Projekt Honda BBT

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tack.
Gillar kawanosen.
Filtret blir nog som på din, tycker det ser rått ut.
Jeg har ju också svarvat bort 23 mm från kompressorhuset för att det inte ska sticka ut såååå mycket !

Ja, den nosen är snygg som fan. Utstickande filter gör ju att folk kollar mer än en gång :) Tyvärr även polisen. 23 mm!?! Så mycket? Hmm, känns som mitt kompressorhus kommer att sticka ut långt... Jaja, får se hur det ser ut. Blir det konstigt får jag väl åtgärda det sen :)
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ja, den nosen är snygg som fan. Utstickande filter gör ju att folk kollar mer än en gång :) Tyvärr även polisen. 23 mm!?! Så mycket? Hmm, känns som mitt kompressorhus kommer att sticka ut långt... Jaja, får se hur det ser ut. Blir det konstigt får jag väl åtgärda det sen :)

Skar bort dumpen och allt annar tjafs runt om.
Några mm blev det på ena fästet till wasten.

Har kollat min hoj med SFRO och den kvalar in som amatörbyggt fordon.
Reggar den som det och då är det ok att ha stressfläkt........med lite ladd
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Skar bort dumpen och allt annar tjafs runt om.
Några mm blev det på ena fästet till wasten.

Har kollat min hoj med SFRO och den kvalar in som amatörbyggt fordon.
Reggar den som det och då är det ok att ha stressfläkt........med lite ladd

Det verkar vara ganska mycket onödigt material i huset... Såg bilden tidigare i tråden.
Trevligt att det blir amatörbygge! Vad säger de om effekten? Går de på originalhojens effekt? De borde ju ha någon maxgräns om du inte har förstärkt ramen. Men förstärker du mycket och de godkänner det så kan du regga med mycket effekt. Finns inget max effekt/vikt-förhållande på hojar enligt sfro, det gäller bara bilar :) Men det blir lätt dyrt i försäkring...

Fint att ha "motor med turbo" i papperna. Det har jag :) Men det står även 67 kW :D Tror inte att jag kommer ner så långt hur jag än gör :näsblod
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Det verkar vara ganska mycket onödigt material i huset... Såg bilden tidigare i tråden.
Trevligt att det blir amatörbygge! Vad säger de om effekten? Går de på originalhojens effekt? De borde ju ha någon maxgräns om du inte har förstärkt ramen. Men förstärker du mycket och de godkänner det så kan du regga med mycket effekt. Finns inget max effekt/vikt-förhållande på hojar enligt sfro, det gäller bara bilar :) Men det blir lätt dyrt i försäkring...

Fint att ha "motor med turbo" i papperna. Det har jag :) Men det står även 67 kW :D Tror inte att jag kommer ner så långt hur jag än gör :näsblod

På bilsidan så brukar det vara ganska omöjligt att försäkra amatörbyggt annat än trafik. Kanske har ändrats nu men var så sist jag kollade.
Gäller antagligen också hojar?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Har inte hänt så mycket då jag väntar på plenumet.
Tror att smeden har rymt till Timbuktu !

Luftintaget till ic blev bra.
Kommer att leda ut luften framför handtagen.
 

Bifogat

  • gap.JPG
    gap.JPG
    71 KB · Visningar: 148
  • å.JPG
    å.JPG
    86.4 KB · Visningar: 155

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Den som väntar på något gott, väntar alldeles för länge !

Nu har jag fått tillbaka plenumet, tryckrör och kompressorhus.
Fan vad kul det ska bli att fortsätta nu.

Slänger med en bild på hojen i dagsläge och nya instrumenteringen.
 

Bifogat

  • h1.JPG
    h1.JPG
    96.2 KB · Visningar: 151
  • h2.JPG
    h2.JPG
    88.4 KB · Visningar: 133
  • aw.JPG
    aw.JPG
    65 KB · Visningar: 139
  • DSC_1160liten.JPG
    DSC_1160liten.JPG
    15 KB · Visningar: 1,052

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Provmonterat !

Lite pyssel med passningen sen jävlar.
 

Bifogat

  • DSC00159.JPG
    DSC00159.JPG
    53 KB · Visningar: 118
  • DSC00160.JPG
    DSC00160.JPG
    58.9 KB · Visningar: 138

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Ort
-
Hoj
-
Ser ju bra ut det där, var har du tänkt å sätta pumpen? försök att få den så lågt som möjligt hade själv lite problem med avluftning min sitter lägre än plenumet men högre än kylet(det externa).
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ser ju bra ut det där, var har du tänkt å sätta pumpen? försök att få den så lågt som möjligt hade själv lite problem med avluftning min sitter lägre än plenumet men högre än kylet(det externa).

Har inte spikat platsen för den ännu.
Vad tror du om att få den under båda cellpaketen och med en luftning / påfyllning från högsta punkten.
 

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Ort
-
Hoj
-
Det är inte nödvändigt men det underlättar, jag har ett expandtionskärl som sitter lite högre som jag fyllde och sätte på en tillfällig avluftning i andra änden av sytemet, en T koppling och en transparant slang så man ser vad som händer det tog jag bort sen å fyllde på kärlet fullt.
Tror mitt problem var att slangen från kärlet var lite för klen.
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Blåser nu av dammet på min tråd !:D

Nu har grenröret fått lite massage av Andersson Turbo så nu ligger det så nära blocket som det bara går.
Lite bilder.

Snäckan blir något ni troligtvis inte sett förr.
Luftfilterhållare svetsad direkt på huset.
Bilder kommer i slutet på veckan.
 

Bifogat

  • Bild%20091.jpg
    Bild%20091.jpg
    10.5 KB · Visningar: 714
  • Bild%20090.jpg
    Bild%20090.jpg
    10.7 KB · Visningar: 716
  • Bild%20089.jpg
    Bild%20089.jpg
    9.8 KB · Visningar: 712

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ninja
Men va fan du kan ju inte lägga upp massa motorporr och sen ha puttefnuttbilder, det är ju som att kolla på kodad porrkanal med inverterade färger! :fatta!

:hihi
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Snyggt grenrör, är det pulssplit eller single entry?

Tackar, singel är det.

Gjort klar mallen till bottenplattan till luftfiltret och gjort en dummy till oljefilteradaptern.

När det sen är lite puts på bitarna kommer bilder.


Vet inte om jag visat slutröret och ljuddämparen.
 

Bifogat

  • ww1.JPG
    ww1.JPG
    103.9 KB · Visningar: 73
  • ww.JPG
    ww.JPG
    113.1 KB · Visningar: 108

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Har joxxat lite med Mercedespumparna.
Dom suger mer eller mindre ingenting själva i "torrt läge", så fort den får tag på vätskan så suger den som aldrig förr.
Om man kör med lite motstånd på pumpens trycksida så drar dom mkt pulver, dom suger så häftigt att sugslangen ibland dras ihop !

Hur hårt måste du ladda för att luftens temperatur ska överstiga motorns kylvattentemp i plenumkylaren ?

Sätt ett par givare på kylarens till och frånslang , det hade varit riktigt intressant.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Har joxxat lite med Mercedespumparna.
Dom suger mer eller mindre ingenting själva i "torrt läge", så fort den får tag på vätskan så suger den som aldrig förr.
Om man kör med lite motstånd på pumpens trycksida så drar dom mkt pulver, dom suger så häftigt att sugslangen ibland dras ihop !

Hur hårt måste du ladda för att luftens temperatur ska överstiga motorns kylvattentemp i plenumkylaren ?

Sätt ett par givare på kylarens till och frånslang , det hade varit riktigt intressant.

Motorns kylvatten ska ju förhoppningsvis inte kyla IC:n. Jag utgår från att Pucken byggen en egen kylkrets med egen kylare till IC:n, och att mercapumpen ska cirkulera denna krets.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Blåser nu av dammet på min tråd !:D

Nu har grenröret fått lite massage av Andersson Turbo så nu ligger det så nära blocket som det bara går.
Lite bilder.

Snäckan blir något ni troligtvis inte sett förr.
Luftfilterhållare svetsad direkt på huset.
Bilder kommer i slutet på veckan.


Var så mycket damm att jag fick allergiskreaktion :p porrigt värre med dessa fina grejer!:tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Provmonterade hela rubbet idag.
Fan vad slimmat och bra kompressorhuset blev !

Luftfiltret sticker inte ut utanför motorns orginalform.
Den blå styrofoambiten visar hur filterhuset kommer att se ut.

Provmonterade också insrumenten med laddtrycksmätaren och backameran ihopbyggd med orginalmätarna.
 

Bifogat

  • ww3.JPG
    ww3.JPG
    104.9 KB · Visningar: 82
  • ww4.JPG
    ww4.JPG
    114.6 KB · Visningar: 98
  • ww2.JPG
    ww2.JPG
    125.7 KB · Visningar: 96
  • ww6.JPG
    ww6.JPG
    112.3 KB · Visningar: 105
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top