Projekt Honda BBT

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Ort
I en avkrok
Hoj
RD350/Buell
bmw 3 serie slutet på80 böjran på 90 talet brukar ha en smutt elpump som sitter extra till värmepakets cirkulationen kanske sitter på flera modeller..
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
bmw 3 serie slutet på80 böjran på 90 talet brukar ha en smutt elpump som sitter extra till värmepakets cirkulationen kanske sitter på flera modeller..


Tackar !

Btw Jag skickar bilder till dig i morgon !
 

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Ort
mest i garaget
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
För bästa kylning vill du ha så högt flöde som möjligt på IC-vattnet. Laminovas pumpar är egentligen en marinpump (så man kan oftast köpa de i båttillbehörsbutiker, fast de brukar vara dyrare) och pumpar som de skriver upp till 30 l/min. Köpte själv en sån och är mkt nöjd.
 

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ninja
Härligt, här händer det grejer ser jag!

Måste få komma förbi och tjuvkika någon dag! :tummenupp

MVH
/Leo
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
För bästa kylning vill du ha så högt flöde som möjligt på IC-vattnet. Laminovas pumpar är egentligen en marinpump (så man kan oftast köpa de i båttillbehörsbutiker, fast de brukar vara dyrare) och pumpar som de skriver upp till 30 l/min. Köpte själv en sån och är mkt nöjd.

Fan!

Deras doningar äe ju överlägsna.

Får bli en sånn !:huvet :D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Härligt, här händer det grejer ser jag!

Måste få komma förbi och tjuvkika någon dag! :tummenupp

MVH
/Leo


Bara att dyka upp !

Fick låna svarven idag för att korta av kompressorhuset.
23 mm kortare blev det.
Svarvade ut en jämn och fin koning på insidan, så även Dr Bike blir nöjd !:D

Just jävlar.....det var lilla julafton idag också.
Var och hämtade ut ett paket från Marklund.
Hade velat haft bättre rundning på trattarna, men nu får dum duga.
 

Bifogat

  • 2.JPG
    2.JPG
    67.4 KB · Visningar: 118
  • 1.JPG
    1.JPG
    56.2 KB · Visningar: 148

Dr.Bike

Guest
Looks great man!

Jag har just recovrat min dator efter en major fuckup disaster...

Vad ni än gör: Installera INTE SP3 på er XP-maskin... :död

Fördj.vla "tur" att man har 2 HDD med dokumenten på den andra...
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Har inte skaffat någon pump ännu, vilket var en jävla tur för den pumpen såg ju kanon ut.
Tack.

Bottendelen till plenumet klart................porr !
 

Bifogat

  • a.JPG
    a.JPG
    62.4 KB · Visningar: 155

Dr.Bike

Guest
Har inte skaffat någon pump ännu, vilket var en jävla tur för den pumpen såg ju kanon ut.
Tack.

Bottendelen till plenumet klart................porr !

HUr mycket kortare blir de där än originaltrattarnas längd?

Och radierna....du vet vad vi sa om radierna! *skriet*
:D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
HUr mycket kortare blir de där än originaltrattarnas längd?

Och radierna....du vet vad vi sa om radierna! *skriet*
:D

Samma längd som orginaltrattarna.........och jag VET radien på dom här trattarna suger tapirpenis !
Men nu sitter dom där och vill jag byta någon gång så kan jag ju roa mig med det !
 

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Ort
-
Hoj
-
Tror inte den tar så mkt ström kanske någon som vet hur man enkelt kan mäta strömförbrukning?
Jag provkörde den med en 3amp säkring och nöp slangen så den gick tungt å säkringen höll (har inga mindre säkringar).
Denna hittade jag i en MB 300 från 89.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ni som är proffs hjälp mig !

Är lite osäker på hur jag ska täta mina förgasare.

Tänkte dra vakumslangarna från ett och samma ställe på plenumets framsida ovanför trattarna.
Bra.....eller ?

För att "lura" förgasarna så ska den stora slangen markerat med grönt trycksättas från plenumet för att få samma tryck på båda sidorna.......eller?

Ska resten av utgångarna som är markerat med rött tätas, eller ska jag använda någon av dom till något ?:D

Hilfe bitte !
 

Bifogat

  • w.JPG
    w.JPG
    113.3 KB · Visningar: 160

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ni som är proffs hjälp mig !

Är lite osäker på hur jag ska täta mina förgasare.

Tänkte dra vakumslangarna från ett och samma ställe på plenumets framsida ovanför trattarna.
Bra.....eller ?

För att "lura" förgasarna så ska den stora slangen markerat med grönt trycksättas från plenumet för att få samma tryck på båda sidorna.......eller?

Ska resten av utgångarna som är markerat med rött tätas, eller ska jag använda någon av dom till något ?:D

Hilfe bitte !

De båda rören som sticker ut längst upp, mellan 1:an och 2:an, och mellan 3:an och 4:an, är de till flottörhusen? Väck med en kopp, blås i röret och kolla. Om de är till flottörhusen, koppla dem till ett pitotrör som du sätter t.ex. i tryckröret mellan turbo och plenum. Inte för nära en böj. Brukar sägas att det blir bra om pitotröret hamnar minst 2 rörradier från närmsta böj. Funkar på min hoj. Pitotröret ska vara mitt i röret och peka mot luften. Innerdiameter på mitt rör är 5 mm, och det funkar fint.
Den feta slangen i mitten som du markerat med grönt: Jag antar att den går till undersidan på membranen? Är du osäker, väck med locket och ett membran och blås. Den slangen kopplar du till ett uttag i plenumet så den ser samma tryck.
Ovansidan får tryck genom hålen på undersidan av trotteln, så det behöver du inte bry dig om. Det är redan klart.
De fyra röda längst ner, skit i dem. Det är bara dränering. Glöm inte stänga skruvarna :D

Var noga med att det blir helt jävla tätt mellan alla plast-T-kors och förgasarkropparna. Skulle det börja läcka i t.ex. anslutningarna till flottörhusventilationen så leanar den ut blandningen, och det är väldigt kass... På de förgasare jag tätat så har jag ruggat upp plastytorna och använt epoxy för att vara säker på att det blir tätt. Kör med ordentliga slangklämmor på soppaslangarna. Får du inte plats med slangklämmor så använd låstråd som klämmor istället. Blir ju lite soppatryck nu så det är bra om slangarna sitter kvar.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
De båda rören som sticker ut längst upp, mellan 1:an och 2:an, och mellan 3:an och 4:an, är de till flottörhusen? Väck med en kopp, blås i röret och kolla. Om de är till flottörhusen, koppla dem till ett pitotrör som du sätter t.ex. i tryckröret mellan turbo och plenum. Inte för nära en böj. Brukar sägas att det blir bra om pitotröret hamnar minst 2 rörradier från närmsta böj. Funkar på min hoj. Pitotröret ska vara mitt i röret och peka mot luften. Innerdiameter på mitt rör är 5 mm, och det funkar fint.
Den feta slangen i mitten som du markerat med grönt: Jag antar att den går till undersidan på membranen? Är du osäker, väck med locket och ett membran och blås. Den slangen kopplar du till ett uttag i plenumet så den ser samma tryck.
Ovansidan får tryck genom hålen på undersidan av trotteln, så det behöver du inte bry dig om. Det är redan klart.
De fyra röda längst ner, skit i dem. Det är bara dränering. Glöm inte stänga skruvarna :D


Var noga med att det blir helt jävla tätt mellan alla plast-T-kors och förgasarkropparna. Skulle det börja läcka i t.ex. anslutningarna till flottörhusventilationen så leanar den ut blandningen, och det är väldigt kass... På de förgasare jag tätat så har jag ruggat upp plastytorna och använt epoxy för att vara säker på att det blir tätt. Kör med ordentliga slangklämmor på soppaslangarna. Får du inte plats med slangklämmor så använd låstråd som klämmor istället. Blir ju lite soppatryck nu så det är bra om slangarna sitter kvar.

...........Så blev allt klart som korvspad !

Tackar !
 

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Ort
I en avkrok
Hoj
RD350/Buell
ja just ja!!

hur gick de me vattenpumpen? har kanske en sån över i nån låda i fall du inte hittar nån...

/yam
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
MB har en liten fin vattenpump för cirkulation till värmepaketet, precis som Steen säger, busenkel att komma åt också, sitter under expansionskärlet, i allafall på E-klass 86-93.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top