yammie
Nipple sucker
bmw 3 serie slutet på80 böjran på 90 talet brukar ha en smutt elpump som sitter extra till värmepakets cirkulationen kanske sitter på flera modeller..
bmw 3 serie slutet på80 böjran på 90 talet brukar ha en smutt elpump som sitter extra till värmepakets cirkulationen kanske sitter på flera modeller..
För bästa kylning vill du ha så högt flöde som möjligt på IC-vattnet. Laminovas pumpar är egentligen en marinpump (så man kan oftast köpa de i båttillbehörsbutiker, fast de brukar vara dyrare) och pumpar som de skriver upp till 30 l/min. Köpte själv en sån och är mkt nöjd.
Härligt, här händer det grejer ser jag!
Måste få komma förbi och tjuvkika någon dag!
MVH
/Leo
Har inte skaffat någon pump ännu, vilket var en jävla tur för den pumpen såg ju kanon ut.
Tack.
Bottendelen till plenumet klart................porr !
HUr mycket kortare blir de där än originaltrattarnas längd?
Och radierna....du vet vad vi sa om radierna! *skriet*
Ni som är proffs hjälp mig !
Är lite osäker på hur jag ska täta mina förgasare.
Tänkte dra vakumslangarna från ett och samma ställe på plenumets framsida ovanför trattarna.
Bra.....eller ?
För att "lura" förgasarna så ska den stora slangen markerat med grönt trycksättas från plenumet för att få samma tryck på båda sidorna.......eller?
Ska resten av utgångarna som är markerat med rött tätas, eller ska jag använda någon av dom till något ?
Hilfe bitte !
De båda rören som sticker ut längst upp, mellan 1:an och 2:an, och mellan 3:an och 4:an, är de till flottörhusen? Väck med en kopp, blås i röret och kolla. Om de är till flottörhusen, koppla dem till ett pitotrör som du sätter t.ex. i tryckröret mellan turbo och plenum. Inte för nära en böj. Brukar sägas att det blir bra om pitotröret hamnar minst 2 rörradier från närmsta böj. Funkar på min hoj. Pitotröret ska vara mitt i röret och peka mot luften. Innerdiameter på mitt rör är 5 mm, och det funkar fint.
Den feta slangen i mitten som du markerat med grönt: Jag antar att den går till undersidan på membranen? Är du osäker, väck med locket och ett membran och blås. Den slangen kopplar du till ett uttag i plenumet så den ser samma tryck.
Ovansidan får tryck genom hålen på undersidan av trotteln, så det behöver du inte bry dig om. Det är redan klart.
De fyra röda längst ner, skit i dem. Det är bara dränering. Glöm inte stänga skruvarna
Var noga med att det blir helt jävla tätt mellan alla plast-T-kors och förgasarkropparna. Skulle det börja läcka i t.ex. anslutningarna till flottörhusventilationen så leanar den ut blandningen, och det är väldigt kass... På de förgasare jag tätat så har jag ruggat upp plastytorna och använt epoxy för att vara säker på att det blir tätt. Kör med ordentliga slangklämmor på soppaslangarna. Får du inte plats med slangklämmor så använd låstråd som klämmor istället. Blir ju lite soppatryck nu så det är bra om slangarna sitter kvar.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |