Ps3 Tråden

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Mjoo, lite påverkad blir man allt av COD4. Spelar även jag med projektor samt med eller utan hörlurar och mjoda, nog är t ex sniper mission på de ryska slätterna där man ska åla sig fram mellan tanksen och armen jävligt spännande.

Håller med om att den scenen är bra.
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Liten fråga angående Gh3 går det att lira me polare online? har bara lyckats lira me random snubbar än så länge.

//Jocke
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Lyfter denna eminenta tråd så den inte glömms bort. Någon som testat spelet Burnout 5 Paradise?
 

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Tomt
Känns som det är läge för ett lyft av denna tråd igen!

Någon mer än jag som spelar Army of Two?
Riktigt grymt måste jag säga! :yoparty
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag delar ut mina filmer och mp3or över nätverket till min ps3a och det har fungerat hur bra som helst ända tils igår...
JAg tog hit en kompis konsol och kopplade in den när vi skulle lira. Sedan försökte vi koppla upp mot mediaservern men den godkände inte konsolen... Det må vara hänt, det var inte min konsol tänkte jag!

MEN! Jag blev ruskigt besviken när jag insåg att nu när jag kopplar in min egna ps3a så funkar det fortfarande inte! Står nått om att just denna konsol inte är godkänd.


Någon som har en tanke?









Med förbehåll för stavning/gramatik, är trött som en unge efter dagis...
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Får inte streamingen att fungera mot datorn....

Saken är den att det har fungerat klockrent tidigare, men blev tvungen att skicka in datorn på service och nu får jag det inte att funka?

Har gått in i mediaplayern och valt att den ska dela ut media, ps3:an hittar datorn men det enda jag får tillgång till är "Mina delade filer". Kommer inte åt filmer, bilder osv från den externa hårddisken som är kopplad till datorn.

Har varit inne i utforskaren och valt "dela ut" på dom partitioner jag vill ha tillgång till. Kan inte påminna mig att jag gjorde på nått annat sätt förra gången?

Kör med Windows Vista premium och Media player version 11, nån som har en aning om vad jag gör fel?
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Klicka på "Bibliotek" Därefter "Lägg till i bibliotek..." välj därefter vilka mappar som ska vara utdelade. Du behöver inte dela ut dom i utforskaren, endast i media player.


Seså! Nu får du lösa mitt problem! (Se ovan...)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har redan gjort det, men valde då roten på varje partition. Exempelvis F: och H:.... Testar att göra om det men väljer ut specifika mappar istället, får se om det hjälper.

**Edit**

Vad det gäller ditt problem, hjälper det inte att ta bort ps3 enheten från mediedelningen i mediaspelaren och ta bort mediaservern från ps3:an? Och sedan bara göra om installationen...
 
Last edited:

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Att ta bort ps3an (okänd enhet) från mediaplayer och sedan lägga till fungerade då inte i alla fall.
 

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
såld r6
Nu börjar GTA verkligen närma sig och ps3an är inhandlad och spelet bokat för någon månad sedan. Undrar bara en sak, kan man sitta hemma hos en kompis med 3-4 ps3or och spela online på samma router (trådlös)?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag får inte det där förbannade Tversity att fungera, det går helt enkelt inte att starta mediaservern!
Har lagt till port 41592, stängt av alla brandväggar etc, avinstallerat och ominstallerat, tagit bort alla codecs.
Men ändå funkar inte skiten :mad:

Jag vill ju dela ut mitt mp3-bibliotek till ps3:an juh :(

För övrigt, det är fortfarande inte nåt på gång med chippning av ps3 eller? Lite orättvist tycker jag att Xbox360-ägare kan lira GTAIV sedan i förrgår...
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Hur är det med nyaste GT till SP3. Finns det på hyllan i affärerna eller är de slut?

Någon som vet?

Edit: Äh, never mind.. Det var jag som fattat fel. Det var ju GTA som var släppt.. Inte GT :(
 
Last edited:

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
Hur är det med nyaste GT till SP3. Finns det på hyllan i affärerna eller är de slut?

Någon som vet?

Edit: Äh, never mind.. Det var jag som fattat fel. Det var ju GTA som var släppt.. Inte GT :(

mm å jag glömde köpa gta i tisdags pga hojköp. å sen va skiten slutsåld överallt å de spöregnar ute :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top