Ps3 Tråden

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Äsch. Du har då aldrig spelat R.C Pro-Am det hör jag det :)
En utav dom fränaste bilspelen i historien.
I alla fall första spelet.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Heavy Rain verkar som ett spännande spel med shysst spelupplägg, nån som har spelat det?

Jag har för mig att jag körde nån demo med move kobtrollerna. Jag gillar inte dom där spelen. Dom ger en inte tillräckligt med valmöjligheter. Du kan välja 1av 2 vägar att gå oftast. Ska jag spela sånna spel så vill jag kunna gå runt mer planlöst o lista ut vad man ska göra. Som Larry eller Monkey island.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag har för mig att jag körde nån demo med move kobtrollerna. Jag gillar inte dom där spelen. Dom ger en inte tillräckligt med valmöjligheter. Du kan välja 1av 2 vägar att gå oftast. Ska jag spela sånna spel så vill jag kunna gå runt mer planlöst o lista ut vad man ska göra. Som Larry eller Monkey island.

Kändes move nödvändigt i spelet? Känns som att man skulle haft roligare utan move.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Heavy Rain verkar som ett spännande spel med shysst spelupplägg, nån som har spelat det?

Jo jag har det här hemma och har spelat igenom det. Det är minst sagt ett annorlunda spel(?).
Det är mer som en film, där man skall jag en som rövar bort och mördar barn.

Man får spela spelet ur några olika involverade personers liv, och beroende på de beslut man tar formar sig spelets utgång efter hand.
Det har ett oväntat slut, och alternativen hur spelet slutar beror som sagt på hur man agerar.

Gillar man spänning och mysterier och med detta filmupplägg så är det riktigt intressant.
Föredrar man FPS-spel eller rena strategispel ska man nog skippa det.

Spelet är lite innovativt med upplägget i sig kombinerat med "Move"-funktionen där du te x vid slagsmål får röra kontrollen i olika kombinationer, använda spakarna i vissa rörelser för att öppna skåp, dörrar, trycka på knappar med mera.

Spelets skapare rekommenderar att man spelar spelet endast en enda gång utan att spela om några sekvenser för att få bästa helhetskänslan.

Btw, det är en väldigt sorgsen, dyster story och underton som löper genom hela spelet, det är således inget glatt spel i den bemärkelsen.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Jo jag har det här hemma och har spelat igenom det. Det är minst sagt ett annorlunda spel(?).
Det är mer som en film, där man skall jag en som rövar bort och mördar barn.

Man får spela spelet ur några olika involverade personers liv, och beroende på de beslut man tar formar sig spelets utgång efter hand.
Det har ett oväntat slut, och alternativen hur spelet slutar beror som sagt på hur man agerar.

Gillar man spänning och mysterier och med detta filmupplägg så är det riktigt intressant.
Föredrar man FPS-spel eller rena strategispel ska man nog skippa det.

Spelet är lite innovativt med upplägget i sig kombinerat med "Move"-funktionen där du te x vid slagsmål får röra kontrollen i olika kombinationer, använda spakarna i vissa rörelser för att öppna skåp, dörrar, trycka på knappar med mera.

Spelets skapare rekommenderar att man spelar spelet endast en enda gång utan att spela om några sekvenser för att få bästa helhetskänslan.

Btw, det är en väldigt sorgsen, dyster story och underton som löper genom hela spelet, det är således inget glatt spel i den bemärkelsen.

Jag har spelat ut det, bra recension av det.

Förövrigt så gick mördaren fri, ungen dog, pappan sköt sig själv, tror fbi agenten vart galen eller fick sparken och bruden blev typ ledsen. Fan jag var asbra på det spelet :D

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
Awesome med spoiler alert för de som inte spelat det :tummenupp

Jag har spelat ut det, bra recension av det.

Förövrigt så gick mördaren fri, ungen dog, pappan sköt sig själv, tror fbi agenten vart galen eller fick sparken och bruden blev typ ledsen. Fan jag var asbra på det spelet :D

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Köpte Saints Row 3 igår. Minst lika vrickat spel som dom andra två! Underbart alltså :).

Kan tipsa om ett till spel!
Killzone 3 kostar endast 49:- på CDON! Beställde ett nyss. Billigt och bra :).
Kanon med rabattkod så man fick frifrakt med.

God Jul på er alla ps3spelande SH:are!

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jaha. Spelade ut Saints Row 3 igår innan jag drog till jobbet.
riktigt bra spel faktiskt! Nu väntar online läget :)

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Spelade igenom Lord Of The Rings: War In The North i co-op med sambon under nyår. Riktigt skojj med hack'n'slash när man är två stycken. Nu började vi på Portal 2 i co-op, än så länge är det också riktigt kul.
Beställde hem Lord Of The Rings: Aragons Quest också för att spela med sambon. Får se om det är nått att ha.
Co-op spel finns det alldeles för få tycker jag.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vill gärna byta bort "Assassins Creed II" samt "GTA IV" mot nåt annat spel. Dom är inte dåliga tvärtom så har jag spelat ut dom. Finns i Lund men kan ev skicka också.
Har även en PC-ratt över som fungerar på PS3 med "GT V" men tyvärr inte med "Dirt" så nu måste jag köpa en ny ratt.

Är inte så brydd om exakt vad jag får, vill mest bara få nåt annat och jag gissar att ni också har spel över som ni tröttnat på.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Vill gärna byta bort "Assassins Creed II" samt "GTA IV" mot nåt annat spel. Dom är inte dåliga tvärtom så har jag spelat ut dom. Finns i Lund men kan ev skicka också.
Har även en PC-ratt över som fungerar på PS3 med "GT V" men tyvärr inte med "Dirt" så nu måste jag köpa en ny ratt.

Är inte så brydd om exakt vad jag får, vill mest bara få nåt annat och jag gissar att ni också har spel över som ni tröttnat på.

Kolla med affären Gamestop.
Vad jag minns så kan man byta in sina spel mot nya eller kontanter där.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring