Ps3 Tråden

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
jag hittade också det på tradera... Tyvärr var det bara 2 players. Vi letar efter bra spel där man kan vara 4...
Tack ändå!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Någon som kan tipsa om ett spel att fördriva tiden med?

Har varvat GTA:IV med alla DLC ett par ggr, har kört igenom Assassins Creed I-II-Brotherhood, Uncharted 1-2-3, Ghost Recon:Advanced Warrior 1-2, Tom Clancys:Las Vegas 1-2.

Jag är inte intresserad av Multiplayer eller onlinespel utan vill bara fördriva tiden när resten av familjen sover.

Funderar på om man skall ge sig i kast med Gran Turismo 5... har inte spelat något i den serien men körde Forza en hel del på Xbox360 innan den dog.

AC:Revelations känns för tunt när det kommer till single player delen, känns som att de lagt all krut på multiplayer.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag är inte intresserad av Multiplayer eller onlinespel utan vill bara fördriva tiden när resten av familjen sover.

Funderar på om man skall ge sig i kast med Gran Turismo 5...

Ja, köp GT5 så kan du vara med i vinter när vi kör sporthojskamp i GT5
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?250276-PS3-Grand-Turismo-5-Sporthojs-kamp&highlight=

Eller om vi ska byta till Dirt # denna vinter men det verkar inte vara lika många som äger det spelet. Men Dirt 1, borde gå att hitta billigt så att många kan köpa in sig och vara med.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ja, köp GT5 så kan du vara med i vinter när vi kör sporthojskamp i GT5
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?250276-PS3-Grand-Turismo-5-Sporthojs-kamp&highlight=

Eller om vi ska byta till Dirt # denna vinter men det verkar inte vara lika många som äger det spelet. Men Dirt 1, borde gå att hitta billigt så att många kan köpa in sig och vara med.

Ja du... varför inte det. :)

Dirt däremot är jag inte så värst intresserad av, har aldrig gillat rallyspel. Vill ha bättre grepp när jag kör. :)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Bra förslag!
Jag är med på både GT5- och DiRT-tävlingar i vinter. Om jag ska föreslå nått får det bli DiRT 2 eller 3 då jag tycker att spelkänslan är bättre i dessa än i ettan. Dessutom kostar dom runt 200 pengar styck, alla tre.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Någon som kan tipsa om ett spel att fördriva tiden med?

GT5 kan jag rekommendera om du vill fördriva väldigt mycket tid.
Om inte resten av familjen sover och du råkar ha fyra handkontroller kan Ratchet & Clank: All 4 one vara ett riktigt festligt alternativ. Man kan nämligen vara fyra pers som spelar samtidigt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
GT5 kan jag rekommendera om du vill fördriva väldigt mycket tid.
Om inte resten av familjen sover och du råkar ha fyra handkontroller kan Ratchet & Clank: All 4 one vara ett riktigt festligt alternativ. Man kan nämligen vara fyra pers som spelar samtidigt.

Nja, resten av familjen består av en fru (totalt ointresserad), en son på 4år och en son på 2år... så det dröjer innan jag har någon i familjen att spela med.
Sonen på 4år försöker men det blir mer de där småspelen som Joe Danger och liknande... när han skall spela så önskar jag att vi hade ett Wii också, finns mer spel där som passar småttingar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...en fru (totalt ointresserad).

Det kanske handlar om att hitta rätt spel? tror den viktigaste faktorn är att man ska spela med varandra och inte mot varandra. Dels spelar det mindre roll att man inte är jämnbördiga spelare och dels verkar kvinnor generellt vara mindre roade av att tävla mot varandra.

Little big Planet gillade i alla fall in tjej. Vi har även spelat lite Resident Evil och det funkade men det var lite för besvärligt för sporadiskt spelande. Det spelet behöver man spela mer kontinuerligt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det kanske handlar om att hitta rätt spel? tror den viktigaste faktorn är att man ska spela med varandra och inte mot varandra. Dels spelar det mindre roll att man inte är jämnbördiga spelare och dels verkar kvinnor generellt vara mindre roade av att tävla mot varandra.

Little big Planet gillade i alla fall in tjej. Vi har även spelat lite Resident Evil och det funkade men det var lite för besvärligt för sporadiskt spelande. Det spelet behöver man spela mer kontinuerligt.

nja, det enda som har funkat är Bomberman och sportspelen med Move där man kastar frisbeegolf och dylikt... men sen är det så att hon är borta mycket (flygvärdinna) så jag har mycket tid på kvällar när grabbarna lagt sig och det är egentligen därför jag har en PS3, något att roa mig med de där ensamma kvällarna.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Snäll kompis man har. Han var i London i helgen och köpte Worms Collection till mig (bara för att han ska kunna spela det med mig). Worms = hög underhållningsfaktor.

worms+collection.jpg

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det gäller att uppskatta guldkornen i vardagen.

Igår städade jag och hittade ett gammal presentkort från GAME med 400 kr på.
Var osäker på om det fortfarande gällde så jag gick inom butiken efter jobbet och frågade. Pengarna fanns på kortet så jag slog till och förhandsbokade Assassins Creed III över disk :)

Ser verkligen fram emot 31:e oktober

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag är ingen gamer så jag måste fråga kunskapsbanken en idiotfråga.

Hur faen får man tag på DLC till Fallout 3? Har mjölkat ur det och nu när Skyrim är lika urmjölkat behöver jag något att fördriva regniga söndagar med.

jelp mej

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Hur faen får man tag på DLC till Fallout 3? Har mjölkat ur det och nu när Skyrim är lika urmjölkat behöver jag något att fördriva regniga söndagar med.

jelp mej

På game of the year edition ingår alla fem expansionerna. Annars borde det nog finns på PS store om du loggar in där och letar.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Mjau

Medlem
Gick med
24 May 2012
Hoj
BMW G650 Xmoto -07, Kawasaki z 750 -80, Kawasaki GPX 600 R -88

jelp mej

Kan bara varna för att DLC till Fallout 3 generellt är uselt. Förutom Point lookout är det mer eller mindre dynga. Lirat Fallout New Vegas?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati