Ps3 Tråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag gillart!

Men, det kostade ju 140 :- (full game upgrade)?

Sen en sak till ang. Playstationstore.

Är det hela spel man tankar hem om man köper dom?
Kikar man t ex. på Mafia 2 så finns det ett gäng olika versioner att köpa. Är det uppdateringar till ett köpt spel eller är det fulla versioner? Blir lite osäker och man vill ju ogärna köpa grisen i säcken.

Nää fan. Med 2 Mbit så är det omöjligt.
Kör med tråd men tycker inte det flyter som det ska. Det kan ju såklart vara något jag inbillar mig, men tills jag får reda på svart på vitt att det flyter (hastighetsmässigt) så kanske jag kan njuta av filmerna igen.
Nu sitter man och tänker mest att det hackar liiite liiite och då missar man halva filmen i ren irritation. :gnissla
Är du på rätt spel då?

Softish, vad kosta det när du köpte?

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Är du på rätt spel då?

Softish, vad kosta det när du köpte?

Först stod det 140kr men sen ändrades det till 70kr när jag skulle betala, det var ju ett tidsbegränsat erbjudande såg jag, kan ha gått ut igår eller nått sånt, det var iaf inte långt kvar när jag löpte det!

Ladda hem TRIAL först köp sen och installera! :tummenupp

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Det som gäller, är att du börjar spelar zombies :yoparty

Tokigt kul när man kommit as långt och spelat i 4 timmar sen dör man :rofl

BLABLABLA
Zombies är inget för en riktig KILLAH som jag.

Tacka vet jag Multiplayer och en FN FAL med extended mag + steady aim. Snabbskottsmästare som man är äger man smån00bsen med sina famas och AK74er.

Undrar när nästa battlefield spel kommer.. Är det värt att skaffa Medal of honor?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Hur hög överföringshastighet lär man upp i för att en HD-film ska flyta på när man streamar från dator till PS3?

När man kikar på rullen kan man ju trycka "select" och se antal Mb/s.

Jag tycker inte det flyter på som det ska när man streamar HD, utan att det liksom laggar en aning. Det kan ju bara vara jag, men så illa ser jag inte. Tror jag. :gnissla

Tja. Nu har jag inte några siffror i huvudet. Det varierar ganska mycket beroende på vilken bitrate filmen är komprimerad till. Det finns 720p filmer där hela filmen inte är större än drygt 4GB. Då behöver man inte så mycket bandbredd för att överföra den men man behöver processorkraft för att packa upp den. Förutom det faktum att risken för komprimeringsartefakter är ganska stor.

Men rent generellt så kan du inte köra trådlöst nätverk om du ska titta på HD filmer. PS3:an har ju "bara" 802.11 g och det ger ju i praktiken aldrig mer än kanske max 20Mbit överföringshastighet. Dessutom blir det alltid överföringsfel så att vissa paket måste sändas om. Är det HD så hinner inte nätverket med att sända nya korrekta paket innan den bildrutan redan passerat och då blir det hackigt.

Sen finns ju möjligheten att det är själva filmmaterialet som är dåligt också. Rent generellt så är ju PS3:an väldigt bra på att visa HD-film. Det flyter på väldigt bra. Men det finns releaser av filmer som är dåliga och då hackar det oavsett vart man spelar upp den då själva filmmaterialet innehåller hacken.

Har du testat med flera olika filmer eller bara med en?
Kör du trådat eller trådlöst nätverk mellan dator och PS3?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Kan man och i såna fall hur ändra musiken i Gran Turismo 5!?
Den "inbyggda" suger ju verkligen mestadels GETPUNGS-RÖV haha
(typ ens egna musik från iTunes eller fixa in musik i PS3'ans hårddisk och få den spelad istället)

Lite Coheed & Cambria hade funkat så mycket bättre :)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kan man och i såna fall hur ändra musiken i Gran Turismo 5!?
Den "inbyggda" suger ju verkligen mestadels GETPUNGS-RÖV haha
(typ ens egna musik från iTunes eller fixa in musik i PS3'ans hårddisk och få den spelad istället)

Lite Coheed & Cambria hade funkat så mycket bättre :)

Jag lyckas inte ens ändra till spelets rockkatalog. Jag ändrar men sedan direkt jag försöker hoppa tillbaka börjar flummusiken igen.

Borde vi inte kunna samla ihop ett gäng och rejsa?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
BLABLABLA
Zombies är inget för en riktig KILLAH som jag.

Tacka vet jag Multiplayer och en FN FAL med extended mag + steady aim. Snabbskottsmästare som man är äger man smån00bsen med sina famas och AK74er.

Undrar när nästa battlefield spel kommer.. Är det värt att skaffa Medal of honor?

Du spelar ju Core din n00b :D

Jag funderar på att köpa MoH, mest för att ha något annat att spela...

Trött på både Black Ops och Bc2 nu.

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400

MoH e ett bra spel:tummenupp Så gillar du såna spel e det bara att köpa detta oxå

Jag har både Black Ops och Moh och de går väl inte riktigt att jämföra:gnissla

Men jag spelar mest Moh.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Är även bra att börja med att köra igenom License - finns lite eller mycket lärdom att hämta där beroende på hur mycket man redan kan.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
God of war 1,2,3 avklarat 3an var en besvikelse sjukt mycket lättare än dom andra två tog en halv lördag att klara av.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s

PAJAS! Du kör ju bara Zombies ju. Det är ju verkligen übercamp läge ju!

Nu har jag prestigat jallafall.. Inte för att man blev lyckligare av det. Ångrar att jag inte höll mig kvar på level 50 bara, men va f*n, det kommer väl Modern Warfare 3 vilken månad (i höst) som helst.

Jag längtar tillbaka till Bad Company 1 och COD Modern Warfare.. Det känns som det var rätttvisare "back then". Eller så är det så att man blivit gammal och reaktionerna inte hänger med längre.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Tja. Nu har jag inte några siffror i huvudet. Det varierar ganska mycket beroende på vilken bitrate filmen är komprimerad till. Det finns 720p filmer där hela filmen inte är större än drygt 4GB. Då behöver man inte så mycket bandbredd för att överföra den men man behöver processorkraft för att packa upp den. Förutom det faktum att risken för komprimeringsartefakter är ganska stor.

Men rent generellt så kan du inte köra trådlöst nätverk om du ska titta på HD filmer. PS3:an har ju "bara" 802.11 g och det ger ju i praktiken aldrig mer än kanske max 20Mbit överföringshastighet. Dessutom blir det alltid överföringsfel så att vissa paket måste sändas om. Är det HD så hinner inte nätverket med att sända nya korrekta paket innan den bildrutan redan passerat och då blir det hackigt.

Sen finns ju möjligheten att det är själva filmmaterialet som är dåligt också. Rent generellt så är ju PS3:an väldigt bra på att visa HD-film. Det flyter på väldigt bra. Men det finns releaser av filmer som är dåliga och då hackar det oavsett vart man spelar upp den då själva filmmaterialet innehåller hacken.

Har du testat med flera olika filmer eller bara med en?
Kör du trådat eller trådlöst nätverk mellan dator och PS3?

Kör trådat genom en D-link DIR655.

Har iof bara testat lite olika nedtankade HD-filmer från Piratebay.
T ex. Expendables i .mkv-format, rätt så komprimerad kan jag tänka då den låg på 4,37 GB.

Ska testa att köpa en Bluray-skiva och kika på och se hur det "ska" vara om det är någon skillnad.

anDURRs

Joråsåatte'
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Ja
Jag är helt borta i tv-spelsdjungeln...
Kan någon tipsa om något trevligt "sniper-uppdrags-spel" till PS3.

Typ som "Delta Force" om någon kommer ihåg det?
Helst ska det vara ganska "lungt" dvs. inte bara skjuta och blod utan gärna en del taktik, utforska, mm.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag är helt borta i tv-spelsdjungeln...
Kan någon tipsa om något trevligt "sniper-uppdrags-spel" till PS3.

Typ som "Delta Force" om någon kommer ihåg det?
Helst ska det vara ganska "lungt" dvs. inte bara skjuta och blod utan gärna en del taktik, utforska, mm.
Operation flashpoint var lite så.
Prova nån demo eller så kanske?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Kör trådat genom en D-link DIR655.

Har iof bara testat lite olika nedtankade HD-filmer från Piratebay.
T ex. Expendables i .mkv-format, rätt så komprimerad kan jag tänka då den låg på 4,37 GB.

Ska testa att köpa en Bluray-skiva och kika på och se hur det "ska" vara om det är någon skillnad.

Kör du trådat genom en DIR-655 så ska det inte vara några problem vad gäller bandbredden i alla fall.

Däremot så kan ju inte en PS3 spela MKV filer vilket föranleder mig att misstänka att du transkodar filmen i datorn som du streamar från.
Om datorn inte hänger med att sköta kodningen tillräckligt snabbt så får du hackig film som resultat.
Du har alltså den felkällan också.
För att utesluta kan du testa att göra om filen till ett filformat som en PS3 kan visa så kan du utesluta felkällor i nätverket.

Jag vågar nästan sätta en peng på att det är din dator som inte riktigt hänger med att koda i samma fart som den ska skicka videoströmmen.

Hur som helst så är felkällan nästan garanterat inte i din PS3. Den är bra på att spela upp högupplöst film. Faktum är att den är bättre än många fristående Blurayspelare på just Blurayfilm.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Kan hålla med föregående talare..
Blueray spelaren är av mycket god kvalitet och det är bra grejer i PS3:an. Jag kör rätt mycket genom ps3 media server och har sällan problem med hackningar även över min gamla DLink

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping