Prova-på på ATT för vettiga slantar... 8-9/6

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Inga förväntningar och gratis e det ju inte. Halvdag 495, Finns "riktiga" banåkningar för dom pengarna o tom billigare. Se t ex Mantorp i slutet av juni. Så det var inte den åsikten eller nån annan jag var ute efter. Utan undrade mer om man kunde få prova banan utan "restriktioner". Banan e säkert tumme upp!

Allt går.... men som andra redan pekat ut är inte A.T.T en bana att bomba satan på o köra om till höger o vänster även om du nu skulle klara av att göra det. Bättre att du hyr banan för eget bruk isf. Men då kanske allt faller pga inga ser på när du svischar förbi i svindlande farter :tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...som sagt, ATT svänger så (gudomligt) jävligt, att det är lätträknat de som grejar att bomba helvIt där...speciellt med tanke på att det är rätt befriat från avåkningszoner.

Se den som den bästa 70-väg ni kommer åka på, enkelriktat, kanonfin asfalt, inget grus, vilt, galna bilister och ingen länsman.

Sade jag att kurvorna är att dö för? :tuttar

Dex

Medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Honda CB 1000RA
ATT är skitkul bana, gick min första SMC kurs där förra året och det var grymt roligt trots att det regnade utav bara h-vete :p

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
...som sagt, ATT svänger så (gudomligt) jävligt, att det är lätträknat de som grejar att bomba helvIt där...speciellt med tanke på att det är rätt befriat från avåkningszoner.

Se den som den bästa 70-väg ni kommer åka på, enkelriktat, kanonfin asfalt, inget grus, vilt, galna bilister och ingen länsman.

Sade jag att kurvorna är att dö för? :tuttar

För att sätta det hela i lite perspektiv.
En normal kursdag innehåller ca 7 körpass, i medel/snabb grupp så hinner man ca 10 varv per pass fast säg 7 varv för att hålla det realistiskt till allas tempo... banan har 19 kurvor (borträknat chikanen vi konar upp för att få ned ljudet) vilket ger sådär en drygt 900 kurvor på en kursdag.

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Håller på o jagar dB killer till min akradämpare, sp series står det på sidan. Den har nog nåra år på nacken oxå, förslag??

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
SV650S -04
Hur ser det ut med platser? Kan inte boka förens fredag kväll, pga har besiktning då vill ha den klar.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Förra året var det max 94db, lär vara samma i år.

Förra året kördes en kurs på en Fredag, då var det 95dB, helger har alltid varit 90, precis som även denna helg.

Jag har alltid kört med orginalsystem eller db-killer och aldrig bullrat över 90 vare sig med literhoj eller 600:an på ATT.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Håller på o jagar dB killer till min akradämpare, sp series står det på sidan. Den har nog nåra år på nacken oxå, förslag??

Om du inte får tag på en "riktig", testa att stoppa i en universal..

628ed854ff04554640b4164a00fd6ea7.jpg

Finns att köpa på MC-varuhuset för någon hundralapp vill jag minnas.

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Förra året kördes en kurs på en Fredag, då var det 95dB, helger har alltid varit 90, precis som även denna helg.

Jag har alltid kört med orginalsystem eller db-killer och aldrig bullrat över 90 vare sig med literhoj eller 600:an på ATT.

Mitt problem är att jag inte har original dämparen och att akradämparen som sitter på nu är kortad med en dec. Jag måste ha en dB killer för min hoj låter!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Mitt problem är att jag inte har original dämparen och att akradämparen som sitter på nu är kortad med en dec. Jag måste ha en dB killer för min hoj låter!

Mm, men universal-killern stoppar du bara i mellan dämparen och röret. Funkade på min R6:a.

Jag har en sån hemma om du vill testa om det passar. Finns i Tyresö.

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Mm, men universal-killern stoppar du bara i mellan dämparen och röret. Funkade på min R6:a.

Jag har en sån hemma om du vill testa om det passar. Finns i Tyresö.

Gärna, jag är pappaledig tors-fre men gissar att du jobbar. Får styra upp nåt till helgen kanske? Jag bor i vendelsögård.

Sportmoppe

Med Lem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
-10 Gsx1250FA -05 gixxer-04 gixxer K1200S(Borta) DRZ 400E
Micke™;5815405 skrev:
Allt går.... men som andra redan pekat ut är inte A.T.T en bana att bomba satan på o köra om till höger o vänster även om du nu skulle klara av att göra det. Bättre att du hyr banan för eget bruk isf. Men då kanske allt faller pga inga ser på när du svischar förbi i svindlande farter :tummenupp
Går? Nu var det inte jag som sa ELLER menade bomba satan och klubben för inbördes beundran kan ni få ha för er själva:Bugar

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Går? Nu var det inte jag som sa ELLER menade bomba satan och klubben för inbördes beundran kan ni få ha för er själva:Bugar

...det du skrivit hittills i tråden ger ändå en viss bild av dig, right? :) Jag får inte bilden av en lugn, harmonisk touringkille som luktar på blommorna iaf. :hihi

Nej, det är extremt lite restriktioner (om du visar att du kan hantera banan, din hoj och dig själv), och omkörningsförbud har vi på ställen där det är direkt olämpligt, för att det skall vara så säkert som möjligt för alla inblandade (in i böj t.ex, klart obra ställe att panga om en ovan/stel förare).
I lugnare grupper brukar man bara tilllåta omkörning på större rakor, återigen, göra det så säkert vi kan för alla inblandade (det är lätt att tänka enbart på sig själv, jag kan ju det här....vet vi att den vi precis pangade om kände sig lika trygg?).

Må vara att det varit kökörning på prova-på-titta-på-banan-körningar som arrangerats tidigare, men det är på ingalunda sätt så det går till på en kursdag. :)

Det verkar finnas en del missuppfattningar om vad vi pysslar med därute, vilket är lite trist...kan man tycka.

/J

Sportmoppe

Med Lem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
-10 Gsx1250FA -05 gixxer-04 gixxer K1200S(Borta) DRZ 400E
...det du skrivit hittills i tråden ger ändå en viss bild av dig, right? :) Jag får inte bilden av en lugn, harmonisk touringkille som luktar på blommorna iaf. :hihi

Nej, det är extremt lite restriktioner (om du visar att du kan hantera banan, din hoj och dig själv), och omkörningsförbud har vi på ställen där det är direkt olämpligt, för att det skall vara så säkert som möjligt för alla inblandade (in i böj t.ex, klart obra ställe att panga om en ovan/stel förare).
I lugnare grupper brukar man bara tilllåta omkörning på större rakor, återigen, göra det så säkert vi kan för alla inblandade (det är lätt att tänka enbart på sig själv, jag kan ju det här....vet vi att den vi precis pangade om kände sig lika trygg?).

Må vara att det varit kökörning på prova-på-titta-på-banan-körningar som arrangerats tidigare, men det är på ingalunda sätt så det går till på en kursdag. :)

Det verkar finnas en del missuppfattningar om vad vi pysslar med därute, vilket är lite trist...kan man tycka.

/J
Tack! Äntligen ett svar! Vad har jag skrivit som får dig att tycka så? Man blir lite fundersam på vissa svar dock. Det var upplägget jag undrade över och ja, jag kör rätt mycket bana o blivit nån tävling här o där. Ville bara känna på banan, kan uppskatta att åka lite lugnare med min touringhoj oxå. Som sagt tack för ett utförligt svar.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...