Prova-på på ATT för vettiga slantar... 8-9/6

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Vafan, kunde du inte komma och säga hej åtmindstone. ;)

Hehe... ulvis är väl som de flesta sporthojspojkar kanske... lite blyga irl :)

Jo vi var båda där o körde i förmiddags, jag i lugn grupp (vilket jag inte tyckte det var men det kanske bara var jag som tyckte det emellanåt gick lite "vilt" till), Ulvhamne körde medel. Mina ungar var med så vi var nog lätta att känna igen. (hoppas de inte störde genomgångar o annat, trötta var de på väg hem iaf, båda två höll på att somna på bönpallarna hela tiden). Själv slocknade jag på soffan när jag kom hem. Men jag hade kul o lärde mig flytta fram blicken ännu längre fram och få snabbare flyt igenom kurvorna.

Kul o lärorik dag :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hehe... ulvis är väl som de flesta sporthojspojkar kanske... lite blyga irl :)

Jo vi var båda där o körde i förmiddags, jag i lugn grupp (vilket jag inte tyckte det var men det kanske bara var jag som tyckte det emellanåt gick lite "vilt" till), Ulvhamne körde medel. Mina ungar var med så vi var nog lätta att känna igen. (hoppas de inte störde genomgångar o annat, trötta var de på väg hem iaf, båda två höll på att somna på bönpallarna hela tiden). Själv slocknade jag på soffan när jag kom hem. Men jag hade kul o lärde mig flytta fram blicken ännu längre fram och få snabbare flyt igenom kurvorna.

Kul o lärorik dag :)

Ah, så det var ni med kidsen, skoj! :)
Ingen fara, jag är van att ha barn på mina körningar... ;)

8986802967_17b3020bec_o.jpg

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Tror att jag såg den där Rockiga mamman vid några tillfällen, tog ett tag att lista ut varför jag kände igen henne.
Mindre viktigt dock, mer viktigt att ni verkar haft en kanondag :tummenupp

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Gillade skarpt upplägget med halvdag, hoppas det sker oftare här på Arlanda. Var också roligt att det inte bara var massa sporthojar som vanligt utan även customhojar och även en guldvinge (!), tror det är något ni kan lära er av. Många man pratar med som inte kör sporthoj tror ju inte att det går att komma om man inte har något dundersnabbt och då lär ni missa en stor massa som också behöver dessa dagar.
Men en sak jag reagerade på var att det var galet rörigt vid besiktning och ingruppering. På heldagarna har det fungerat klockrent så förstod inte varför det var så rörigt nu? Enda negativa var väl att jag borde varit i snabb grupp så tack Carnivore och alla andra och hoppas grannarna inte var allt för arga :fyllisar

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Gillade skarpt upplägget med halvdag, hoppas det sker oftare här på Arlanda. Var också roligt att det inte bara var massa sporthojar som vanligt utan även customhojar och även en guldvinge (!), tror det är något ni kan lära er av. Många man pratar med som inte kör sporthoj tror ju inte att det går att komma om man inte har något dundersnabbt och då lär ni missa en stor massa som också behöver dessa dagar.
Men en sak jag reagerade på var att det var galet rörigt vid besiktning och ingruppering. På heldagarna har det fungerat klockrent så förstod inte varför det var så rörigt nu? Enda negativa var väl att jag borde varit i snabb grupp så tack Carnivore och alla andra och hoppas grannarna inte var allt för arga :fyllisar

Antar att du körde eftermiddagspasset och jag håller med, det blev inte alls särskilt smidigt... det är för att informationen som gick ut från SMC Riks inte riktigt funkade med mitt schemabygge för att få ihop dagarna. Det är något vi lärt oss av och om vi kör det här igen så kommer inskrivning för eftermiddagsgruppen vara tidigare så det blir mindre struligt.
Vi kommer även ändra lite på det inför imorgon inom de ramar vi har att hålla oss för att göra det lite smidigare. ;)

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Antar att du körde eftermiddagspasset och jag håller med, det blev inte alls särskilt smidigt... det är för att informationen som gick ut från SMC Riks inte riktigt funkade med mitt schemabygge för att få ihop dagarna. Det är något vi lärt oss av och om vi kör det här igen så kommer inskrivning för eftermiddagsgruppen vara tidigare så det blir mindre struligt.
Vi kommer även ändra lite på det inför imorgon inom de ramar vi har att hålla oss för att göra det lite smidigare. ;)

Låter bra, är detta första halvdagen ni kört? Får se om jag dyker upp imorgon eftermiddag också. Har betalt men regn och småsjuka gör det nog mindre intressant :gnissla

Sportmoppe

Med Lem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
-10 Gsx1250FA -05 gixxer-04 gixxer K1200S(Borta) DRZ 400E
Micke™;5819982 skrev:
Var på god väg att fråga om du var dum i huvet på riktigt eller bara skämtade. men jag struntar i det. Baserat på hur du skrev det hela att du ville prova utan "restriktioner", ja för det gör ju en som är ute efter att enkom få provköra banan? Så utgår jag ifrån(vilket andra också tydligen gjorde) att du var ute efter att panga runt på den. Det kanske bara var sk "ordsnubbel" från din sida? vad gäller inbördes beundran, så finns den överallt. Allt handlar bara om att våga erkänna det.
Vilken tur att du inte frågade det, jag har oxå undrat om du skämtat men har hört hur du är, så aj då. Ja utgår man från sig själv så är väl alla andra dumma i huvet. Så om man frågar om köra utan resriktioner så vill man bomba!? Varför kan man inte prova en bana om man vill köra utan restriktioner?! Nu kom vi nästan tillbaks till dum i.. eller skämt. Ordsnubblet var en Åh så hatad särskrivning! Så ledsen! Pust! Herregud vad man vill ställa frågor här igen!

Sportmoppe

Med Lem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
-10 Gsx1250FA -05 gixxer-04 gixxer K1200S(Borta) DRZ 400E
Nu skiter jag i den här tråden! Vill nån nåt kan man skicka pm!

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Vilken tur att du inte frågade det, jag har oxå undrat om du skämtat men har hört hur du är, så aj då. Ja utgår man från sig själv så är väl alla andra dumma i huvet. Så om man frågar om köra utan resriktioner så vill man bomba!? Varför kan man inte prova en bana om man vill köra utan restriktioner?! Nu kom vi nästan tillbaks till dum i.. eller skämt. Ordsnubblet var en Åh så hatad särskrivning! Så ledsen! Pust! Herregud vad man vill ställa frågor här igen!

Förklara gärna vad DU menar med "restriktioner" så blir diskussionen kanske lite mer konkret och lite mindre pajkastning. På en SMC-kurs så finns det restriktioner för hur mycket man får bullra. Sedan förekommer det en del regler/överenskommelser som kan ses som restriktioner om man vill tolka dom så.

Det är ju en kurs, då är det bäst för alla inblandade att man är där för att vara deltagare på kursen och inte ha andra planer för vad man vill göra på banan.

Eftersom det är en kurs så är banan full med motorcyklister som lär sig nya saker och testar nya saker. Detta fungerar bäst om man inte pressar sina gränser till det yttersta. Och alla måste visa hänsyn vid t.ex. omkörningar.

Kör man som om det vore träning inför tävling så kommer snart någon instruktör eller funktioner att signalera att det är dags att avbryta passet och ta en liten diskussion i depån.

Kör man snabbt och snyggt och låter övriga deltagare på banan ha sina spår i fred så är det sällan problem även om man har bra tempo.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Kalasdag! Körde eftermiddagspasset och kan bara ge toppbetyg åt instruktörer och arrangemang! Inte ens inskrivningen och besiktningen uppfattade jag som speciellt strulig...

För min del så fick jag "bomba" tillräckligt:tummenupp

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Kör man snabbt och snyggt och låter övriga deltagare på banan ha sina spår i fred så är det sällan problem även om man har bra tempo.

Idag körde jag betydligt snabbare än andra i min grupp, vart säkert ett 20tal omkörningar varje pass. Frågade i gruppen direkt efter första passet om någon tyckte att det kändes fel tex i den långa högern men ingen tyckte det var jobbigt och jag fortsatte så alla fyra pass utan att varken deltagare eller instruktörer sa åt mig. Det är inte en knixkörning så ska man inte sätta pb så är det nog inte så farligt att vänta 1-2 kurvor tills nästa omkörningsmöjlighet

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken

:rofl :rofl :rofl

så kan man känna och tycka om vissa ja..:)

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Hej.
Kl är nu 12 och det öser ner och blixt o dunder i Sollentuna. Hur är det ute på Benstocken? Blir det något av kl 13.30 eller kommer det ställas in?

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Hej.
Kl är nu 12 och det öser ner och blixt o dunder i Sollentuna. Hur är det ute på Benstocken? Blir det något av kl 13.30 eller kommer det ställas in?

Har knappt hänt i SMCs historia att en kurs ställts in, skulle vara för snö och drivis i så fall. Eventuellt ett kort uppehåll om det regnar eller haglar fördjävligt, sen är det full fart igen

GlurG

Medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
KTM 690 Duke
Enligt klart.se så ska regnet avta något senare under dagen. Är det lugnt om man kommer senare?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Enligt klart.se så ska regnet avta något senare under dagen. Är det lugnt om man kommer senare?

Du behöver nog vara där till inskrivningen, men det finns tak över huvudet på plats (både hus och depåtält) så du behöver inte stå ute i regnet. Åk dit så får du känna på banan iaf är mitt tips, och ta en kaffe och snacka med folk om du tycker att det regnar för mkt! :tummenupp

Last edited:

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Ok, men då ska jag ta och åka dit nu. Ska bara packa om väskan till lite regnkläder.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år