Haha, tack min vän.
Jag är stolt att vara din signatur, även om du förnedrar dig själv
Alltid underbart med stockholmare som tror att resten av Sverige har samma förutsättningar som en storstad...
Haha, tack min vän.
Svårt att tro med tanke på vad t ex julhandeln omsätter.. Eller konsumtionen av datorer, plattskärmar, kläder och annat..
Ingen behöver vara "fattig" i Sverige.. Den som inte tjänar stålar i världens bästa samhälle, är antingen dum eller död!
Vad då "förtjänar".. Ska vi ge pengar till människor det är synd om, för sakens skull?E du totalt jävla dum i huvet?
En person som lever som sjukpensionär med 15000 kr/mån pga att han fick en sjukdom och inte längre kan arbeta hur mkt han än vill, är den personen också dum?
Eller den som inte ens hann jobba så länge i sitt liv att den ens lyckades få ihop till en sjukpension på 15k utan måste leva på ännu mindre?
Är man dum för att man blir invalid eller sjuk?
Förtjänar man kanske inte att kunna ta sig runt med bil pga att man råkat ut för nåt?
Väx upp för fan.
Vad då "förtjänar".. Ska vi ge pengar till människor det är synd om, för sakens skull?
"Dig är det ju jättesynd om, här har du en påse sedlar"..
Vad förtjänar de som går till sina kneg varje dag!?
Har man 15000kr/mån så får man väl rätta sig efter det.. Jag har ingen lust att dela ut mina hårt förvärvade stålar till soffliggare!
Dessutom är ju livet inte rättvist.. Vissa föds med handikapp, andra i Bombay och några med guldsked.. Bara att gilla läget, eller hur!?
Kom in i verkligheten (för fan)..
..
Som nämnt ovan dock så finns det dom som inte kan jobba, ska de behöva rätta sig efter en snäv plånbok och tvingas flytta från ett trivsamt liv på landet till att bo nära en t-bana i alby?
Snälla du...
nej så ni tycker att det är ok att snart betala 27kr /liter ja det är ju normalt !!!!!!!!!! när 13kr är skatt inget imot skatt men men betala ni själv tänker jag inte skaffa ettt jobb där jag inte kommer att få fri bil och fri diesel godtar inte det när redeersättningen är fjuttiga 18.50kr/mil
Enligt ditt resonemang kan alla sjukpensionärer flytta ut i små mysiga hus på landet, samtidigt som de arbetsföra stannar kvar i städerna och försörjer dem..
Snälla du..
Vad då "förtjänar".. Ska vi ge pengar till människor det är synd om, för sakens skull?
"Dig är det ju jättesynd om, här har du en påse sedlar"..
Vad förtjänar de som går till sina kneg varje dag!?
Har man 15000kr/mån så får man väl rätta sig efter det.. Jag har ingen lust att dela ut mina hårt förvärvade stålar till soffliggare!
Dessutom är ju livet inte rättvist.. Vissa föds med handikapp, andra i Bombay och några med guldsked.. Bara att gilla läget, eller hur!?
Kom in i verkligheten (för fan)..
..
Svarade på "Robbbin´s" inlägg som i klartext betyder..Hört talas om vårt pensionsystem...
Jantelagen är härlig..Mmm, du fortsätter verkligen med vettiga inlägg.
Du verkar lite bakom själv o ska nog vara glad så länge du kan jobba
Man hoppas ju nästan lite smått att du trillar omkull på hojen o blir sjukskriven ett par år så får vi se ifall du ändrar åsikter.
Kanske vore skönt att kunna ta bilen till affären ett par km bort när man ska handla så man slipper bära hem tunga kassar me mat med en halvpaj kropp utan att för den sakens skull behöva prioritera bort halva matkassen för att ha råd.
Men men, grattis till ett välavlönat jobb och jag hoppas verkligen inte att du har några lån på nånting du äger, det vore jävligt patetiskt om du va så fattig så du behövde låna.
Svarade på "Robbbin´s" inlägg som i klartext betyder..
"Den som inte kan/vill bidra till samhället, ska inte behöva ha det sämre ekonomiskt än de som sliter arslet i bitar"..
En utopi jag trodde dog med Palme..
Jantelagen är härlig..
"Du har det bättre än jag, hoppas du skadar dig"..
Du svarade inte på ifall du har lån eller ej, är du en fattiglapp eller inte?
Finns väl ingen människa med självrespekt som redogör sin ekonomi offentligt!?
(Finns en tråd om "white trash", där kunde det kanske passa)..
Ganska rolig, om jag får säga det själv..Nej men det finns uppenbarligen människor som redogör hur välbärgade dem är och mer än gärna får bort alla socialfall från vägen.
Du är verkligen rolig du...
:chipsopcorn
Svarade på "Robbbin´s" inlägg som i klartext betyder..
"Den som inte kan/vill bidra till samhället, ska inte behöva ha det sämre ekonomiskt än de som sliter arslet i bitar"..
En utopi jag trodde dog med Palme..
Klart fan vi ska ta hand om dom som inte kan ta hand om sig själva fullt ut. De enda vi inte ska bry oss om är det idioter som väljer att stanna hemma p.g.a Sverige har en sådan utmärkt bidragspolitik...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|