Projekt R1 streetfighter

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
NoicE skrev:
2087526 Du har du ny soppa i och så? Gnista överallt? Tycker dom brukar gå lite konstigt första gången man startar dom faktigst...

japp, ny soppa

det ena av rören på grenröret blev inte varmt, så där fanns ingen tändning.
dvs. min tändhatt jag köpte ny hade inte satts dit ordentligt & jag skulle ta ur den för att göra om det, då sprack den & nu får jag inte ur den utan att sänka motorn.

jag har tagit ur plattan med tändspolarna & satt dit ny hatt & testat med ett gammalt stift & nu finns det gnista, problemet är dock den trasiga hatten.

ska gå ut & göra ett nytt försök nu när jag fått mat & dryck i mig samt lite vila. tyckte det var bättre att gå ifrån innan jag fick ett sammanbrott :hihi

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
kylaren avtagen, avgassystemet avtaget, motorn sänkt & tändhatten borta.

samtidigt upptäckte jag att förgasarbryggan inte satt på ordentligt, vilket troligtvis orsakade det konstiga luftljudet när hojen var igång.

motorn är nu tillbaka på sin plats, likaså förgasarna, samt luftburken.
i morgon skall kylaren, tanken samt avgassystemet tillbaka på sin plats.

sedan skall kedjan på plats & är det fint väder så blir det en liten tur

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
tjuvluft var alltså grejen... sånt kan även hända den bästa, jag har haft probs med tätningar i menbranen osv, man fattar ingenting och så tar man isär och sätter ihop, så funkar allt finare än nånsin... :va

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
wonderwizard skrev:
2088214 kylaren avtagen, avgassystemet avtaget, motorn sänkt & tändhatten borta.

samtidigt upptäckte jag att förgasarbryggan inte satt på ordentligt, vilket troligtvis orsakade det konstiga luftljudet när hojen var igång.

motorn är nu tillbaka på sin plats, likaså förgasarna, samt luftburken.
i morgon skall kylaren, tanken samt avgassystemet tillbaka på sin plats.

sedan skall kedjan på plats & är det fint väder så blir det en liten tur

Starkt jobbat! Själv har jag arbetat sen 15.00 och kom nyss hem.. 04.30 :argpådato och ska på det imorgon igen samma tider.. :3freak

Jobba på!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
såja, då har man tagit jungfru turen med hojen

är dock inte 100% färdig ännu, kommer att stressmecka ihop den så den är klar till besiktningen på torsdag.

sedan skall det på ny lampa, dämpare & lackad undertail med int. bakljus & bllinkers.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
wonderwizard skrev:
2089922 såja, då har man tagit jungfru turen med hojen

är dock inte 100% färdig ännu, kommer att stressmecka ihop den så den är klar till besiktningen på torsdag.

sedan skall det på ny lampa, dämpare & lackad undertail med int. bakljus & bllinkers.
Att du inte skaffade en Ducce istället så hade du sluppit allt besvär. Jag har kört 30 mil idag. DET kallar jag provkörning! :D

(Starkt jobbat ww men bli klar nu för fan.... )

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Maverick_ou812 skrev:
2090166 Att du inte skaffade en Ducce istället så hade du sluppit allt besvär. Jag har kört 30 mil idag. DET kallar jag provkörning! :D

(Starkt jobbat ww men bli klar nu för fan.... )

jag vill inte få vibrationsskador i röven.

jag varken ville eller kunde köra 30 mil idag (jouren + tösen skulle komma), dessutom är det inte tillräckligt varmt ännu.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
wonderwizard skrev:
2090192 jag vill inte få vibrationsskador i röven.

jag varken ville eller kunde köra 30 mil idag (jouren + tösen skulle komma), dessutom är det inte tillräckligt varmt ännu.
Jävla skitsnack, det är hur varmt som helst! Tro mig, jag har inte frusit en sekund! Sen är det faktiskt skönt att få röven masserad. :tungan

Ooops

Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Maverick_ou812 skrev:
2090403 Bara om du vill sova över fler gånger.... :D

Gött att höra om provturen! Det är du verkligen värd :)
Hoppas det går bra på besiktningen, ska själv dit på onsdag. Jag jobbade i dag.. 17 grader hade vi i Malmö och klarblå himmel, gissa hur glad jag var att sitta i en bil och alla hojjar som susa förbi :4skrika
Hoppas man får chansen att se hojen "live" nån gång. God fortsättning! :tummenupp

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
fan va gött, äntligen hittade jag en kutskåpa som jag vill ha & inte orginalet som är så jävla fult

(denna modellen heter Targa)

Bifogat

• 6d_1.jpg
    6d_1.jpg
    19.5 KB · Visningar: 124
  • red.jpg
    red.jpg
    14.4 KB · Visningar: 131
Last edited:

Ooops

Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
wonderwizard skrev:
2098713 fan va gött, äntligen hittade jag en kutskåpa som jag vill ha & inte orginalet som är så jävla fult

(denna modellen heter Targa)

Lookin good! :tummenupp

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
pakopak skrev:
2099704 allt löste sig med ramnummer och sånt eller han kollade aldrig?

jag berättade att ramen var bytt & det var ett kryssat, samt mitt i den nya ramen.

så visade jag ett papper från YC, så han kollade inte ens om nr. stämde med ramen, han tittade bara på pappret

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Snygg blev den WW ( har sett den live), men upp med lite bilder så alla andra kan se.
Det ända jag skulle kunna "gnälla" på är att framlampan sitter lite högt och långt ut för min smak.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA