Ps3 Tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det var tider det när man kunde sitta och gejma hela dagar och nätter....

Passa på nu boys innan ni blir föräldrar, för sen är det klipPT! :gnissla

Äsch, det går bra sen också.
För egen del vet jag inte om jag skall ägna kvällen åt tv-serier eller Assassins Creed Brotherhood när grabbarna somnat sådär vid 19-19.30. :)
(Frun landar inte förräns midnatt) :yoparty

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Det var tider det när man kunde sitta och gejma hela dagar och nätter....

Passa på nu boys innan ni blir föräldrar, för sen är det klipPT! :gnissla

Vilket skitsnack!
Jag har två barn och har varit förälder sedan 2002.
Klart man får tid till spel! Ungarna sover ju ibland vettu ;)

Inte helt lätt att få tid att spela med flickvän ha ha.

Också skitsnack!
Klart det går att spela fast man har kärring.
Vill du spela så är det väl bara du spelar. Annars kan kjoltyget fara och flyga... Eller? :D

Äsch, det går bra sen också.

Visst gör det!
Nackdelen är ju att sonen som är 9år vill spela lika mycket som jag.
Men tur i oturen att vi har lite att välja på.

PC,
Mac,
Nintendo DS,
Nintendo Wii,
Playstation 3.

Det brukar oftast lösa sig. Speciellt sedan sonen snöade in på Minecraft så nu är alltid PS3:an ledig :).

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Vilka här har provat både MW3 & BF3? Tänkte köpa mig nån utav dom på Fredag och förgylla helgen med. Frågan är dock vilket som passar mig bäst?
BF3 ser ju onekligen snyggare ut, men är det roligare om man,

- Vägrar nyttja headset.
- Inte är med i några klaner osv.
- Hellre pangar .50cal än flyger helikopter (Iofs. aldrig provat men kan det verkligen vara kul på konsol?)
- Vägrar rucka på nån av sina principer för ovanstående?

Mw2 gilla jag som tusan (MW3 ser ju likadant ut när man kollar YT?!), Black Ops hade jag svårare för.. BF har jag aldrig provat.. Vilket tycker ni jag bör man köpa?

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Vilka här har provat både MW3 & BF3? Tänkte köpa mig nån utav dom på Fredag och förgylla helgen med. Frågan är dock vilket som passar mig bäst?

- Vägrar nyttja headset.
- Hellre pangar .50cal än flyger helikopter (Iofs. aldrig provat men kan det verkligen vara kul på konsol?)

Mw2 gilla jag som tusan (MW3 ser ju likadant ut när man kollar YT?!), Black Ops hade jag svårare för.. BF har jag aldrig provat.. Vilket tycker ni jag bör man köpa?

Mw3 är likt mw2, och precis lika jävla skoj!
BF3 har jag inte testat då 2an hade dålig grafik, det var allmänt slött och dålig kännsla.

Så köp mw3 det är ett säkert kort!

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

- Vägrar nyttja headset.

BF är lite mer sikta snabbt och skjuta på långt avstånd och försöka hjälpa team mates etc, medans MW som bekant är lite mer action - springa runt med sköld på ryggen och dubbla avkapade hagelbrakare och tokgibba :D

Helikopter i BF3 är sjukt kul på PS3, kontrollen är som gjord för att köra helikopter med två analoga joystickar :)

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400

- Vägrar nyttja headset.

Jag har båda 2 men har mest spelat MW3 det e mer intensivt spel och med mindre banor iaf på online delen.

I offlinemode så e de ganska lika.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vilket skitsnack!
Jag har två barn och har varit förälder sedan 2002.
Klart man får tid till spel! Ungarna sover ju ibland vettu ;)
.

Jag skrev att man inte kan sitta och spela hela dagar och nätter längre. Mina kids är 1 och 2 = sömnlösa nätter då man springer runt med en vällingflaska mellan rummen. Olämpligt att spela de få timmar man får över till sömn.

Efter 8, när ungarna sover skall det fixas med allt annat som måste göras för att hålla igång hushåll etc. Kanske kan man spela en timme mellan 21 och 23, men det blir inga längre gamesessioner. Inte samma grej att spela en timme då och då.

Men visst, det blir säkert bättre. Skall köpa mig en kåk med rejäl källare. Där skall jag bygga en bio och skaffa mig ett rejält Klipsch-system och en fet dator. Sen blir det pang pang av! :yoparty

BF3 har jag inte testat då 2an hade dålig grafik, det var allmänt slött och dålig kännsla.

MW1, 2 & 3 är väldigt lika. 1:an var hade bäst känsla. 2:an var nog mer pang pang och trean.... Tja, den är cool den med, men jag blev lite besviken. Hade förväntat mig lite mer. Kanske är det för att jag inte lirade den på stor skärm med fet burk som jag gjorde med 1&2....

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*

Öhm.. det är typ 100 år sen BF2 släpptes, till pc och playstation 2 dessutom.

Om det är bad company 2 du däremot pratar om så går det inte att jämföra då det i stort sett var en sidekick utan tanke på att efterlikna ett originellt battlefield spel.

Man kan bara inte bli besviken på BF3, MW3 däremot ifall man gillar nytt och fräscht.

"Modern recyclefare 3".

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är det skoj även om man inte gillar onlinespel?
Jag har inte spelat storyn på mw3, men är den lika kort som på 2:an så är det bortkastade pengar.

Gillar man att spela online så är det bara o köra.

Det är bara små skillnader mellan 2:an o 3:an, men det som känns mest är väl att det är 60fps på 3:an. I övrigt har dom kunnat uppdatera 2:an lika gärna, utifrån vad jag har spelat hittils. Men det är ett bra spel.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Också skitsnack!
Klart det går att spela fast man har kärring.
Vill du spela så är det väl bara du spelar. Annars kan kjoltyget fara och flyga... Eller? :D

Givetvis går det att spela tv-spel fast man har en relation, men det är inte lika enkelt som det var som singel. Det handlar inte om att inte få lov. Sedan är jag inte så säker på att det vore ett sundhetstecken om jag satte mig framför min PS3 som vuxen på samma sätt som jag satt framför mitt Nintendo 8 bit som barn. Allt har sin tid och prioriteringar.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Men att hänga på SH klassas som sunt?:va

Diskuterade vi inte tv-spel nu? Ser ingen skillnad på att logga in på SH, man får välja sina ögonblick. Det är inte vidare socialt att hänga på ett forum från 17- 22 med avbrott för middag. Detsamma kan sägas om Facebook och andra sociala tjänster på nätet. Har man en sådan relation då kan man lika gärna återgå till singelliv. Givetvis ska man i en relation ha friheter att göra saker på egen hand det är inte det jag talar om här.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor