caca
Sporthojsnörd
vad trevligt det såg ut i toppen,,verkar ju vara toppen köp
Jo det såg riktig trevlig ut. Ska ju vara Kenneth "Grottis" Nylén som portat toppen han var juvad trevligt det såg ut i toppen,,verkar ju vara toppen köp
Är det något som hindrar dig att dra runt motorn?
Mest besparing viktmässigt/pris är helt klart bytet till ett lättare batteri sparade in nästan 2,8kg kostnad 800:- Jag köpte ett på Biltema för att testa det verkar fungera än så länge. Dock får framtiden utvisa hur det blir i långa loppet.Hur meckigt är det att få på grenrör från en 1000 k5/k6? Jag har också en 750 - 00 som mest går bandagar.
Vilken av dina moddar ger mest bang for the buck? Själv har jag bara skruvat bort vänster skjutspinne, backspeglar och lagt ur original verktygssats. Och så slip-on så klart. Singelkuts är på väg från Kina också.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Bra tips! Man kan ju dessutom plocka ur batteriet om man skulle klota och hojen blir "Ett objekt för den händiga". Det får bli en tripp till btema i veckan.Mest besparing viktmässigt/pris är helt klart bytet till ett lättare batteri sparade in nästan 2,8kg kostnad 800:- Jag köpte ett på Biltema för att testa det verkar fungera än så länge. Dock får framtiden utvisa hur det blir i långa loppet.
Har bara erfarenhet av deras Gel batterier sen tidigare. Har haft ett gel batteri i min racebil men det dog efter 7år. Fram tills dess klara det lilla 14Ah batteri att starta min 2.8L sexa även vid minus 10 grader så det batteriet har jag inget att klaga på.
Det var inget problem att montera själva grenröret. Det passar rakt på. Dock vet jag inte hur det blir med resten av avgassystemet. Har beställt ljuddämpare & linkpipe. Så i slutet av veckan borde jag svara på hur det passar samt hur mycket vikt som sparats.
En sak att tänka på med lättviktsbatterier är att dom åtminstone tidigare haft en ökad risk för brand.
Om jag fattat det rätt så kunde dom självantända om batteriet var dåligt laddat. Jag har själv hjälpt till att släcka en hoj där branden startade i ett lättviktsbatteri.
En sak att tänka på med lättviktsbatterier är att dom åtminstone tidigare haft en ökad risk för brand.
Om jag fattat det rätt så kunde dom självantända om batteriet var dåligt laddat. Jag har själv hjälpt till att släcka en hoj där branden startade i ett lättviktsbatteri.
De SKA väl vara säkrare enl all reklam.Batteritypen LiFePO4 som jag köpte till min hoj är temperaturstabila samt mer kemiskt stabila än en del andra typer av Li batterier så brandrisken torde vara mindre än tidigare typer av lättviktsbatterier som var mer instabila.
Ett LiFe-batteri brukar ha en kapacitet som är ~1/3 av ett Pb-batteri....Den enorma kapacitetsförbättringen har jag aldrig märkt dock...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|