju om det ska vara en allmän kurs (alltså inte "knuten" till B & K på Rörberg) så blir det lixom ett lite större arrangemang som måste organiseras och finanseras. (vilket naturligtvis borde vara möjligt oxå.. en fråga som dyker upp är ju om det skulle finnas tillräckligt med intresse!? vad tror du ?)

Om vi får lägga rabarber på nån extra lördag tex, (tidigare har SMK snackat om tider som sträcker sig över halva dagen isf - men det vet vi inget alls om i nuläget!) och man skulle ha en HLR/ABC i anslutning till Rörberg så skulle det kunna vara nån timme av dagen, typ 1-2 timmar före själva körningarna (eller efter) och då skulle det naturligtvis inte vara med buller på banan samtidigt ! (ev. kunde man ju ta ett snack med körskolan på andra sidan vägen om att låna deras teorilokaler - det lät inte omöjligt när vi snackade med dom tidigare)

Budgeten för Rörberg gick runt typ plus minus noll förra säsongen. Man skulle ju kunna ta ut en lite högre avgift den gången och då ha HLR/ABC kurs som ingår i en sån "nästan heldags körning" - som ett "kit" lixom, skulle ju kunna vara nåt som skulle kunna locka lite mer folk att delta oxå kanske.

Kanske sponsring för lite extra utbildningsinslag skulle vara en variant att försöka med oxå.. några kontakter ? kanske nåt du kunde hjälpa till med isf ?

Ett tips annars: gå instruktörsutbildningen vettja ! då ingår gratis HLR/ABC utb. varannat år sedan :tummenupp Blir ju en teoridel nån gång under vintern, maila Tina Jonsson på SMC Gävleborg och anmäl intresse.

Andra tankar vi surrat om utifrån att ha tillgång till några extra dagar på Rörberg är ju oxå att kanske köra en B & k som vänder sej till tjejer tex.. sånna förfrågningar fick vi i fjol vid flera tillfällen, så intresse för det skulle nog finnas..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag