PROTESTDAG LÖRDAG 30 MAJ mot nya mc-parkeringsregler i GBG

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Så här står det i Gp: Rutinerade Gunilla Klasson, p-vakt sedan 22 år, tog det piano. Visserligen hade hon kunnat lappa alla cyklar trots att förarna betalt - enligt skyltarna vid infarterna är det bara bilar som får parkera på Heden - men i stället delade hon ut gummiband att fästa p-biljetten med.

Eh?? :va

Ja det va trevligt på heden igår.
Hur tänkte de där. Vart ska vi då parkera om vi ska in på avenyn? de mcparkeringar som finna = 5 hojar eller vad?

Monstar

Brumm brumm...
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
M600, 748BP
Ja det va trevligt på heden igår.
Hur tänkte de där. Vart ska vi då parkera om vi ska in på avenyn? de mcparkeringar som finna = 5 hojar eller vad?

Sakta men säkert fattar ni poängen med det hela...
Dom hänvisar oss till bilparkeringar samtidigt som "bara" bilar få stå där... :va
Enkel slutsats: Dom har hittat ett sätt att inte ha oss inne i stan. I alla fall inte parkerade.
MC fientliga mäniskor utan vett i huvet.

666

Hatar höst/vinter
Gick med
18 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K8
Så här står det i Gp: Rutinerade Gunilla Klasson, p-vakt sedan 22 år, tog det piano. Visserligen hade hon kunnat lappa alla cyklar trots att förarna betalt - enligt skyltarna vid infarterna är det bara bilar som får parkera på Heden - men i stället delade hon ut gummiband att fästa p-biljetten med.

Eh?? :va

hmmm :va hur vet man att skylten inte sattes upp dagen innan protestdagen typ.
Skulle inte alls förvåna mig.

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Hon kunde ju försökt lappa hojarna, det hade blivit ett roligt inslag på våran protestdag. :D

Snarare ett tack till henne att hon inte gjorde det. Stämmer det hon säger att hojar inte får parkera på heden så skulle hon ju ha lagen på sin sida och vi alla stå med böteslapp i handen.

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Snarare ett tack till henne att hon inte gjorde det. Stämmer det hon säger att hojar inte får parkera på heden så skulle hon ju ha lagen på sin sida och vi alla stå med böteslapp i handen.

Har aldrig hört att det skulle varit olagligt att parkera MC på heden?
När kom den regeln till?

Vi kunde stulit hennes bötesblock:gnissla

Monstar

Brumm brumm...
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
M600, 748BP
Och så blev man påhoppad....

82752.jpg

Bilden från GP....

Citaten ur komentarer på GPs artikel.

"Fånigt!
inlägg av: Johan 2009-05-03 14:25
Jag tycker protesten är löjlig. Är det svårt att parkera så åk kollektivt istället. Det gör jag vid varje ärende till centrum och då har jag ändå inte direkt nära till närmsta hållplats.
Dessutom så behöver de här gossarna, för det är 99% män, lite motion. Kolla bara killen i röda jackan på bilden! Solstolen ser ju ut att ge vika vilken sekund som helst!"

"Isterband
inlägg av: Enoksson 2009-05-03 15:13
Övervikt eller vek solstol, men nog ser de ut som isterband och fy vad de väsnas. de där motorcyklisterna.
Nej, helst MC-förbud, i varje i stan."

Vad skall man säga... :3freak

Mitt svar var detta:
"Till Enoksson och Johan
inlägg av: Monstar 2009-05-03 16:21
Tack så mycket för det personliga påhoppet.
Det visar verkligen vilken nivå ni ligger på.
Om ni nu tycker att jag ser "fet" eller "otränad" ut får det stå för er själva.
Om man bortser från att jag nog tränar mer än vad ni två tillsammans, så har jag inga problem med att promenara eller för den delen heller parkera min MC på heden.
Ibland så brukar jag oxå cykla (ja vanlig cykel) från Surte in till stan.
Eran oro över stolen kan jag lugna med att den klarade mig + en till utan att vika."

Hoppas det var ett nöjesfullt svar.

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Tur att dom inte tittade närmare på mig som sitter i svart t-shirt bakom dig då, jag är minst dubbelt så tjock som du. :)

Monstar

Brumm brumm...
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
M600, 748BP
Komentarerna borttagna...

Dessa komentarer jag skrev om innan har tydligen raderats bort av GP edit. :tummenupp

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Dessa kommentarer jag skrev om innan har tydligen raderats bort av GP edit. :tummenupp

Det går bra att anmäla inlägg på GP :) Vet inte om det tas bort direkt eller behövs ett par anmälningar. Ett av mina inlägg försvann, jag skrev att icke mcåkare verkade ha generellt lägre IQ. Uppenbarligen att det retade en hel del :hihi

Trist att debatten på GP har extremt låg nivå. Det är betydligt högre nivå på SH i även de hetsigaste debatterna! :tummenupp

Får väl se vad Trafikkontoret har att säga nu efter detta. Lustigt det med att vi inte får parkera på Heden egentligen. Undra hur de tänkte där? :rolleyes:
Det är ytterligare ett argument iaf. för att återinföra de gamla reglerna.

Monstar

Brumm brumm...
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
M600, 748BP
...........

Får väl se vad Trafikkontoret har att säga nu efter detta. Lustigt det med att vi inte får parkera på Heden egentligen. Undra hur de tänkte där? :rolleyes:
Det är ytterligare ett argument iaf. för att återinföra de gamla reglerna.

Som jag sa i ett tidigare inlägg så verkar det rätt så solklart att de tänkt ut detta rätt så bra. De vill bli av med oss och enklare än såhär blir det nog inte..
P.S.
Lite satiriskt inslag med viss nyans av sanning!!!:nicka

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
.

Tack alla ni som var där!!! Drygt 600 hojjar!

09.15 var Heden knökfull med hojjar (2/3 platser tog vi upp) :rofl
12.00 rulla de flesta därifrån och väldigt många platser lediga.

Aktionsgruppen Göteborgs Motorcyklister ska träffa Trafikkontoret på Onsdag.
Får se vad de säger. Om inte annat syns vi igen den 30:e maj :yoparty

Bifogar ett gäng bilder :tummenupp

Ber om ursäkt allihopa men jag dök aldrig upp :( Tjejen låg sjuk och jag hann inte få igång nya motorn i bajken. De goda nyheterna är nu att vi har 2 cyklar till nästa protest!!! ;) Hoppas hoppas det blir en sådan... Känns ju inte som slaget är vunnet...

.

Tack alla ni som var där!!! Drygt 600 hojjar!

09.15 var Heden knökfull med hojjar (2/3 platser tog vi upp) :rofl
12.00 rulla de flesta därifrån och väldigt många platser lediga.

Aktionsgruppen Göteborgs Motorcyklister ska träffa Trafikkontoret på Onsdag.
Får se vad de säger. Om inte annat syns vi igen den 30:e maj :yoparty

Bifogar ett gäng bilder :tummenupp

Ber om ursäkt allihopa men jag dök aldrig upp :( Tjejen låg sjuk och jag hann inte få igång nya motorn i bajken. De goda nyheterna är nu att vi har 2 cyklar till nästa protest!!! ;) Hoppas hoppas det blir en sådan... Känns ju inte som slaget är vunnet...

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nästa gång kommer jag och min hoj antagligen att finnas på plats, förhoppningsvis kommer fler ur KingsHill Riders och parkerar lite också :tummenupp

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
1078s
Inför mötet med trafikkontoret skulle jag rekommendera att försöka få fram om det finns politisk enighet kring beslutet att ta bort mc-parkeringen vid cykelställ.

Kommunala förvaltningar fungerar så att det i praktiken finns ärenden som drivs av tjänstemän. Detta skulle kunna vara ett sådant ärende.

Försök ta kontakt med alla politiker i trafiknämnden (nio ordinarie samt sex suppleanter). Kanske finns det en eller flera som håller med om att motorcyklar och mopeder borde få lov att fortsätta parkera invid cykelställ?

Alla beslut inom den offentliga förvaltningen är ytterst politiska. Kan vi ge de politiker som eventuellt håller med oss positiv publicitet samt de som är emot oss negativ? Det finns inget som påverkar politiker så mycket som det som skrivs och sägs i media.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln