Ps3 Tråden

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Joel: Har aldrig råkat ut för detta men det låter som CRC-fel (trasiga kluster på HDD). Eftersom PS3 inte har något defrag är det nog bara att installera om. Allt du köpt på PSN etc. går att installera om utan kostnad.

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Nu är det såhär att jag stött på ett problem! HJÄLP tack :)

När jag startar upp mitt PS3 står texten "Hårddiskens databas byggs om"
Sedan står det att man måste formatera om hårddisken....

VA FAN E DET HÄR FÖR SKIT??! Seriöst jag har massa demos och filmer och annan info där som jag inte vill förlora?

Vad e det som har hänt och hur återgärdar jag det?

Ps, redan testat support. Dom har stängt nu. Ds :(

Hände mig med, bara att låta det ske, kunde hämta allt på nytt som jag laddar ner inklusive det jag betalat för!

Lycka till!

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Joel: Har aldrig råkat ut för detta men det låter som CRC-fel (trasiga kluster på HDD). Eftersom PS3 inte har något defrag är det nog bara att installera om. Allt du köpt på PSN etc. går att installera om utan kostnad.

Okej, tack:tummenupp

Hände mig med, bara att låta det ske, kunde hämta allt på nytt som jag laddar ner inklusive det jag betalat för!

Lycka till!

Okej segt att ladda ner allt men det får jag la göra då...
Tack så mkt förresten :tuttar

Last edited:

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Är det ingen här som nöter någe call of duty 4 online?

Själv spelar jag det rätt friskt, och vore ju lite kul att spela med någon härifrån ibland. Bara att lägga till mig om ni vill lira.

psn: cbarrow

Sitter och kör nu för första gången, fan vad kul det är.
Men måste du vänta lääänge tills den hittar ett spel att joina?
Jag heter addegbg om du vill lägga till mig :tummenupp

xeon

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Hoj
Honda crf 250x 05
nu har man köpt ett ps3 oh en g25 ratt:arsele bara att vänta på gt5 nu:)

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
ktm 660 - 06
nån mer än mig som har problem med fifa08..
när man accepterar någons förfrågan till match så strular det till sig, det typ hänger sig. sen står det att spelsessionen inte är tillgänglig längre..
typ var 15 match kanske hoppar igång, vad kan de va som felar??

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Warner to Back Blu-ray Exclusively

Warner has announced that they will be switching to support Blu-ray exclusively. Warner has been supporting both formats since they were launched, but recent talk from top executives suggested that Warner couldn't continue down that road much longer, and that the all important holiday sales would help them make a decision. With Blu-ray winning every week in high definition sales this year, Warner has decided that The Future is Blu.

"The window of opportunity for high-definition DVD could be missed if format confusion continues to linger. We believe that exclusively distributing in Blu-ray will further the potential for mass market success and ultimately benefit retailers, producers, and most importantly, consumers," Warner Bros Chairman and Chief Executive Barry Meyer said in a statement.
http://www.blu-ray.com/news/?id=803

:yoparty

Slutet för HDDVD.. tråkigt för dom användarna! :tungan

Skadeglädjen...den enda sanna glädjen! :gnissla

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
nån mer än mig som har problem med fifa08..
när man accepterar någons förfrågan till match så strular det till sig, det typ hänger sig. sen står det att spelsessionen inte är tillgänglig längre..
typ var 15 match kanske hoppar igång, vad kan de va som felar??

Japp, jag hade såna problem. Det var brandväggen i routern som ställde till det. Det var bara att ställa PS3:ans ip-adress i DMZ i routerns inställningar så fixade det sig.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Uppskaling så att man kan köra HDMI ut?

En annan dum fråga då. Kan man köra med HDMI kabel ut för att spela spel?

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
PS3 SKALL (personlig uppfattning) användas med HDMI. Spel och allt går denna väg och PS3 är den enda konsoll som kan köra 1080P. DVD går utmärkt (även brända). Den enda begränsningen är PAL/NTSC. Jag som köpte min PS3 i japan kan bara köra DVD-filmer som är i NTSC (används även i USA). Köper man en PS3 inom EU är det omvänt, endast PAL-filmer funkar. Detta är helt normalt och den enda konsoll som klarar båda är en chippa gammel-XBOX.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Alla spel är regionsfria, begränsningen gäller endast filmer. har Everybodys golf och motorstorm på japanska vilket är ...intressant.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
PS3 SKALL (personlig uppfattning) användas med HDMI. Spel och allt går denna väg och PS3 är den enda konsoll som kan köra 1080P. DVD går utmärkt (även brända). Den enda begränsningen är PAL/NTSC. Jag som köpte min PS3 i japan kan bara köra DVD-filmer som är i NTSC (används även i USA). Köper man en PS3 inom EU är det omvänt, endast PAL-filmer funkar. Detta är helt normalt och den enda konsoll som klarar båda är en chippa gammel-XBOX.

Det kommer säkerligen att ordna sig med chipning så småning om..

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Är det Komplett.se som e billigast på PS 3 i dagsläget (enligt prisjakt) eller går den att hitta billigare nån annanstans?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Hehe.. Jag sålde min PS3 till syrran nu till jul då jag ändå inte spelade speciellt mycket. Sen lyckades jag hamna på ett kalas i nyår där det tjördes singstar och guitar hero så nu blir det till att tjöpa en ny..

Jävla bra tänkt..

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Är det Komplett.se som e billigast på PS 3 i dagsläget (enligt prisjakt) eller går den att hitta billigare nån annanstans?

Bra fråga. Det var inte längesen Sony hade en liten smygdrive där PS3an gick att köpa för 3999:- på de flesta ställen, t ex OnOff.
Så det borde inte ta så himla lång tid innan de sänker priserna ännu mer.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning