Ps3 Tråden

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
En handfull gånger har jag haft problem med att PS3:an har frusit i bilden och man har varit tvungen att boota om konsollen. Kan det vara värmerelaterat tro? Kanske inte har tillräckligt med luftcirkulation/avkylning?

Testa spela med öppen balkongdörr om du har den i närheten. Då får du både avkylning och cirkulation.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Värst vad alla PS3 börjar ge upp nu då!
Hur länge höll de som gått sönder, och hur mycket har de nyttjats?
Har de stått väl ventlierat eller trångt, etc etc.

Mitt var ca 3 år gammalt och har nyttjats normalt skulle jag tro, alltid stått öppet och välventilerat.

Har nog iaf konstaterat att det är död på riktigt, har rengjort läsaren och bootat om den utan resultat...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Hur känsliga är de egentligen?
Mitt PS3 är ca 2 år gammalt och inte välanvänt direkt. Spelas någon timme på kvällen ett par dagar i veckan.

Har det i en TV-bänk med glasdörrar och helt öppen baksida mot väggen, i samma skåp huserar även digitalbox, DVD och förstärkare och jag har märkt att det trots den öppna baksidan tenderar att bli ganska varmt i skåpet.

En handfull gånger har jag haft problem med att PS3:an har frusit i bilden och man har varit tvungen att boota om konsollen. Kan det vara värmerelaterat tro? Kanske inte har tillräckligt med luftcirkulation/avkylning?

Jag vet inte hur känsliga just PS3 är, men värme är det som tillslut tar död på elektronik så man bör försöka förvara grejerna där det kan ventilera. Instängda skåp är nog ingen hit tillsammans med annan elektronik som också alstrar värme. Jag har haft min PS3 sedan introduktionen och aldrig haft några problem med den. Har den ståendes på golvet och det händer ofta att jag glömmer att stänga av det när jag sett klart på någon film eller tv-serie. Använder det mer som DVD-spelare än spelkonsol. Ofta när man städar märker man att det drar till sig en hel del damm. På sistone har jag börjat ställa det på högkant, men det är nog lite väl sent påtänkt egentligen.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Playstation skin, finns på Tradera :hihi

38a.JPG

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
gällande assassins creed så börja med 2:an, fortsätt med brotherhood och sedan revelations, skit i ettan, den suger jämfört med de andra tre...

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Nej!
Spela ettan så att man förstår vad det handlar om!
Gubben i 2:an är man ju i 1:an! Alltså han i "nutid". Inte dom äldre gubbarna :)

Jag började spela 2:an Sedan 3:an, och sist 1:an. Har inte provat 4:an ännu.

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag är ett licensierat cyberatletiskt e-sportproffs. Vad är du n00b?

Bifogat

• ESL.jpg
    ESL.jpg
    66.2 KB · Visningar: 62

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Jag har fått problem med mitt ps3:3freak

Spelade igår och mitt i så pep den till o stängde av sig sen när jag ska sätta på det igen så går den på typ 2 sek sen stängs den av igen och lampan blinkar rött.

Det e den första ps3an som kom alltså den stora.

Någon som vet vad det kan va:gnissla

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Jag har fått problem med mitt ps3:3freak

Spelade igår och mitt i så pep den till o stängde av sig sen när jag ska sätta på det igen så går den på typ 2 sek sen stängs den av igen och lampan blinkar rött.

Det e den första ps3an som kom alltså den stora.

Någon som vet vad det kan va:gnissla

Lyser det till gult först eller?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Körde Endurance race 4h på GT5 med en Mazda Roadster i lördags.
208 varv och ingen känsel i baken :gnissla

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
NHL 12, ni är några som har det va?

Kan man på något sälja dölja klockan/ställningen så man bara ser själva spelet? Samt raden där nere, syns den hela tiden? Funderar på att köpa ett men då jag har en plasma till PS3'an vill jag inte få några inbränningar. Även om det bara blir temporära så vill jag inte ha dom.. Så, går det med 100% att släcka/dölja alla statiska grejer som visas när man spelar match?

nhl12_255555.jpg

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...