Ps3 Tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
GTA var helt klart en besvikelse, ca 45timmar för att klara storyn, väldigt enkelriktade uppdrag, så man är less på det efter ca 20timmar om man inte åker och köper luder längs gatorna.

Men man har å andra sidan multiplayer-funktionen som är hur grymt som helst...
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Fick mitt PS3 i veckan och håller precis på med att få igång mediaserver på datorn. Har laddat ner lite demosar och provkört GTA, GT prologen och Formel 1.

Tips på bra mediaservrar? Har installerat TVersity.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Inget tips om medieserver, men säg gärna till när du har fått igång skiten... Har försökt flera gånger att få igång tversity och twonkymedia men inte med tillfredsställande resultat :mad:
 

Zeemon

Zeemon
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Kungsängen
Hoj
Suzuki GSXR 750 -93
Någon som testat Metal Gear 4 än? Jag har beställt det, borde komma nästa vecka nån gång. Trailerna verkar grymt bra iaf!
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Trådlyft.

Har tjackat en PS3:a nu ( :tummenupp ) en även min första Blueray-rulle idag (Crimson Tide).

Lite frågor:
1) Var köper vi billiga BlueRay-rullar?
2) Är det meckigt att installera en större 2,5" SATA disk?
3) Någon som provat köra Linux på PS3:an? T.ex. Ubunto, Yellow Dog eller Gentoo?
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
som man längtar.
12/9-08 släpper dom NHL09:yoparty
Att jag ska förboka ett spel.
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Ngn me som fastnat i Bf: Bad Commpany? sitter o lirar Mp en jäkla massa e riktigt kul me FragFx kontrollen.

Trådlyft.

Har tjackat en PS3:a nu ( :tummenupp ) en även min första Blueray-rulle idag (Crimson Tide).

Lite frågor:
1) Var köper vi billiga BlueRay-rullar?
2) Är det meckigt att installera en större 2,5" SATA disk?
3) Någon som provat köra Linux på PS3:an? T.ex. Ubunto, Yellow Dog eller Gentoo?

Sök på Ps3 3.5" på youtube så ska du nog hitta satt o kika lite på en själv (e på jobbet så youtube funkar inte) finns sata sladdar som du sätter i kontakten inne i ps3,an o sen har en 3,5" utanför i ett silicon "fodral"
 
Last edited:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Trådlyft.

Har tjackat en PS3:a nu ( :tummenupp ) en även min första Blueray-rulle idag (Crimson Tide).

Lite frågor:
1) Var köper vi billiga BlueRay-rullar?
2) Är det meckigt att installera en större 2,5" SATA disk?
3) Någon som provat köra Linux på PS3:an? T.ex. Ubunto, Yellow Dog eller Gentoo?

1. http://www.spelbutiken.se/php-bin/list.php?kat=bray&view=nyinkommet&beg=no

2.Videoguide http://www.youtube.com/watch?v=AuyQPW3bDS0&eurl=http://ps3.fruktis.se/?p=38

3. Tyvärr ingen erfarenhet, men vissa kör med linux på sin PS3:eek:r så uppenbarligen fungerar det bra :)
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Haft det i ca 2 mån, och tycker att det är ett helt okej spel. Man märker ju av att de inte är det fulla spelet, men grafiken och känslan i bilarna gör att de är värt ett köp iaf ! :tummenupp

Tycker själv att Gt5 har ngn av den sämsta kännslan i historien =/ typ en riktig värsting sport bil har en fjädring som en gammal 60 tals jänk
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Vad tror ni om en sån här rätt upp i tolvan på PS3:an?

WESTERN DIGITAL SCORPIO 320GB SATA/300 5400RPM
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
Har planerat att köpa en PS3. De kan inte vara rimligt att betala mer än 4 lakan när de ligger på strax under de nästan överallt....Verkar som de flesta tror att värdet på ps3:an bara stiger.

så vad ska man pröjsa för en beggade 40bg??
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Vad tror ni om en sån här rätt upp i tolvan på PS3:an?

WESTERN DIGITAL SCORPIO 320GB SATA/300 5400RPM

Sådan är jag riktigt sugen på med, speciellt eftersom vad jag hört så kommer man kunna köpa filmer via playstore, fullHD, bara att dra över till enn annan HDD sedan när man börjar få fullt.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Har planerat att köpa en PS3. De kan inte vara rimligt att betala mer än 4 lakan när de ligger på strax under de nästan överallt....Verkar som de flesta tror att värdet på ps3:an bara stiger.

så vad ska man pröjsa för en beggade 40bg??

Min teori på det är att det troligen att PS3 har varit lite utav en bristvara på sistånde dels eftersom det är en ny 80gb version på g i slutet av Augusti och att försäljningen har ökat.

Hur som helst skulle jag inte betala mer än strax över 4 lök för en 40gb med extra HK och ett spel.

Edit: strax under 4 nu iom att 80gb e på g :)
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Har installerat Tversity nu. _Ska_ det gå att strömma Matroska-filer (*.mkv) via Tversity? Inklusive DD5.1 ljud?
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Precis testat att spela en blueray film på PS3:an o det är fan i mig riktigt schysst kvalitet.
Man blev rejält imponerad iallafall. Ifall nu riktiga bluray-spelare är bättre så tvivlar jag på att man som mänsklig skulle se skillnad
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top