Provkörning Moto GP cykel

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
burner skrev:
2142928 Passerar datorn Power On Self Test då ?

Allt fungerar bra förutom att den inte "hittar" mina SATA diskar (som innehåller Windows). Ibland hittar den dom och då startar windows men efter bara någon minut låter det konstigt om hårddiskarna o datorn hänger sig... Ljudet låter som en blandning av ett gnisslande och ett pipande. :brinnerup

Har även testat andra kontrollerkort ifall det skulle vara det som var problemet...

Sölta

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -99
eV1Te skrev:
2142948 Allt fungerar bra förutom att den inte "hittar" mina SATA diskar (som innehåller Windows). Ibland hittar den dom och då startar windows men efter bara någon minut låter det konstigt om hårddiskarna o datorn hänger sig... Ljudet låter som en blandning av ett gnisslande och ett pipande. :brinnerup

Har även testat andra kontrollerkort ifall det skulle vara det som var problemet...

Låter som början på HD krasch
:(

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
eV1Te skrev:
2142948 Allt fungerar bra förutom att den inte "hittar" mina SATA diskar (som innehåller Windows). Ibland hittar den dom och då startar windows men efter bara någon minut låter det konstigt om hårddiskarna o datorn hänger sig... Ljudet låter som en blandning av ett gnisslande och ett pipande. :brinnerup

Kanske är det berömda scratch of death :näsblod

Bara att köpa nya diskar, Seagates Barracuda disk på 750GB kanske vore något.

Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
burner skrev:
2142955 Kanske är det berömda scratch of death :näsblod

Bara att köpa nya diskar, Seagates Barracuda disk på 750GB kanske vore något.

Jo det skulle vara nått det :banana

Har faktiskt redan beställt en 500 GB extärn som jag skulle använda för att göra backup på allt :brinnerup

Jag tänker nog köpa en 250 eller 300 GB o sen använda den extärna för alla Warez :yoparty

Lucus

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
2132971 Fan...ärligt. Ni som gillade inslaget, har ni rökt crack eller? :va

Ok för er som missade det, här kommer en repris:

Prolog; Hotellet tidig morgon: -Hohoho vilken spjuvrer jag är som ligger i sängen med skinnställ och låtsas sova.

Scen; På väg till banan och på banan: -Oj, vad nervös jag är. Förresten, har jag sagt att jag är otroligt nervös. Kolla, där är banan, halleluja vad nervös jag blir nu. Oj, där står ju motorcykeln, åååhhhh jag blir så nervös. Oj, en livs levande teamchef, guuud vad nervös jag blir nu.

Scen; Körningen: Hoooo, håhåhåhåhå, hahahahhah, hiiiiiiii, ååååhhhhhhhhhhhh.

Scen; Efter körningen: Åhhhhhhhh, guuuuuuud, whooooooo.

Epilog; På väg bort från banan: -Dom kanske har glömt vilken spjuver jag är så teamchefen får springa ikapp mig och berätta att om jag inte hade varit så tjock hade MotoGP varit min lekplats nästa år.

Summa sumarum. Det absolut Sämsta jag någonsin har sett. Ingenting om hur motorcykeln var att köra, inga som helst jämförelser mot standardhojar. Ingenting om vilka tekniska lösningar som Kawasakin har och som man kanske kan se fram mot på gatversioner. Helt innehållslöst och det var bara gjort för ett enda ändamål, att kompisgänget skulle få åka på solsemester och köra hoj, bara för egen vinnings skull. Inte ens vettiga kameravinklar lyckades dom med, inte ens när hojen stod stilla i depån. Skamligt dåligt.

Håller med, det var exakt som du beskriver det.

Jag brukar aldrig kolla på mera motor för att det är ett program för åldersgruppen 50+, men tänkte kika på testet med Gp-motorcykel. Led igenom mera motors torra program till efter reklamen och äntligen kom reportaget med hojen. Men f-n det blev bara som jag förväntat mig det tristaste testet någonsin pga. att det bara finns en massa torrbollar som leder programmet och för den delen TV4+.

Det var så tillgjort och konstlat att det gjorde ont.

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
NU finns den på http://www.wroomtorrents.org/
många vill ha den där, men ingen fixade det förrän nu.

såg reportaget,
helt OK för att vara MM,
lite mycket krystad humor,
men själva körningen var helt OK.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024