Den här diskussionen är meningslös eftersom ingen kommer att blockera några "leder", lite smågnäll i vanlig ordning.. Den som tycker att 20kr/lit är ett för högt pris att betala, kan ju prova att knuffa sin bil..
Det handlar om att prioritera sina utgifter.. Eller kanske bruka allvar i plugget, skaffa ett välbetalt arbete som gör att du kan skita i om soppan kostar 100kr/lit..
Har inte själv några ekonomiska bekymmer, tycker det vore bra om vägarna tömdes på bidragstagare..
Vissa kanske aldrig fått chansen till att plugga och få ett välbetalt arbete..
Jag tror jag förstår varför norrländska tjejer drar till stockholm såfort de fyllt 18...
Precis. Vi vill ha klassisk hårdhomo! Varför tror du vi försöker rensa upp i det här jävla fjollträsket? . Apache Indian.
vart tor du alla råvaror kommer ifrån? En stor del av all el? Jo norrifrån..MEN dom har flyttat huvudkontoren till Stockholm och skattar där..dvs att alla pengar går till Stockholm..och sen skickas upp i betydligt mindre form och kallas bidrag..
Svårt att tro med tanke på vad t ex julhandeln omsätter.. Eller konsumtionen av datorer, plattskärmar, kläder och annat..
Ingen behöver vara "fattig" i Sverige.. Den som inte tjänar stålar i världens bästa samhälle, är antingen dum eller död!
Enligt dom uppgifter jag sett är som sagt (se sidan 5) bidraget från Norrlands naturtillgångar till statskassan ca 6 miljarder kr, medan det kommunala utjämningsbidraget till Norrland ca 10 miljarder kr.
Dvs även om man räknar med alla råvaror går vi 4 miljarder kr back på Norrland årligen.
Enligt dom uppgifter jag sett är som sagt (se sidan 5) bidraget från Norrlands naturtillgångar till statskassan ca 6 miljarder kr, medan det kommunala utjämningsbidraget till Norrland ca 10 miljarder kr.
Dvs även om man räknar med alla råvaror går vi 4 miljarder kr back på Norrland årligen.
Tycker vissa av er ska visa lite respekt för folk som är drabbade av detta bensinkrig! Ni uppför er som en bunt jävla idioter! Det kunde lika bar vart ni som bodde där och hade det så. Visa lite respekt!
Ok..så det är bara Stockholm som pumpar in pengar? Låter ju väldigt otroligt..men säger du så kanske det är sant..vad vet jag?
1 gallon är 3.86 liter.
1 gallon kostar ca 4-5 dollar idag = 27kr / 4 = 6.75kr/Liter.
Halva vårt literpris med andra ord.
men jag kan väll förstå att folk som har 10 mil till jobbet får problem.. men
det är faktiskt sant som någon skrev. det är inte en rättighet att bo vart man vill. och ska man ha 10 mil till jobbet och fortfarande bo kvar där man bor så var man helt enkelt stå ut.
För att Stockholmarna är smarta och åker ut till landsbygden och tankar där.Varför inte höja bensinpriset där det finns bra kollektivtrafik tex sthlm, och sänka bensinpriset där det inte finns bra alternativ till bilen?
För att Stockholmarna är smarta och åker ut till landsbygden och tankar där.
Eller så åker man skytteltrafik med oljetunnor och förvarar 6-700 i garaget för eget bruk.
Haha, tack min vän.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |