PROTESTDAG LÖRDAG 30 MAJ mot nya mc-parkeringsregler i GBG

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Nån som fick bild på krocken eller film?
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Var det idag ni skulle ha möte med trafikkontoret? Ser fram emot en rapport därifrån!
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Pratade med två parkeringsvakter igår utanför Skandinavium när jag frågade var närmsta mc-parkering var (skulle till Valhalla och simma). De stod först och såg lite generade ut och sa att de inte visste och att det borde de kunna men kunde sedan hänvisa mig till platserna på västra sidan Scandinavium (tackar). De sa också att de inte heller gillade de nya reglerna och att de hoppades att vi skulle få genom våra önskemål. De tyckte också att vi hellre skulle ockupera alla p-platser i "centrala" gbg istället, då skulle nog fler reagera trodde de.

Kom fram en allmänt irriterad åkare på nån äldre touring/sport-hoj som klagade lite på dom vilket jag tyckte var onödigt, de var trevliga och höll ju med oss!

Hur som helst får vi väl se vad de säger på mötet nu, får hoppas det är lite mer givande än det som SMC hade........
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Mötet avslutat. Inga nya argument från deras sida. Mest tyckande som politiker trots tjanstemän. Tryckte på cyklar ska få plats.och vi är så få så då gör det inget att köra över oss. Lyssna på våra argument med alla nya problem men sa inget själva knappt.

Så lär bli protest 30 maj!

Återkommer! Annat att fixa med just nu.
 

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Ja då får vi la sikta på att ta upp fler parkeringar 30maj då....
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Nödvändigt att ha ett möte om de inte tänker ta upp något nytt. De där dåliga argumenten har vi ju hört förut. Då var det bara att boka in den 30e då, kanske sprida ut protesten (dvs ha ännu fler hojar så vi täcker upp fler platser än bara Heden).
 

LilleTommy

Min hoj är en sporthoj va?
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Bollebygd
Hoj
Triumph Bonneville T100, Triumph Sprint ST, Husqvarna 256A
Finns det ingen mer "central" plats, där vi stör mer?

Tänk om p-bolaget får för sig att nästa gång vi är på heden så ska dom ge oss böter? En riktig guldgruva, 500 hojar lappade på en dag :näsblod (om det nu är olagligt att parkera där för oss)
Kanske inte är samma "snälla" lapplisa där?
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Finns det ingen mer "central" plats, där vi stör mer?

Tänk om p-bolaget får för sig att nästa gång vi är på heden så ska dom ge oss böter? En riktig guldgruva, 500 hojar lappade på en dag :näsblod (om det nu är olagligt att parkera där för oss)
Kanske inte är samma "snälla" lapplisa där?

Smartswede, vart parkerar politikerna som du haft möte med? där om något är ju rätt plats för oss hojåkare att parkera :D
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Mötet avslutat. Inga nya argument från deras sida. Mest tyckande som politiker trots tjanstemän. Tryckte på cyklar ska få plats.och vi är så få så då gör det inget att köra över oss. Lyssna på våra argument med alla nya problem men sa inget själva knappt.

Så lär bli protest 30 maj!

Återkommer! Annat att fixa med just nu.

Men vi är tydligen för många som kör för fort förbi fartkameror... hur skall de ha det, antingen är vi en stor grupp man måste skriva speciallagar för eller så är vi det inte!
 

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R1200 GS -08
Smartswede, vart parkerar politikerna som du haft möte med? där om något är ju rätt plats för oss hojåkare att parkera :D

Vill ha för mej att dom parkerar i ett parkeringshus ijämte tingsrätten, ligger i samma byggnad som en massa annat kommunaltjaffs. Tror det blir svårt att komma in där, tyvärr... Men en bra ide i övrigt! :tummenupp
 

melkersson

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
BMW K1200S -07 -R.I.P, BMW Rockster -03 -SÅLD
innan protesten kan man fylla igen myntinkasten med kemiskmetall så går d ju inte o betala heller, utan man måste ringa o felanmäla alla p-automater i hela gbg ;)...

skämt o sido...men om man skruvar av reg skylten på hojen så kan dom ju inte ge böter, och om man ändå är i närheten av hojen så hinner man ju åka innan den blir bortbogserad...
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Hur många platser är det i nordstans p-hus? Fyll det så blir det nog liv på handlarna i nordstan och då kanske det händer nåt....
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Om de vägrar ändra sig angående parkering och deras enda argument är att det ska vara lika överallt, fixa igenom så man får köra i bussfiler då som i sthlm :)
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Kanske är dags att börja titta på parkeringarna innanför vallgraven. Kunde vi blockera upp alla dom så skulle det nog bli lite mer liv, ta upp alla parkeringar runt feskekörka osv. Som tidigare nämts så kanske vi ska satsa på att ta upp hela nordstan nån dag.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag sitter och funderar på om Heden är ett bra val att ha protestaktionen på eller inte.
Om nästa protest nu är den 30 maj, och det är lönehelg, varför inte fullsätta Lisebergs parkering istället, eller då nordstan som någon annan föreslog.

Visst heden funkade bra, men jag tror vi var ute i fel tid, 9-12 känns lite tidigt, snarare 9-15 eller 11-15 då folk har börjat vakna och kör in. Dom flesta bilarna kom runt 10.30-11.30 och då hade tyvärr redan en massa MCs lämnat heden.

my five cents.
 

Monstar

Brumm brumm...
Gick med
22 Apr 2009
Ort
Djävuls Ön
Hoj
M600, 748BP
Jag sitter och funderar på om Heden är ett bra val att ha protestaktionen på eller inte.
Om nästa protest nu är den 30 maj, och det är lönehelg, varför inte fullsätta Lisebergs parkering istället, eller då nordstan som någon annan föreslog.

Visst heden funkade bra, men jag tror vi var ute i fel tid, 9-12 känns lite tidigt, snarare 9-15 eller 11-15 då folk har börjat vakna och kör in. Dom flesta bilarna kom runt 10.30-11.30 och då hade tyvärr redan en massa MCs lämnat heden.

my five cents.

Jag är själv inte direkt morgonpigg... :trött
Men kommer även denna gång dyka upp redan vid 8 snåret.
Det kom faktist en del bilar mellan 08:00 och 09:00. När jag dök upp så var det kanske bara 40-50 på heden. Att det fanns uppemot 200 vid 10:00 säger nog en hel del(150 till vi kunde störa).
Att vi skall stanna längre tycker jag oxå är en bra idé. Iaf fram tills 15:00 borde kännas mer på allmänheten.

Måste samtidigt tycka som ngn tidigare att det vore mer effektivt att kanske parkera där just de ansvariga parkerar sina 4hjuliga plåtburkar, som dom känner en mer direkt press på sig.

Att kanske parkera på Lisebergs parkering tror jag inte kommer att få ut samma resultat.
 

crazyarash

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
göteborg
Hoj
Daytona 675 -08
Jaaaa

Nordstan Låter Jävligt Bra!!!!!!
VARFÖR INTE BLOCKERA INGÅNGARNA!!! :yoparty :gnissla :banana :3freak
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Med tanke på att det finns 2700 p-platser i Nordstan kan vi likaväl parkera i Älven :(
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top