Protest mot bensinpriset - blockera Essingeleden

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Svårt att tro med tanke på vad t ex julhandeln omsätter.. Eller konsumtionen av datorer, plattskärmar, kläder och annat..
Ingen behöver vara "fattig" i Sverige.. Den som inte tjänar stålar i världens bästa samhälle, är antingen dum eller död!

E du totalt jävla dum i huvet?

En person som lever som sjukpensionär med 15000 kr/mån pga att han fick en sjukdom och inte längre kan arbeta hur mkt han än vill, är den personen också dum?
Eller den som inte ens hann jobba så länge i sitt liv att den ens lyckades få ihop till en sjukpension på 15k utan måste leva på ännu mindre?
Är man dum för att man blir invalid eller sjuk?
Förtjänar man kanske inte att kunna ta sig runt med bil pga att man råkat ut för nåt?

Väx upp för fan.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
E du totalt jävla dum i huvet?

En person som lever som sjukpensionär med 15000 kr/mån pga att han fick en sjukdom och inte längre kan arbeta hur mkt han än vill, är den personen också dum?
Eller den som inte ens hann jobba så länge i sitt liv att den ens lyckades få ihop till en sjukpension på 15k utan måste leva på ännu mindre?
Är man dum för att man blir invalid eller sjuk?
Förtjänar man kanske inte att kunna ta sig runt med bil pga att man råkat ut för nåt?

Väx upp för fan.
Vad då "förtjänar".. Ska vi ge pengar till människor det är synd om, för sakens skull?
"Dig är det ju jättesynd om, här har du en påse sedlar"..

Vad förtjänar de som går till sina kneg varje dag!?

Har man 15000kr/mån så får man väl rätta sig efter det.. Jag har ingen lust att dela ut mina hårt förvärvade stålar till soffliggare! :mad:

Dessutom är ju livet inte rättvist.. Vissa föds med handikapp, andra i Bombay och några med guldsked.. Bara att gilla läget, eller hur!?

Kom in i verkligheten (för fan)..

..
 
Last edited:

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Vad då "förtjänar".. Ska vi ge pengar till människor det är synd om, för sakens skull?
"Dig är det ju jättesynd om, här har du en påse sedlar"..

Vad förtjänar de som går till sina kneg varje dag!?

Har man 15000kr/mån så får man väl rätta sig efter det.. Jag har ingen lust att dela ut mina hårt förvärvade stålar till soffliggare! :mad:

Dessutom är ju livet inte rättvist.. Vissa föds med handikapp, andra i Bombay och några med guldsked.. Bara att gilla läget, eller hur!?

Kom in i verkligheten (för fan)..

..

Klart fan vi ska ta hand om dom som inte kan ta hand om sig själva fullt ut. De enda vi inte ska bry oss om är det idioter som väljer att stanna hemma p.g.a Sverige har en sådan utmärkt bidragspolitik... :huvet

Du borde komma in i verkligheten. Till viss del har du rätt, som man bäddar får man ligga. plugga vidare och tjäna stålar, plugga inte och jobba i t-banan. Som nämnt ovan dock så finns det dom som inte kan jobba, ska de behöva rätta sig efter en snäv plånbok och tvingas flytta från ett trivsamt liv på landet till att bo nära en t-bana i alby?

Snälla du...
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Som nämnt ovan dock så finns det dom som inte kan jobba, ska de behöva rätta sig efter en snäv plånbok och tvingas flytta från ett trivsamt liv på landet till att bo nära en t-bana i alby?

Snälla du...

Enligt ditt resonemang kan alla sjukpensionärer flytta ut i små mysiga hus på landet, samtidigt som de arbetsföra stannar kvar i städerna och försörjer dem..

Snälla du..
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
nej så ni tycker att det är ok att snart betala 27kr /liter ja det är ju normalt !!!!!!!!!! när 13kr är skatt inget imot skatt men men betala ni själv tänker jag inte skaffa ettt jobb där jag inte kommer att få fri bil och fri diesel godtar inte det när redeersättningen är fjuttiga 18.50kr/mil


Det är förbjudet för företagen att bjuda på fria drivmedel. Jag hade kört gratis om jag inte hade varit tvungen att betala moms & skatt på ca: 6 kr/litern. Som går till staten, inte mitt företag.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Bara sälja bilen och cykla till jobbet.

Eller köp en toyota Aygo som drar 0.4.

Annars kan idioterna som infört "miljöskatt" ta bort skatten på bensinen helt och minska ner på taxiresor och hororna så vanligt folk har råd att åka till jobbet och dagis för att hämta barnen utan att behöva leva på groddar och nudlar.
 

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Wonderland
Hoj
GSX-R 750
Jag har en väninna som är sjukpensionär efter att nästan ha knegat ihjäl sig för att försörja sig och sina ungar, och hon har alltid tagit ansvar själv, så när inkomsten inte räckte pga låglönejobb/brist på utbildning etc, så jobbade hon mer och mer för att inte ligga någon till last.

Idag är hon sjukpensionär, och nu har jag iofs inte dom exakta siffrorna på kronan, men jag tror att hon får ut ca 8300:-/mån netto i sjukpension. Lägg till bostadstillägg som hon får som pensionär, bostadsbidrag, barnbidrag & studiestöd för 3 tonårsungar (2halvtid, 1 heltid), ett underhåll, och hon hamnar straxt över 16000:- totalt netto/månad. Räkna bort hyra/el så har hon knappt 7k/mån till sig och tre tonåringar, och då har hon ändå behållit hela underhållet/studistödet för samtliga kids, även för den ena som trots allt är över 18år...

Detta är nog en rätt vanlig nivå på sjukersättning, och jag tror inte det är möjligt att ens få en sjukpension på 15K, så det är mycket snack på dom som inte vet hur verkligheten ser ut för många. Jo, jag kan lova att soppan är dyr för henne, och ja hon behöver sin bil mer än vad många andra då ett av barnen pga av sjukdom behöver "oplanerade" sjukhusbesök lite då och då, vilket jag tycker är en bränsleåtgång som är hundra gånger mer motiverad än den vid ren nöjesåkning, oavsett vad personerna har för inkomst.

Kom sen inte dragandes med en massa omoget snack om att hon får skylla sig själv som har satt sig i den sitsen, för även om det finns dom som inte vill arbeta eller göra något åt sin situation så gäller det långt ifrån alla, och hon och många andra som har jobbat sig halvt fördärvade för att klara sig och sina familjer har det f-n så mkt sämre i vårt "trygga" sverige än vad många har en aning om.


Jag är för en protest även om jag inte lider av priset själv, för jag vet att det finns många andra därute som bara får det svårare och svårare att klara sig, och oavsett om det beror på vart man bor eller ens arbets/livssituation så tycker jag att staten och bensinbolagen har mjölkat oss på tillräckligt mycket nu.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Vad då "förtjänar".. Ska vi ge pengar till människor det är synd om, för sakens skull?
"Dig är det ju jättesynd om, här har du en påse sedlar"..

Vad förtjänar de som går till sina kneg varje dag!?

Har man 15000kr/mån så får man väl rätta sig efter det.. Jag har ingen lust att dela ut mina hårt förvärvade stålar till soffliggare! :mad:

Dessutom är ju livet inte rättvist.. Vissa föds med handikapp, andra i Bombay och några med guldsked.. Bara att gilla läget, eller hur!?

Kom in i verkligheten (för fan)..

..

Mmm, du fortsätter verkligen med vettiga inlägg.
Du verkar lite bakom själv o ska nog vara glad så länge du kan jobba :tummenupp
Man hoppas ju nästan lite smått att du trillar omkull på hojen o blir sjukskriven ett par år så får vi se ifall du ändrar åsikter.
Kanske vore skönt att kunna ta bilen till affären ett par km bort när man ska handla så man slipper bära hem tunga kassar me mat med en halvpaj kropp utan att för den sakens skull behöva prioritera bort halva matkassen för att ha råd.

Men men, grattis till ett välavlönat jobb och jag hoppas verkligen inte att du har några lån på nånting du äger, det vore jävligt patetiskt om du va så fattig så du behövde låna.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Hört talas om vårt pensionsystem...
Svarade på "Robbbin´s" inlägg som i klartext betyder..

"Den som inte kan/vill bidra till samhället, ska inte behöva ha det sämre ekonomiskt än de som sliter arslet i bitar"..

En utopi jag trodde dog med Palme..

Mmm, du fortsätter verkligen med vettiga inlägg.
Du verkar lite bakom själv o ska nog vara glad så länge du kan jobba :tummenupp
Man hoppas ju nästan lite smått att du trillar omkull på hojen o blir sjukskriven ett par år så får vi se ifall du ändrar åsikter.
Kanske vore skönt att kunna ta bilen till affären ett par km bort när man ska handla så man slipper bära hem tunga kassar me mat med en halvpaj kropp utan att för den sakens skull behöva prioritera bort halva matkassen för att ha råd.

Men men, grattis till ett välavlönat jobb och jag hoppas verkligen inte att du har några lån på nånting du äger, det vore jävligt patetiskt om du va så fattig så du behövde låna.
Jantelagen är härlig..

"Du har det bättre än jag, hoppas du skadar dig".. :D

..
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Svarade på "Robbbin´s" inlägg som i klartext betyder..

"Den som inte kan/vill bidra till samhället, ska inte behöva ha det sämre ekonomiskt än de som sliter arslet i bitar"..

En utopi jag trodde dog med Palme..


Jantelagen är härlig..

"Du har det bättre än jag, hoppas du skadar dig".. :D

Du svarade inte på ifall du har lån eller ej, är du en fattiglapp eller inte?

Jag har det för övrigt jävligt bra ställt så jag klagar inte, men jag vet folk som inte har det så bra ställt pga sjukdom etc.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Nej men det finns uppenbarligen människor som redogör hur välbärgade dem är och mer än gärna får bort alla socialfall från vägen.

Du är verkligen rolig du...
Ganska rolig, om jag får säga det själv..

Men det är väl uppfriskande att människor har skilda åsikter.. Vore ju rätt trist annars..
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
om alla bodde i betongbyn sthlm så skulle det inte finnas nån anledning att bygga några vägar utanför stan.. var skulle ni då köra nånstans?? inom 50 området?

Lätt för nån som aldrig har flyttat för jobb att sitta o jiddra om att man får flytta dit jobben finns... flytta jobben dit dom arbetslösa finns för fan!!! jag har flyttat sådär 13-14 ggr i mitt liv, inte så jävla lätt att börja om varje gång.
ska man lämna barn o familj för ett sketet jobb? som jag ser det finns det bara ett yrke som ger en frihet snart, det är att bli kriminell.
Istället för att kräva befolkningen på mer skatt så får väl regeringen pressa biltillverkarna att göra snålare motorer.
Har absolut inget emot att betala skatt som bekostade dom fem ambulanserna som kom till i olyckan jag och mina arbetskolleger hjälpte till i tisdags men alla pengar går inte bara till oss och det är jag inte riktigt med på och då kanske det inte känns ok att ha så hög skatt.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Utan solidaritet kommer vi snart vara tillbaka till feodaltidens människosyn och samhälle, och personligen tycker jag det känns som en DÅLIG ide.

Vi måste för fan arbeta _tillsammnas_ för att föra samhället vi lever i FRAMMÅT, inte BAKÅT!

(Ang om att redovisa sin ekonomi verkar det oftast vara dom som har medelhöga till höga inkomster som inte vågar berätta vad dom tjänar)
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Svarade på "Robbbin´s" inlägg som i klartext betyder..

"Den som inte kan/vill bidra till samhället, ska inte behöva ha det sämre ekonomiskt än de som sliter arslet i bitar"..

En utopi jag trodde dog med Palme..

Missade du det fösta Robbin skrev :va

Klart fan vi ska ta hand om dom som inte kan ta hand om sig själva fullt ut. De enda vi inte ska bry oss om är det idioter som väljer att stanna hemma p.g.a Sverige har en sådan utmärkt bidragspolitik...

Fattat inte ditt resonemang...du vill alltså inte kunna leva ett drägligt liv när du blir pensionär, eller för den delen skadar dig på ett eller annat vis och blir sjukpensionär...?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top