Proteindrink

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Markus skrev:
Ja, det är klart - finns det något vidrigare än folk som sitter och äter nakna i omklädningsrummet. :zpy Man går hem och äter. :fakta

Allvarligt dårå.
Men vad behöver man kolhydraterna till direkt efter träningen?
Jag är inte så bra på biologi. Kroppen behöver det iallafall! Gainer innehåller just mkt kolhydrater för att det är det man ska ha i sig direkt efter träning. Finns massor att läsa i ämnet om du orkar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
HanneZ skrev:
Jag är inte så bra på biologi. Kroppen behöver det iallafall! Gainer innehåller just mkt kolhydrater för att det är det man ska ha i sig direkt efter träning. Finns massor att läsa i ämnet om du orkar.

Jo, jag vet. All litteratur säger dock olika är min uppfattning, jag orkar inte grotaa ner mig, jag vill ha en färdig universallösning. :brynad
Kolhydraterna gör en tjock, så mycket vet jag.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Markus skrev:
Jo, jag vet. All litteratur säger dock olika är min uppfattning, jag orkar inte grotaa ner mig, jag vill ha en färdig universallösning. :brynad
Kolhydrater efter träning ökar fettförbränningen!

Läs den andra tråden om tjockisar förenen eder. Kolisar gör dig inte fet, överskott av kalorier gör dig fet.

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
Markus skrev:

Då vet du inte speciellt mycket, eller så har någon lärt dig en massa strunt. Energiöverskott gör dig tjock.

Kolhydrater är viktigt efter träning för att kolhydraterna ger glykogeninlagring under tiden musklerna är som känsligast, minskad muskelnedbrytning och stimulering av proteinbalansen (om än marginell sådan).

Alltså, kolhydrater är viktiga efter ett träningspass annars skulle jag säga att träningen är som att elda för kråkorna.....

Läs innan:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=56073&page=1&pp=15

Last edited:

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
HanneZ skrev:
Det ska du ha dygnet om!

Protein är muskelns byggstenar (det vet du oxå), så givetvis ska du få i dig snabba proteiner direkt efter träningen. Givetvis oxå kolhydrater.
Blanda gärna tex Triple Whey och druvsocker! Blir lite lite sliskigt men ack så bra!

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Bamse79 skrev:
Jag kör på detta efter träning: Kolis: 1g/kg kroppsvikt = ca90g Prott: 0,5g/kg kroppsvikt = 45g Sen äter jag en timma efter det, både kolisar och protein och fett, Blir oftast runt kl 19, sista måltiden består av någon form av kaseinprotein och lite fett(oftast en näve nötter)

I generellt så är alla s.k. gainers, ex Super Mass Fuel mest kolisar du betalar för. Då köper jag hellre ex whey-80 och sätter till druvsocker eller maltodextrin själv. Vill inte betala så mycket för kolisar, jag köper 4kg druvsocker för 40kr ist.

Här har vi en som tänkt till. Svårare än så här är det inte. Gainers tas endast efter träning.

Ni som vill ha bra priser kan som ngn redan nämnt kika in på www.farmacia.cc. Whey Fx är prisvärt samt att ni kan köpa en rejäl säck malto på 25 kg för ca 700kr tror jag.
Då behöver ni inte bekymmra er om snabba kolhydratrer det närmaste året/åren.

Om ni kommer upp i lite kvantitet så kan ni pressa er under 100kr/kg på proteinet. Men då krävs det en del. Gick ihop 4st och beställde 100påsar whey fx, 50kg malto samt lite kreatin mm. Såg ut som en fodercentral hemma med ca 130kg kosttilskott :D

Kör hårt.

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
OLDEN skrev:
Här har vi en som tänkt till. Svårare än så här är det inte. Gainers tas endast efter träning.

Ni som vill ha bra priser kan som ngn redan nämnt kika in på www.farmacia.cc. Whey Fx är prisvärt samt att ni kan köpa en rejäl säck malto på 25 kg för ca 700kr tror jag.
Då behöver ni inte bekymmra er om snabba kolhydratrer det närmaste året/åren.

Om ni kommer upp i lite kvantitet så kan ni pressa er under 100kr/kg på proteinet. Men då krävs det en del. Gick ihop 4st och beställde 100påsar whey fx, 50kg malto samt lite kreatin mm. Såg ut som en fodercentral hemma med ca 130kg kosttilskott :D

Kör hårt.

:tummenupp

Funkar kanon! Sen är det bara att se till och få i sig bra mat resten av dagen!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bamse79 skrev:
Då vet du inte speciellt mycket, eller så har någon lärt dig en massa strunt. Energiöverskott gör dig tjock.

Innehåller kolhydrater energi?
Är protein viktigt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
HanneZ skrev:
Du jävlas ju bara :mad: :mad: :mad:

Nej, faktiskt inte. Jag kan bara skönja att det är lite pissing contest här, vem som tränat längst, kan laga nyttigast (äckligast) mat, kan konstigaste övningarna och känner till de absolut bästa enzymerna.

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
Markus skrev:
Innehåller kolhydrater energi?
Är protein viktigt?

Nej kolhydrater innehåller ingen energi, du kan äta hur mycket du vill utan att gå upp i vikt. Protein är inte viktigt, det ska du försöka undvika så mycket som du kan, det klassas ungefär som doping.
Det du ska försöka göra är att få i dig så mycket kolhydrater som möjligt i form av godis och socker, fett är också bra i större mängder, det ska du också försöka få i dig massor.Det är då du börjar öka muskler :tummenupp

Markus skrev:
Nej, faktiskt inte. Jag kan bara skönja att det är lite pissing contest här, vem som tränat längst, kan laga nyttigast (äckligast) mat, kan konstigaste övningarna och känner till de absolut bästa enzymerna.

Jag äter massor av nyttig mat och inget är äckligt, måste nyttig mat vara äcklig?? Men ät du din pizza och hamburgare....jag personligen tycker inte om sådan mat...
Ingen tävling alls från min sida iaf, skriver bara av egen kunskap och åsikt.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bamse79 skrev:
Jepp,har tävlar i bodybuilding och nu i fitness...så lite kunskap borde ha fastnat iaf om mat och träning.

Ja, det kunde man ju hoppats på. Eller åtminstone att du övade på att förmedla den kunskapen.

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Bucho skrev:
Funderar på att köpa Twinlabs "Supermass fuel". :öl

Nån som haft negativa erfarenheter av detta? Typ fet kagge eller nåt? :confused:

Poolarn blev småfet i komination med mycket pasta o träning. :tummenner

Handla hos gymgrossisten istället, bra & prisvärt!

Glöm inte heller att det är träningen som är avgörande och inte pulvret! :hihi

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
Markus skrev:
Ja, det kunde man ju hoppats på. Eller åtminstone att du övade på att förmedla den kunskapen.

Mmm, precis! Men sök upp något träningsforum och läs så kanske du lär dig nått.

Förstår inte vad i denna tråd som gjorde att du blev irriterad...Det började med att du frågade varför kolhydrater behövdes efter träning, jag/vi svarade... Sen skriver du att ju nyttigare mat desto äckligare blir den...Då tycker jag att du ska sluta träna också, för maten innebär ca 90 % av resultatet du får av träningen.

Verkar som träning är en öm punkt för dig så jag förstår om du blir irriterad på folk som kan mer än dig i ämnet. Jag menar om man inte vet att kolhydrater är energi eller om man inte vet att protein är viktigt så...ja det säger mycket om vilken nivå kunskapen ligger... :Bugar

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Ska man tro dom senaste rönen så ger ett intag av proteiner precis innan passet en större stimulering av proteinsyntesen än ett intag direkt efter, ganska så mycket större också.

prot1.JPG

HanneZ skrev:
Kolhydrater efter träning ökar fettförbränningen!
:confused:

Last edited:

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
Martin skrev:
Ska man tro dom senaste rönen så ger ett intag av proteiner precis innan passet en större stimulering av proteinsyntesen än ett intag direkt efter, ganska så mycket större också.

prot1.JPG

jepp, kolisar viktigare direkt efter träning än protein...

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Bamse79 skrev:
Jag äter massor av nyttig mat och inget är äckligt, måste nyttig mat vara äcklig?? Men ät du din pizza och hamburgare....jag personligen tycker inte om sådan mat...
Ingen tävling alls från min sida iaf, skriver bara av egen kunskap och åsikt.

Det där e lite skoj faktiskt, ju mer nyttig mat man äter desto mindre sugen blir man på onyttig mat.
Så det gäller bara att börja äta den äckliga nyttiga maten men sen e det underbart :lol

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Star Nutritions Whey 80 är mkt bra, har druckit det i två år. Har även bulkat med Twinlabs Super gainers, man får fet kagge av båda produkterna.. Men man är inte på gymet för att se snygg ut.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...