Ps3 Tråden

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
Hey lovers, haters and all the people the don't give a f**k....
Är färsk på de här med PS3 och skulle behöva lite expertis från SH.

Hittade ett tillsynes bra erbjudande hos (den för oss i Krstd) lokala multimediaaffären https://www.digitalboxen.com/ Playstation 3 40gb inkl. en extra sixaxis kontroll (bulkförpackning), fjärrkontroll (ej orginall) och HDMI-kabel. för 4700kr.

Är det ett paket att satsa på eller väntas det prissänkningar inom kort?? Alltså jag pallar inte vänta till Jul för att tjäna 200spänn.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Hey lovers, haters and all the people the don't give a f**k....
Är färsk på de här med PS3 och skulle behöva lite expertis från SH.

Hittade ett tillsynes bra erbjudande hos (den för oss i Krstd) lokala multimediaaffären https://www.digitalboxen.com/ Playstation 3 40gb inkl. en extra sixaxis kontroll (bulkförpackning), fjärrkontroll (ej orginall) och HDMI-kabel. för 4700kr.

Är det ett paket att satsa på eller väntas det prissänkningar inom kort?? Alltså jag pallar inte vänta till Jul för att tjäna 200spänn.

Jag köpte (beställde) en 80 gb idag och den kostade 4490:- och inkluderar en en sådan där sixaxis kontroll.
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Var har du beställt och vad kostade det ??

Bokade på Game. Skulle kosta typ 4490 nånting sa killen som tog emot bokningen. Ska ju ersätta den gamla versionen av PS3 så dom ska köra samma pris ungefär.^^
Jag frågade om eventuella erbjudanden och dom ska ringa någon dag innan för atty bekräfta bokningen samt berätta om eventuella erbjudanden. Det jag är mest nyfiken på är den nya kontrollen. Alltså med både gyro och dual shock. Tidigare versioner av PS3 har bara haft kontroll med gyro. Det var väl nånting om att skaket skulle störa gyrona..

Traska in på närmsta Game och prata med dom. En bra affärskedja som här i Malmö alltid ger bra, raka och ärliga svar på frågor. Även om svaret oftast blir "det vet vi inte riktigt än..". ;D

Ädit: Vad är grejen med att köra Linux? Är det att man kan använda sin PS3 mer som en ren dator?
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Bokade på Game. Skulle kosta typ 4490 nånting sa killen som tog emot bokningen. Ska ju ersätta den gamla versionen av PS3 så dom ska köra samma pris ungefär.^^
Jag frågade om eventuella erbjudanden och dom ska ringa någon dag innan för atty bekräfta bokningen samt berätta om eventuella erbjudanden. Det jag är mest nyfiken på är den nya kontrollen. Alltså med både gyro och dual shock. Tidigare versioner av PS3 har bara haft kontroll med gyro. Det var väl nånting om att skaket skulle störa gyrona..

Traska in på närmsta Game och prata med dom. En bra affärskedja som här i Malmö alltid ger bra, raka och ärliga svar på frågor. Även om svaret oftast blir "det vet vi inte riktigt än..". ;D

Ädit: Vad är grejen med att köra Linux? Är det att man kan använda sin PS3 mer som en ren dator?

Hela grejen till att det inte blev skak i dom nya kontrollerna var en licenstvist av något slag. Dualshock3 kontroller har funnits att köpa ett rätt bra tag nu (fast jag har inte köpt någon än), fast dom har inte varit inkluderade med PS3konsollen.

Nya 80gigarn vet jag inget om. Jag har själv den gamla hederliga 60gigarn som jag köpte vid release, och den är jag sjukt nöjd med iaf :tummenupp Tyst, snygg och användarvänlig, tvärtemot gaybox 360 :hihi
 

Solid snake

Guest
Är det fler än jag som inte kan logga in på PS3 nätverket just nu?
 

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Jepp, ratten e ju såklart att man ska ha den dyraste... :huvet

De e spel jag velar lite om.. o de faktum ifall man verkligen ska lägga ut 2500 spänn på hela kalaset :D

Ja antingen den ratten eller den snäppet under (Momo-ratten) borde väl ligga runt 1000:-

Sen spelmässigt så är GT bra mycket mer verklighetstroget än de flesta andra och gryyyym grafik!
Sen Grip är ju bara så löjligt roligt enligt mig...
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Hey lovers, haters and all the people the don't give a f**k....
Är färsk på de här med PS3 och skulle behöva lite expertis från SH.

Hittade ett tillsynes bra erbjudande hos (den för oss i Krstd) lokala multimediaaffären https://www.digitalboxen.com/ Playstation 3 40gb inkl. en extra sixaxis kontroll (bulkförpackning), fjärrkontroll (ej orginall) och HDMI-kabel. för 4700kr.

Är det ett paket att satsa på eller väntas det prissänkningar inom kort?? Alltså jag pallar inte vänta till Jul för att tjäna 200spänn.

För att röra till det ännu mer för er som går i tankarna köpa PS3 inom kort så kan ja meddela att det kommer en 160gb i Oktober! :tungan
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
jag köpte mig Legends of rock och två guror till det, FI FAN! :yoparty
så jävla roligt har vi aldrig haft på förfesterna :tummenupp
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Nej, den har samma spec som den vanliga. Kommer kosta 449 Euro, men då igår nerladdningsbara saker till ett värde av 70 euro.

Den verkar i stort sett bara vara för dom som tankar mycket och ofta på pstore.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Ett tips när ni tittar på varianter. Det är fullt möjligt (t.o.m godkänt av Sony) att byta hårddisk. Det kan löna sig att jämföra prisksillnaden på lös hårddisk innan man stirrar sig blind på vad som ingår. Skall man inte ha bakåtkopabilitet till PS2 spelar det ingen roll vilken man väljer.
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Jag måste ha ett bil- eller motorcykelspel. Jag gillar inte Gran Turismo då bilarna inte går att köra sönder (eller går det i HDversionen?). Samt att körkänslan är väldigt dålig. Som många har sagt är det mer ett spel för att samla på bilar. Det är ingen bra simulator.
Vad jag gillar med GT däremot är att det är vanliga bilar. Jag vill alltså inte ha något hardcore banracingspel med überbilar. Jag vill ha något som liknar Forza eller GT helt enkelt.

Jelp?
 

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
såld r6
Jag måste ha ett bil- eller motorcykelspel. Jag gillar inte Gran Turismo då bilarna inte går att köra sönder (eller går det i HDversionen?). Samt att körkänslan är väldigt dålig. Som många har sagt är det mer ett spel för att samla på bilar. Det är ingen bra simulator.
Vad jag gillar med GT däremot är att det är vanliga bilar. Jag vill alltså inte ha något hardcore banracingspel med überbilar. Jag vill ha något som liknar Forza eller GT helt enkelt.

Jelp?

Jag har samma problem. Till playstation 1 var grand turismo överlägset det bästa bilspel man kört. Men det har bara utvecklats grafikmässigt annars är det samma, inte ens motorljudet har dom lagt någon vidare energi på att utveckla.
För tillfället kör jag racing i GTA (fast jag har Grand Turismo). Helt ok körkänsla och riktigt kul. Kan bli lite våldsamt och "barnsligt" ibland men hamnar man med rätt folk så kan man sitta i timmar.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top