Protest mot bensinpriset - blockera Essingeleden

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Nu ska vi sammanfatta lite här...
Bo i Stockholm: Dyrt!
Äga/köra hoj i Stockholm: Dyrt!

Om man då bor i Stockholm och kör hoj borde pengar inte vara något problem direkt... Det är kul att ni har fått det så pass "bra"! Gratulerar! Självklart ska ni få njuta av det ljuva livet eftersom ni har pluggat som svin och kämpat för att få ett välbetalt jobb!

Vissa av er har levt på nudlar och knäckebröd för att ha råd med studentrum och läroböcker. När andra har fått en fyra på 89kvm i centrala Lund i studentpresent. Alla har olika förutsättningar helt enkelt.

Själv hatar jag inte Stockholmare, många är trevliga! Dock hatar jag folk som ser ner på andra som om de vore mindre värda! Tyvärr finns det VÄLDIGT många från huvudstaden som ser ner på de lågavlönade. Som någon nämde tidigare i tråden finns det behov av de "lågavlönade" i samhället. "Stumpan" som svarar när du ringer 118 118 för att du vill bli kopplad till närmaste resturang för att beställa en skaldjursplatå och Dompan... Sjuksystern som hjälper dig när du blivit alkoholförgiftad på Spy Bar. Tjejen som står i kassan på 7eleven så du kan köpa dig en ask cigariller.

Dessa lågavlönade har förmodligen ingen bil, de har säkerligen inte något större behov av den heller. P g a väl fungerande kollektivtrafik! Men hör och häpna! Utanför Stockholm finns det också behov av folk som tar de lågavlönade jobben. Vi "bönder" skadar oss också och behöver sjukvård. Vi behöver 118 118 för att få tag i nummer till bärgare när traktorn dör på vägen och stoppar 08er på affärsresa. Även om alla som bor utanför Stockholm har 23 kor, 2 vetefält och ett slakteri behöver faktiskt vi också handla av den söta kassörskan på ICA.

Nu tar vi ett litet exempel... Den söta kassörskan på ICA heter Lena och bor ute på en bondgård med sin man Henrik och sin son Lars. Henrik föder upp nöt för slakt.

(Nej alla söta små 08er, Henrik föder inte upp jordnötter, han föder upp nötkreatur. Ni vet kor, såna där fyrbenta saker som är med i bregottreklamer. Man kan faktiskt mjölka dem, av mjölken kan man göra t ex ost och smör:)).

Lars spelar fotboll på fritiden och är utan tvivel bäst i laget.

Problemet här är att denna lilla familj bor 3 mil utanför stan och Lena klarar sig faktiskt inte utan bilen.

Då låter vi en konsult från Tjockholm lösa problemet åt henne... Hon får några alternativ som är vanligt förekommande när en nollåtta öppnar matinkastet...

1. "Ta bussen" (tyvärr är kollektivtrafiken mer eller mindre obefintlig)
2. "Sälja bilen och skaffa cykel" (Jobbigt att storhandla med cykel bara) Lars kan självklart cykla till träningarna men då har han istället inte tid att plugga så han kan söka till fotbollsgymnasiet och glädja fotbollsälskare i framtiden (Som säkert finns i Stockholm också?)
3. "Flytta till jobben" (Ska hon skiljas från sin familj för att kunna fortsätta jobba? Eller ska Henrik och Lars följa med? Var hade ni då tänkt få oxfilén ifrån?)

Hur enkelt det än låter att flytta, skaffa cykel och åka buss finns det fortfarande folk som behöver bilen och därmed lider av bensinpriset.

Välkommna till verkligheten gott folk!

Sedan har vi folk som påstår att man åker gratis när man har långt till jobbet. Vi har ju resor till och från arbetet, eller hur?

En bättre begagnad bil har en milkostnad på ca 25-30 kr/milen.
Milersättningen är 18 kr/milen.

Lena har 3 mil till jobbet... 6 mil T o R, hon jobbar 220 dagar om året.
6x220 = 1320
1320x18 = 23760

Dock är det 8000 som inte är avdragsgillt...
23760-8000 = 15760

Lena är låginkomsttagare och får därmed ut ca 30% av avdraget.
15760x0,3 = 4728...

Nu slår vi ut återbäringen per mil...
4728/1320 = ca 3,6

Nej men titta! Lena åker ju nästan gratis till jobbet!!!!!!!

Som sagt... Välkommna till verkligheten gott folk!
 

Mr Adrenalin

If you don´t use it, you lose it!
Gick med
19 Apr 2008
Ort
järfälla
Hoj
såld... letar nytt
Nu ska vi sammanfatta lite här...
Bo i Stockholm: Dyrt!
Äga/köra hoj i Stockholm: Dyrt!

Om man då bor i Stockholm och kör hoj borde pengar inte vara något problem direkt... Det är kul att ni har fått det så pass "bra"! Gratulerar! Självklart ska ni få njuta av det ljuva livet eftersom ni har pluggat som svin och kämpat för att få ett välbetalt jobb!

Vissa av er har levt på nudlar och knäckebröd för att ha råd med studentrum och läroböcker. När andra har fått en fyra på 89kvm i centrala Lund i studentpresent. Alla har olika förutsättningar helt enkelt.

Själv hatar jag inte Stockholmare, många är trevliga! Dock hatar jag folk som ser ner på andra som om de vore mindre värda! Tyvärr finns det VÄLDIGT många från huvudstaden som ser ner på de lågavlönade. Som någon nämde tidigare i tråden finns det behov av de "lågavlönade" i samhället. "Stumpan" som svarar när du ringer 118 118 för att du vill bli kopplad till närmaste resturang för att beställa en skaldjursplatå och Dompan... Sjuksystern som hjälper dig när du blivit alkoholförgiftad på Spy Bar. Tjejen som står i kassan på 7eleven så du kan köpa dig en ask cigariller.

Dessa lågavlönade har förmodligen ingen bil, de har säkerligen inte något större behov av den heller. P g a väl fungerande kollektivtrafik! Men hör och häpna! Utanför Stockholm finns det också behov av folk som tar de lågavlönade jobben. Vi "bönder" skadar oss också och behöver sjukvård. Vi behöver 118 118 för att få tag i nummer till bärgare när traktorn dör på vägen och stoppar 08er på affärsresa. Även om alla som bor utanför Stockholm har 23 kor, 2 vetefält och ett slakteri behöver faktiskt vi också handla av den söta kassörskan på ICA.

Nu tar vi ett litet exempel... Den söta kassörskan på ICA heter Lena och bor ute på en bondgård med sin man Henrik och sin son Lars. Henrik föder upp nöt för slakt.

(Nej alla söta små 08er, Henrik föder inte upp jordnötter, han föder upp nötkreatur. Ni vet kor, såna där fyrbenta saker som är med i bregottreklamer. Man kan faktiskt mjölka dem, av mjölken kan man göra t ex ost och smör:)).

Lars spelar fotboll på fritiden och är utan tvivel bäst i laget.

Problemet här är att denna lilla familj bor 3 mil utanför stan och Lena klarar sig faktiskt inte utan bilen.

Då låter vi en konsult från Tjockholm lösa problemet åt henne... Hon får några alternativ som är vanligt förekommande när en nollåtta öppnar matinkastet...

1. "Ta bussen" (tyvärr är kollektivtrafiken mer eller mindre obefintlig)
2. "Sälja bilen och skaffa cykel" (Jobbigt att storhandla med cykel bara) Lars kan självklart cykla till träningarna men då har han istället inte tid att plugga så han kan söka till fotbollsgymnasiet och glädja fotbollsälskare i framtiden (Som säkert finns i Stockholm också?)
3. "Flytta till jobben" (Ska hon skiljas från sin familj för att kunna fortsätta jobba? Eller ska Henrik och Lars följa med? Var hade ni då tänkt få oxfilén ifrån?)

Hur enkelt det än låter att flytta, skaffa cykel och åka buss finns det fortfarande folk som behöver bilen och därmed lider av bensinpriset.

Välkommna till verkligheten gott folk!

Sedan har vi folk som påstår att man åker gratis när man har långt till jobbet. Vi har ju resor till och från arbetet, eller hur?

En bättre begagnad bil har en milkostnad på ca 25-30 kr/milen.
Milersättningen är 18 kr/milen.

Lena har 3 mil till jobbet... 6 mil T o R, hon jobbar 220 dagar om året.
6x220 = 1320
1320x18 = 23760

Dock är det 8000 som inte är avdragsgillt...
23760-8000 = 15760

Lena är låginkomsttagare och får därmed ut ca 30% av avdraget.
15760x0,3 = 4728...

Nu slår vi ut återbäringen per mil...
4728/1320 = ca 3,6

Nej men titta! Lena åker ju nästan gratis till jobbet!!!!!!!

Som sagt... Välkommna till verkligheten gott folk!

det där var nog det bästa som någon har skrivit här på länge!
 

vmax03

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2008
Ort
Fjugesta
Hoj
sv 650s -03
Nu ska vi sammanfatta lite här...
Bo i Stockholm: Dyrt!
Äga/köra hoj i Stockholm: Dyrt!

Om man då bor i Stockholm och kör hoj borde pengar inte vara något problem direkt... Det är kul att ni har fått det så pass "bra"! Gratulerar! Självklart ska ni få njuta av det ljuva livet eftersom ni har pluggat som svin och kämpat för att få ett välbetalt jobb!

Vissa av er har levt på nudlar och knäckebröd för att ha råd med studentrum och läroböcker. När andra har fått en fyra på 89kvm i centrala Lund i studentpresent. Alla har olika förutsättningar helt enkelt.

Själv hatar jag inte Stockholmare, många är trevliga! Dock hatar jag folk som ser ner på andra som om de vore mindre värda! Tyvärr finns det VÄLDIGT många från huvudstaden som ser ner på de lågavlönade. Som någon nämde tidigare i tråden finns det behov av de "lågavlönade" i samhället. "Stumpan" som svarar när du ringer 118 118 för att du vill bli kopplad till närmaste resturang för att beställa en skaldjursplatå och Dompan... Sjuksystern som hjälper dig när du blivit alkoholförgiftad på Spy Bar. Tjejen som står i kassan på 7eleven så du kan köpa dig en ask cigariller.

Dessa lågavlönade har förmodligen ingen bil, de har säkerligen inte något större behov av den heller. P g a väl fungerande kollektivtrafik! Men hör och häpna! Utanför Stockholm finns det också behov av folk som tar de lågavlönade jobben. Vi "bönder" skadar oss också och behöver sjukvård. Vi behöver 118 118 för att få tag i nummer till bärgare när traktorn dör på vägen och stoppar 08er på affärsresa. Även om alla som bor utanför Stockholm har 23 kor, 2 vetefält och ett slakteri behöver faktiskt vi också handla av den söta kassörskan på ICA.

Nu tar vi ett litet exempel... Den söta kassörskan på ICA heter Lena och bor ute på en bondgård med sin man Henrik och sin son Lars. Henrik föder upp nöt för slakt.

(Nej alla söta små 08er, Henrik föder inte upp jordnötter, han föder upp nötkreatur. Ni vet kor, såna där fyrbenta saker som är med i bregottreklamer. Man kan faktiskt mjölka dem, av mjölken kan man göra t ex ost och smör:)).

Lars spelar fotboll på fritiden och är utan tvivel bäst i laget.

Problemet här är att denna lilla familj bor 3 mil utanför stan och Lena klarar sig faktiskt inte utan bilen.

Då låter vi en konsult från Tjockholm lösa problemet åt henne... Hon får några alternativ som är vanligt förekommande när en nollåtta öppnar matinkastet...

1. "Ta bussen" (tyvärr är kollektivtrafiken mer eller mindre obefintlig)
2. "Sälja bilen och skaffa cykel" (Jobbigt att storhandla med cykel bara) Lars kan självklart cykla till träningarna men då har han istället inte tid att plugga så han kan söka till fotbollsgymnasiet och glädja fotbollsälskare i framtiden (Som säkert finns i Stockholm också?)
3. "Flytta till jobben" (Ska hon skiljas från sin familj för att kunna fortsätta jobba? Eller ska Henrik och Lars följa med? Var hade ni då tänkt få oxfilén ifrån?)

Hur enkelt det än låter att flytta, skaffa cykel och åka buss finns det fortfarande folk som behöver bilen och därmed lider av bensinpriset.

Välkommna till verkligheten gott folk!

Sedan har vi folk som påstår att man åker gratis när man har långt till jobbet. Vi har ju resor till och från arbetet, eller hur?

En bättre begagnad bil har en milkostnad på ca 25-30 kr/milen.
Milersättningen är 18 kr/milen.

Lena har 3 mil till jobbet... 6 mil T o R, hon jobbar 220 dagar om året.
6x220 = 1320
1320x18 = 23760

Dock är det 8000 som inte är avdragsgillt...
23760-8000 = 15760

Lena är låginkomsttagare och får därmed ut ca 30% av avdraget.
15760x0,3 = 4728...

Nu slår vi ut återbäringen per mil...
4728/1320 = ca 3,6

Nej men titta! Lena åker ju nästan gratis till jobbet!!!!!!!

Som sagt... Välkommna till verkligheten gott folk!


Klockrent!
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Nu ska vi sammanfatta lite här...
Bo i Stockholm: Dyrt!
Äga/köra hoj i Stockholm: Dyrt!

Om man då bor i Stockholm och kör hoj borde pengar inte vara något problem direkt... Det är kul att ni har fått det så pass "bra"! Gratulerar! Självklart ska ni få njuta av det ljuva livet eftersom ni har pluggat som svin och kämpat för att få ett välbetalt jobb........

Så grymt bra skrivet.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Menar du citatet eller hela inlägget? :tungan

Jag menade såklart hela inlägget. Tyckte dock det var lite onödigt att jag som den tredje i denna tråden skulle citera hela din novell. Men :tummenupp . Du fick nog med allt i det där inlägget.

Edit: Kan tillägga att utan oss lågavlönade så hade ni tokholmare fått klarat er utan mycket utav datorsupport/skrivarsupport/tv-support etc etc eftersom mycket av dessa callcenters ligger i de norra delarna av landet. Men det kanske är OK att betala 3.000:- mer för en tv/dator för att få en support som sitter i Stockholm och svarar i telefon.
 

Kent@

***************
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
Nu ska vi sammanfatta lite här...


Själv hatar jag inte Stockholmare, många är trevliga! Dock hatar jag folk som ser ner på andra som om de vore mindre värda! Tyvärr finns det VÄLDIGT många från huvudstaden som ser ner på de lågavlönade. ......................................................................................................................
(Nej alla söta små 08er, Henrik föder inte upp jordnötter, han föder upp nötkreatur. Ni vet kor, såna där fyrbenta saker som är med i bregottreklamer. Man kan faktiskt mjölka dem, av mjölken kan man göra t ex ost och smör:)).

QUOTE]

Vet inte om du är ironisk eller har den uppfattningen att flertalet stadsbor inte vet skillnaden på jordnötter eller kossor.... eller om du bara försöker vara rolig på några stockholmares bekostnad. I mitt tycke är du väldigt nära att se ner på andra.

Sen har du rätt i att vissa saker kostar mer på landsbyggden/glesbyggden... å andra sidan köper ni en villa för en spottstyver av kostnaden i Stockholm. Summan av alla lasterna är som sagt konstant.

Vad nu detta har att göra med ursaprungsfrågan som jag tycker är väldigt dum. Detta är bara ett nytt sätt att reta upp medborgare som inte kan påverka bensinpriset ett enda dugg. Det här retar bara upp folk!

edit stavfel
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag menade såklart hela inlägget. Tyckte dock det var lite onödigt att jag som den tredje i denna tråden skulle citera hela din novell. Men :tummenupp . Du fick nog med allt i det där inlägget.

Edit: Kan tillägga att utan oss lågavlönade så hade ni tokholmare fått klarat er utan mycket utav datorsupport/skrivarsupport/tv-support etc etc eftersom mycket av dessa callcenters ligger i de norra delarna av landet. Men det kanske är OK att betala 3.000:- mer för en tv/dator för att få en support som sitter i Stockholm och svarar i telefon.

Och ni tokholmare som kör Aston Martin eller Jaguar hade fått klara er utan vevstakar. Volvoägare hade fått klara sig utan bromsskivor och vevstakar. De som kör volvo-lastbil hade fått klara sig utan nav och skivor :tungan Det är bl a jag som servar maskinerna som tillverkar dessa delar... "Bonne" som jag är...

Vet inte om du är ironisk eller har den uppfattningen att flertalet stadsbor inte vet skillnaden på jordnötter eller kossor.... eller om du bara försöker vara rolig på några stockholmares bekostnad. I mitt tycke är du väldigt nära att se ner på andra.

Sen har du rätt i att vissa saker kostar mer på landsbyggden/glesbyggden... å andra sidan köper ni en villa för en spottstyver av kostnaden i Stockholm. Summan av alla lasterna är som sagt konstant.

Vad nu detta har att göra med ursaprungsfrågan som jag tycker är väldigt dum. Detta är bara ett nytt sätt att reta upp medborgare som inte kan påverka bensinpriset ett enda dugg. Det här retar bara upp folk!

edit stavfel

Där var jag ironisk och drev med fördomar.

Det hade väl inte så mycket med ursprungsfrågan att göra, snarare 10 sidor innehållande ett krig mellan "Bönner" och "Stockholmsjävlar"
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Det var ju väldigt moget gjort av dig. :dummer

Ditt inlägg hade ungefär lika mycket med ursprungsfrågan att göra. Jag följde bara upp debatten och förklarade att bensinprisfrågan är viktig. Då skulle man kunna säga att mognadsnivån är den samma...
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Rockoholic for president! :yoparty

Äckliga stockholmare till slagpåse! :D
 

Kent@

***************
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
Ditt inlägg hade ungefär lika mycket med ursprungsfrågan att göra. Jag följde bara upp debatten och förklarade att bensinprisfrågan är viktig. Då skulle man kunna säga att mognadsnivån är den samma...

Nej...där har du fel.

Ja...jag håller med dig att bensinprisfrågan är viktig. Den är viktig för både dom som bor i glesbyggden och för stadsborna.

Vevaxlarna du tillverkar skulle det aldrig finnas behov av om det inte fanns ett köpare. Mjölken eller köttet skulle heller aldrig kuna säljas om det inte fanns ett behov.

Problemet med ditt resonemang är att ingen är viktigare än den andre. Utan säljare ingen köpare vare sig det handlar om en glesbyggdsbo, bonde eller stadsbo. Det är lika dumt som, motorn på båten eller rodret? vad är viktigast. Inget fungerar speciellt bra utan det andra.

Ditt sätt du förklarar varför du fortsätter en dum debatt tycker jag är omoget.

Edit ordföljd
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Alltid underbart med stockholmare som tror att resten av Sverige har samma förutsättningar som en storstad...
På viket sätt håller du med trådskaparen? Är det din anarkistiska, kommunistiska eller kanske bara din korkade sida som tycker det är jobbigt med samhällsekonomi?


Nu tar vi ett litet exempel... Den söta kassörskan på ICA heter Lena och bor ute på en bondgård med sin man Henrik och sin son Lars. Henrik föder upp nöt för slakt.

//

En bättre begagnad bil har en milkostnad på ca 25-30 kr/milen.

Fin uträkning men nu handlade tråden om en anarkistisk avspärrning för den samhällsviktiga Essingeleden. Inte om värdeminskningen på söta Lenas bil. Eller ska vi lyxkonsumernande mc-burna Stockholmare försöka åtgärda hennes milkostnader med?
Om bensinpriset stiger två kronor litern och hennes bil drar en liter milen så borde hon (förutom att köpa en snålare bil...) förlora ca 2500kr/året.
Men det har inte ens med tråden att göra, frågan är varför någon ska spärra av Essingeleden?
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Nu har jag inte läst hela tråden men,det höga bränsle priserna påverkar ju inte bara oss som har både bil och mc.utan också alla som köper mat och andra produkter som måste transporteras med tex lastbil.
dyrare soppa=högre transport kostnader
högre transport kostnader=dyrare varor för slut konsumenten.

läste förövrigt att dom skulle sänka skatten på bensin i USA och där kostade soppan "bara" 6kr/l.

sen tycker jag nog att bilisrer/mc åkare redan betalar så mycket i skatter och avgifter och får väldigt lite tillbaka av dom pengarna.kolla bara på skicket på vägarna.snart måste man ju köpa en SUV för att klara alla potthål och sprickor på vägarna.
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
På viket sätt håller du med trådskaparen? Är det din anarkistiska, kommunistiska eller kanske bara din korkade sida som tycker det är jobbigt med samhällsekonomi?




Fin uträkning men nu handlade tråden om en anarkistisk avspärrning för den samhällsviktiga Essingeleden. Inte om värdeminskningen på söta Lenas bil. Eller ska vi lyxkonsumernande mc-burna Stockholmare försöka åtgärda hennes milkostnader med?
Om bensinpriset stiger två kronor litern och hennes bil drar en liter milen så borde hon (förutom att köpa en snålare bil...) förlora ca 2500kr/året.
Men det har inte ens med tråden att göra, frågan är varför någon ska spärra av Essingeleden?

Det har varit många inlägg som menat på att man åker gratis om man bor långt ifrån jobbet. Detta p g a avdraget för resor till och från jobbet.

Det jag försökte visa var att det inte ens är i närheten av gratis. När folk har klagat på att det är dyrt att åka till jobbet har de ju bara fått flytta, skaffa cykel eller åka buss som tips av er. Jag försökte enbart visa att detta inte är möjligt för alla. Sedan har det varit väldigt mycket tjat om att man mer eller mindre får skylla sig själv som låginkomsttagare. Då försökte jag bara ge exempel på att de behövs.

Om vi då ska prata om blockeringen så tror jag inte att den kommer hjälpa speciellt mycket. Dessutom skulle det bli ett jäkla hallå om en ambulans skulle komma fram lite försent. Tänk er Expressen nästa dag... "Elsa 82, DÖD p g a hänsynslösa motorcyklister". Nej tänkt ut något bättre!
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
alltså någonstans på vägen har folk glömt bort sakfrågan i tråden..

att det är jävligt med bensinpriset det är vi totalt eniga om..

men ska vi blockera essingeleden och göra våra medtrafikanter förbannade i värsta reclaim the streets andan , det är jag jävligt tveksam till..

någon har nämt det tidigare , det är en väldigt bra parallel , här inne på forumet så gnäller folk nå jävuls på dessa förbannde reclaim the streets moppefuckon.. .. det finns ingen skillnad mot att blockera essingeleden , att med hot och våld och allmänt korkat beteende starta upplopp är inget som främjar en demokrati... det finns andra vägar att gå. fler intresseorganisationer så som skatteupproret.

tänk längre.. vill vi ha en göteborgskravall igen ?

för kravall kan det nog lätt bli.... när femtielva riktigt uppstressade och förbannde arbetare står och pucklar på ett gäng med palestinaschalar på två hjul .
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Som sagt... Välkommna till verkligheten gott folk!
Lena och Henrik har även 500 000 kr i lånekostnader. Kostnad: 2000 kr i räntekostnader, inklusive amortering per månad.

Asen från Tjockholm lyckas däremot komma över sin villa för reapriset 3 000 000 kr och får dito kostnad på drygt 11 000 kr.

Således: Byt namn på tråden! Protest mot räntorna - blockera Riksbanken! :mad:
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top