Ps3 Tråden

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Får jag fråga varför du inte köpte 360n om du ändå gillar de handkontrollerna bättre? ;P

För jag gillar allt de andra bättre med ps3an så efter mkt velande så bestämde jag mig för att jag helt enkelt får bita i de sura äpplet o vänja mig vid kontrollen :p..

O fan va sur ja kommer bli om inte onlinegrejset funkar ordentligt..vill spela lite nhl över nätet :yoparty

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Haha, jag är i samma sits fast vise versa. Älskar PS kontrollerna och har svårt för xboxens...handlade dock en 360 då jag inte hade nåt surt äpple att bita i den här gången ;)

Ett spel att se fram emot: http://www.gametrailers.com/player/28715.html

hah, jaru jävlar..

hmm...enda spelet ja ser fram emot e väl nhl09 :D

Hur funkar dedär me o va olaglig o tanka hem spel?
Går de me de nya sakerna?

Edit: okeyrå.. kollade trailern o de såg rätt coolt ut yeees

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Någon som vet var man kan köpa 60 gb ps3 ? el när 80 gb kommer, precis när jag väl bestämt mig för att köpa ett ps3 slutar dom sälja den verision som jag vill ha:huvet :huvet

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Tomt
Så, nu har även jag sållat mig till skaran av lyckliga PS3 ägare!
Kan inte säga annat än att jag är hel nöjd såhär långt, vilket underbar maskin! :)

En sak jag funderat på, är att jag inte får online delen i COD4 att fungera. Står bara att den letar efter matcher?

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Fick hem Rock Band idag. Är riktigt ballt att spela trummor.
Gitarren tycker jag känns skönare att spela på jämfört med GH3. Just nu skiter jag iofs i gitarren, den får någon annan spela på, jag ska lira trummor! :D

Har lite ont i armarna nu men kul som fan är det! :yoparty

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Tomt
Fick hem Rock Band idag. Är riktigt ballt att spela trummor.
Gitarren tycker jag känns skönare att spela på jämfört med GH3. Just nu skiter jag iofs i gitarren, den får någon annan spela på, jag ska lira trummor! :D

Har lite ont i armarna nu men kul som fan är det! :yoparty

Verkar vara en riktig höjdare det där spelet! :yoparty

Får man fråga vart du fick tag på det? Och vad det kostade? :gnissla

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
O de finns fortfarande inge vettigt sätt att spela upp internetradio på?..

O hur fasiken lägger ja över filer på hddn?
Va ska ja me 40 gig hdd te om ja ändå inte kan lägga nåt där :gnissla

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Här finns det lite guider för att göra både det ena och det andra. med PS3:an.
http://playstation-3.se/forum/f12.html

Mjo läst lite men inte hittat nåt som inte är omständigare än att fysiskt sätta sig o rista in ettor o nollor o sjunga för sig själv :huvet

vill inte behöva slå igång ps3an, knappa mig fram till webläsaren, knappa in en adress o sen teslut få igång radio om man har tur..
Ja vill knappa mig in på "Ljud" o sen ett par klick oså ska radio finnas där..
O filöverföring vill ja ha nåt liknande ftp inte nå skit över webläsaren där man kunde föra över filer en o en som e de enda jag hittat..

Finns de andra lösningar som ja missat?

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Mjo läst lite men inte hittat nåt som inte är omständigare än att fysiskt sätta sig o rista in ettor o nollor o sjunga för sig själv :huvet

vill inte behöva slå igång ps3an, knappa mig fram till webläsaren, knappa in en adress o sen teslut få igång radio om man har tur..
Ja vill knappa mig in på "Ljud" o sen ett par klick oså ska radio finnas där..
O filöverföring vill ja ha nåt liknande ftp inte nå skit över webläsaren där man kunde föra över filer en o en som e de enda jag hittat..

Finns de andra lösningar som ja missat?

Ok, jag syftade mer på guider för hur man lägger över filer på PS3:an. Vilket iofs oxå är aningen omständigt, därför blir det en 2,5" extern hdd för min del. :gnissla

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Så, nu har även jag sållat mig till skaran av lyckliga PS3 ägare!
Kan inte säga annat än att jag är hel nöjd såhär långt, vilket underbar maskin! :)

En sak jag funderat på, är att jag inte får online delen i COD4 att fungera. Står bara att den letar efter matcher?

Jag har också lite problem att komma in i spelen, brukar ta ta jäkla lång tid.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ok, jag syftade mer på guider för hur man lägger över filer på PS3:an. Vilket iofs oxå är aningen omständigt, därför blir det en 2,5" extern hdd för min del. :gnissla

Som sagt, hittar inge vettigt angående de heller..
Va ska man lixom med en 80gigs hdd till, som väl kommande ska ha, om de ändå inte går o föra över filer te skiten på ett smidigt sätt... :gnissla

jag såg det som allt för självklart att ja ba skulle behöva slå igång konsolen med den dyra fina dosan ja köpte o sen slå på radio me typ 2-3 knapptryck, men neeh, det är ju bara 2008 än så länge :huvet

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
1000RR -08

Som sagt, hittar inge vettigt angående de heller..
Va ska man lixom med en 80gigs hdd till, som väl kommande ska ha, om de ändå inte går o föra över filer te skiten på ett smidigt sätt... :gnissla

jag såg det som allt för självklart att ja ba skulle behöva slå igång konsolen med den dyra fina dosan ja köpte o sen slå på radio me typ 2-3 knapptryck, men neeh, det är ju bara 2008 än så länge :huvet

Jag köröver filer (foto/musik/filmer) via Windos Media Player. Funkar skit bra (trådlöst kör jag).. Starta upp Media playern, gå in på bibliotek, nånstans där så har ni fildelning, klicka in er där och fortsätt. (är inte hemma just nu så jag kna inte gå in o kolla exakt hur man gör men det är skitenkelt)..
Sen går ni in på PS3:an och letar efter mediasevrar .. opps där ska ni ha den sen..
Sen är det antingen bara o kopiera över musik,filmer,foton direkt över till PS3:an hårddisk eller streama det direkt från datorn..

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag köröver filer (foto/musik/filmer) via Windos Media Player. Funkar skit bra (trådlöst kör jag).. Starta upp Media playern, gå in på bibliotek, nånstans där så har ni fildelning, klicka in er där och fortsätt. (är inte hemma just nu så jag kna inte gå in o kolla exakt hur man gör men det är skitenkelt)..
Sen går ni in på PS3:an och letar efter mediasevrar .. opps där ska ni ha den sen..
Sen är det antingen bara o kopiera över musik,filmer,foton direkt över till PS3:an hårddisk eller streama det direkt från datorn..

aaah, de går att kopiera över så alltså, man trycker typ triangeln eller nå sånt för o få upp en meny?
De kan ju faktiskt ses som hyffsat smidigt..
Streamning över WMP o Winamp de fungerade direkt när ja starta ps3an i stort sett så ja kan iaf streama mp3or o divxer..

Men jag bara måste få .mkv stöd o enkelt sätt att spela internetradio så jävlar blir ja glad...

Ingen som har koll på föressten om de inte möjligen går att köra me 360 kontroller te ps3an?
Va kör 360 för sorts trådlöst?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
aaah, de går att kopiera över så alltså, man trycker typ triangeln eller nå sånt för o få upp en meny?
Streamning över WMP o Winamp de fungerade direkt när ja starta ps3an i stort sett så ja kan iaf streama mp3or o divxer..

Men jag bara måste få .mkv stöd o enkelt sätt att spela internetradio så jävlar blir ja glad...

Ingen som har koll på föressten om de inte möjligen går att köra me 360 kontroller te ps3an?

PS3 kontrollerna är Bluthoth :pannkyss 360 är radio

och vem vill spöa mig i motorstorm :D :D

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
1000RR -08

Ja jag är med sugen på och framför allt få MKV filer till och funka men än så länge har inte hittat nån som har kommit på nån lösning.. min egna ide är o köra i linux i PS3:an o sen se ifall det går och inst nån mediaspelare som klarar MKV filer.. .. men har inte hunnit krabba med det än ..
Samma tanke har jag när det gäller img filer.. funderar på om det går och läsa in en virtuell spelare som man kan ladda filerna med och sen spela upp..
Är jäkligt osärker på om nåt om detta går men det hade varit så jäkla niiiiceeee

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Orka sitta och gnälla över nåt så simpelt som att internetradio inte funkar med PS3an..snacka om i-landsproblem. Men de e klart, vissa köper spelkonsoller för att spela, andra för att lyssna på radio :rolleyes:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ja jag är med sugen på och framför allt få MKV filer till och funka men än så länge har inte hittat nån som har kommit på nån lösning.. min egna ide är o köra i linux i PS3:an o sen se ifall det går och inst nån mediaspelare som klarar MKV filer.. .. men har inte hunnit krabba med det än ..
Samma tanke har jag när det gäller img filer.. funderar på om det går och läsa in en virtuell spelare som man kan ladda filerna med och sen spela upp..
Är jäkligt osärker på om nåt om detta går men det hade varit så jäkla niiiiceeee

Det finns lösningar som gör att man kan streama mkv-filer från datorn då programet man streamar med konverterar till ett format ps3an kan läsa.. men de e ju alldeles för omständigt...

Orka sitta och gnälla över nåt så simpelt som att internetradio inte funkar med PS3an..snacka om i-landsproblem. Men de e klart, vissa köper spelkonsoller för att spela, andra för att lyssna på radio :rolleyes:

O vissa köper en svindyr jävla spelkonsol o vill kunna göra mer än att bara spela på skiten... o internetradio e ju ett perfekt sätt att utnyttja skiten ordentligt då man kan ha musik på i stort sett va man än gör hemma :D

PS3 kontrollerna är Bluthoth :pannkyss 360 är radio

och vem vill spöa mig i motorstorm :D :D

fan va kass...
låt mig gissa att de inte använder sig av usb heller :gnissla

Undrar om de finns nå dosor te PC som e skönare o kan funka..hmm

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati