Ps3 Tråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har Dirt 2, tycker det är förbannat kul, trean lär absolut inte vara sämre.

Köpte nyligen Need for Speed: Shift (99 kr på OnOff-konkurs-rea) halvsvårt spel med en annorlunda approch till realism men jäkligt skönt spel. bilarna där har rejäl tyngd och det är skakigt att köra på ett gött sätt.

Gran Turismo 5 - det ultimata bilspelet (för PS3), gillar man bilspel är det helt enkelt ett måste, detaljerat, krävande, gigantiskt stort - det jag kan sakna är skakigheten från Shift faktiskt, allt i GT5 är så smooth och rent.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nu får det fan imej vara nog med RDR ett tag! Trött som fan påt. Det är så enformigt. Nej jag pratar inte om att jag dör hela tiden.

Jag behöver omväxling! Något tvärtimot RDR(sandlåde spel) GTA är bra mycket roligare, Synd bara att GTA inte har sakerna som RDR har. Typ poker och sånt.

Jag behöver bil spel! Helst skulle jag ju vilja ha GTA 4 till PS3an då man kan köra fritt så att säga.

Langa på tips med bilspel nu! Gör inget om det är blod i det bara det finns BENSIN DRIVET!

Och det ska inte vara rollator fart! Det ska vara krävande att köra också.

Föresten... Spelar någon Race07 på dator eller? :va

Förstår hur du tänker, händer ibland att jag kör om GTA IV just för att det var så nice. Har du kört igenom DLCerna? För där har du ju lite "spel" i spelet så att säga...

Men förstår jag dig rätt när du säger att du inte har GTA IV till PS3:an? Det är snorbilligt om du tjackar platinumversionen och sen när du är klar tar du dig an "The Lost and The Damned" och sen "Ballads of Gay Tony".

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Tjöp mitt PS3

Det är den stora modellen som har en 80gb hdd, 4 st USB portar och är således bakåtkompatibelt.

Det tråkiga är att nätaggregatet gått sönder och att jag inte ids hålla på med eländet även om det bara är att köpa ett nytt nätagg / ta ett begagnat från en PS3a med värme/bluerayproblemet.

Konsollen har inte använts mer än max 15 speltimmar totalt och är i utomordentligt skick. Det har aldrig körts i långa perioder i sträck vilket gör att det inte finns tendenser eller ens möjligheter att det är det ökända värmeproblemet / Blureayproblemet.

Det är alltså INTE RSOD, YLOD, ADHD, Damp eller någon annan bokstavskombination på det utan just nätagget då den inte reagerar alls när man slår på det.

Medföjler gör inget annat än Uncharted 2 på grund av att det sitter i spelaren.

Burken hämtas i Sumpan.

Ge mig ett bud om det är intressant.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det är den stora modellen som har en 80gb hdd, 4 st USB portar och är således bakåtkompatibelt.

Ge mig ett bud om det är intressant.

Enligt mig är det 60gb hdd som är den bakåtkompatibelt.

Du är ju skadad!
RDR är ju 1000gr bättre än GTA 4.

Det bästa GTA någonsin är ju utan tvekan San Andreas.
GTA 4 var ju inget skoj när man "bara" kör runt i en stad. SA var ju mer varierande.

Men men. Du har ju även Mafia 2. Det tycker jag är riktigt skoj.
Även L.A Noire är ju skoj.

Tänkte köpa LA Noire. Ja San Andreas var riktigt skojj! Det har jag mycket minnen ifrån. Även kompisar.

Mafia 2 är inte mitt. Lånade det av polaren. Jag tyckte det var som att spela ett spel ifrån 2005.

Det lutar åt GT5 eller Need For Speed Hot Pursuit. Eller Dirt 2, Om man inte ska vänta på 3:an(eller har det kommit ut än ? :va)

Ska man dra till onoff och handla? Eller är det de höga priserna som står på nätet i butiken också ?

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det lutar åt GT5 eller Need For Speed Hot Pursuit. Eller Dirt 2, Om man inte ska vänta på 3:an(eller har det kommit ut än ? :va)

Ska man dra till onoff och handla? Eller är det de höga priserna som står på nätet i butiken också ?

GT5 ska du ha om du vill ha det ultimata bilspelet. Har sett det för 250 kr på Blocket om du inte vill betala fullpris hos återförsäljaren. Gillar du rally är DiRT det enda rätta. Har bara ettan och kan därför inte svara för tvåan eller trean, men ettan är riktigt roligt med ratt och pedaler.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jahapp.

Min text stämmer iaf.

Jo det stämmer nog. 20gb till 80gb ska tydligen vara bakåtkompatibel.

Går det koppla in en playstation 2 ratt och pedal till PS3:an? eller kanske en gammal microsoft ratt ? Eller måste man köpa en som är kompatibelt med PS3?

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jo det stämmer nog. 20gb till 80gb ska tydligen vara bakåtkompatibel.

Går det koppla in en playstation 2 ratt och pedal till PS3:an? eller kanske en gammal microsoft ratt ? Eller måste man köpa en som är kompatibelt med PS3?

Ang. påståendet har du helt rätt. 80gb är den senaste / sista de gjorde som var bakåtkompatibel.

Ang. frågan har jag inget bra svar. Jag har aldrig testat.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Yes.

Jag vet att det är en bakåtkompatibel enhet då jag köpte den innan de införde de restriktionerna. Men det var aldeles på håret.

BTW. Jag läste mig precis till att det finns en säkring i nätagget som kan gå. Ha!

Det lär ju kosta en 5a eller så om man ids skruva isär skitet.

EDIT:

tack för tipset till wiki.

Jag ser nu att den jag har har både kortläsare och linuxstöd som ingen av de nyare har. Tur jag inte bara kastade skiten. :)

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

OnOff håller på att gå i konkurs, 50% på allt, om inte Expert hunnit ta över den (fysiska) butiken än.

Köpte själv NFS Shift för 99 kr för någon dag sedan :)

GT5 är THE bilspel som gäller, sen kan man lätt fylla på med något NFS, Dirt m.m.

Dirt 3 finns ute nu! har tvåan och tycker det varit grymt kul

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag ogillar FPS-spel på konsol, aldrig köpt något och kommer nog aldrig betala för det heller, men så är jag en gammal Quake (3) räv också som kräver tangentbord och mus (och 125 i FPS) :hihi

(däremot lira hos kompis och med några bärs kan jag gå med på, men inte betala för, med undantag för min egna öl)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024