Problemet är ju om det blir en jävla massa tjafs på besiktningen (som jag har haft med min andra hoj). Blir jag tvungen att sätta dit originalgaffeln är det ju ett hästjobb att byta styrstolpar igen. Får jag tag i en till undre krona är det ju bara att sno den stolpen, men dylika verkar inte växa på träd
Varför skulle du inte få byta gaffel på hojen?
Har de med helfordonsgodkännandegrejen att göra?
Börja leta lager med Triumphs ytterdiameter och innerdiameter som R1 stolpen. Så gjorde jag när jag satt R1 gaffel på min RD 350 men när jag satt R1 gaffel på min Sv 650 så kunde jag inte hitta lager så då pressa jag ur org stolpen och satt den i R1 kronan..Hittar du lager så är ju det . Prova ring Mc-proffsen,Lelle, han har lista på massa lagerstorlekar, för det är skit krångligt när man inte har ett lagernummer att ringa typ SKF, dessutom kör japanerna med annan standard är i europa.
Larzon
Inget av de du rabblar upp kräver ombesiktning vad jag vet.Iom gaffelbyte så skiftar du hjul, bromsar etc. vilket innebär nybesiktning?
Tufft! Men den måste ju ha ekerfälgar! Blir lite som en Honda XR motard med FZR-fälgar annars.
Inget av de du rabblar upp kräver ombesiktning vad jag vet.
Finns ju hur mycket lagerstorlekar som helst... Som sagt innan, hitta ett lager som har yamahans original innerdiameter, samt triumphens original ytterdiameter... Ring någon mc-firma så får du säkert måtten på original.
(Ex: Tittade snabbt på touring.se, yamaha r1 har inner 18mm. Thruxton hade dom så klart inte men google verkar peka på ytterdiameter 47mm eller 55mm om jag förstod det rätt.
Sen in på nå'n google sida om lager, tex: http://www.kml-bearing.com/products...r_bearing_catalogue.jsp?cat_id0=0701&pageNo=6 tex så har kml 30303 inner 17mm och ytter 47mm som exempel. MEN lättast är ju att kolla med butik i riket, välsorterad järnhandlare borde ha kataloger...
När man hittat nåt så får man väl dubbelkolla höjdmått oxå.)
My 50 cents... har säkert missat en del av problematiken...
edit: skf är ju en lättare sida att kika på: http://www.skf.com/skf/productcatal....jsp?tableName=1_14_1&maincatalogue=1&lang=en
Ekerfälgar går tyvärr bort. Tungt, klumpigt m.m.
Är ute efter att lätta så mkt som möjligt. Ekerfälgar är skitsnyggt! Men funkar tyvärr inte i detta fall.
Helt sant!
Fälgbanorna original är ju i alu, men de väger fortfarande en hel del.
Att fälgen bak bara tillåter ett 140-150 däck gör ju inte saken roligare. Bak sitter idag en gammal CBR 600 fälg, lutar åt en nyare 04-05 R1 fram
Inget av de du rabblar upp kräver ombesiktning vad jag vet.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |