Ps3 Tråden

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Jag har samma problem. Till playstation 1 var grand turismo överlägset det bästa bilspel man kört. Men det har bara utvecklats grafikmässigt annars är det samma, inte ens motorljudet har dom lagt någon vidare energi på att utveckla.
För tillfället kör jag racing i GTA (fast jag har Grand Turismo). Helt ok körkänsla och riktigt kul. Kan bli lite våldsamt och "barnsligt" ibland men hamnar man med rätt folk så kan man sitta i timmar.

Kör du online då eller dom uppdragen man får av Brucie? Kanske ska ge GTA en chans då inget annat finns att tillgå liksom. Jag tycker att Sony är lite vääl slöa med spel till PS3. ><
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kör du online då eller dom uppdragen man får av Brucie? Kanske ska ge GTA en chans då inget annat finns att tillgå liksom. Jag tycker att Sony är lite vääl slöa med spel till PS3. ><

Jag lirade typ halva spelet i "game mode" innan jag testade online. Nu har jag inte lirat något mer uppdrag :D
Riktigt kul online-spel, med 16st olika typer av spel så kan man ju variera sig ordentligt också. Dock kan man önska mer av server-hanteringen, man borde kunna lägga till favoriter etc. Kanske man kan göra, men jag har inte fattat det än...
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Jag lirade typ halva spelet i "game mode" innan jag testade online. Nu har jag inte lirat något mer uppdrag :D
Riktigt kul online-spel, med 16st olika typer av spel så kan man ju variera sig ordentligt också. Dock kan man önska mer av server-hanteringen, man borde kunna lägga till favoriter etc. Kanske man kan göra, men jag har inte fattat det än...

Hur hittar du folk där? Är alltid tomt när jag går online. ;P
Sen går det ju inte att prata.. ><


Kör Xbox om jag ska vara ärlig. Hade inte PS3 när GTA släpptes.. *skämmas*
 

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
såld r6
Kör du online då eller dom uppdragen man får av Brucie? Kanske ska ge GTA en chans då inget annat finns att tillgå liksom. Jag tycker att Sony är lite vääl slöa med spel till PS3. ><

Kör i stort sett bara online nu. Jag vet inte hur det är med xbox men jag startar quickmatch och väljer "Race" (utan vapen och kan inte byta bil) eller "GTA Race" (med vapen och bilbytarmöjligheter). Sen kommer man in i lobbyn och för det mesta är där redan folk som väntar, brukar aldrig bli helt fullt med 16 pers men upp till 10 är inte ovanligt.
Sen tror jag man kan köra mot endast vänner också, har dock aldrig provat.

Problemet är att man får anpassa sig efter han som bestämmer på servern. Så är man redo att köra sportbil på flygplatsen så blir det kanske glassbil i parken i stället. :gnissla

Har du ett headset så ska det gå att prata med andra också.
 
Last edited:

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Men ffs! Har precis köpt Ratchet & Clank Future: Tools of destruction. Sätter i skivan och felmeddelandet att "Det finns inte tillräckligt med hårddiskutrymme.. bla bla" kommer upp. Söker snabbt på Google och får reda på att det är en bug i spelet. Kuul! ><

"Ta bort någon film eller musikfil så ordnar det sig", är det allmänna svaret man får i diverse forum. Men när jag bara har spelat ett spel och inte fört in någon musik eller några filmer så är det svårt. För mig blir det alltså att ta bort min enda savefile från Resistance *arrrrg*. Hoppas det funkar med en systemuppdatering. Annars kommer jag bli riktigt grinig ikväll! :'(

Någon som stött på likannde buggar i andra spel? Hur för man förresten in musik och filmer till sin PS3? Kan man föra över från datorn till konsollen via det trådlösa nätverket? Jelp!(?)
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Men ffs! Har precis köpt Ratchet & Clank Future: Tools of destruction. Sätter i skivan och felmeddelandet att "Det finns inte tillräckligt med hårddiskutrymme.. bla bla" kommer upp. Söker snabbt på Google och får reda på att det är en bug i spelet. Kuul! ><

"Ta bort någon film eller musikfil så ordnar det sig", är det allmänna svaret man får i diverse forum. Men när jag bara har spelat ett spel och inte fört in någon musik eller några filmer så är det svårt. För mig blir det alltså att ta bort min enda savefile från Resistance *arrrrg*. Hoppas det funkar med en systemuppdatering. Annars kommer jag bli riktigt grinig ikväll! :'(

Någon som stött på likannde buggar i andra spel? Hur för man förresten in musik och filmer till sin PS3? Kan man föra över från datorn till konsollen via det trådlösa nätverket? Jelp!(?)

Läs dig less! :p
http://www.playstation-3.se/forum/t1878.html


Inte stött på denna bugga ön fast jag har samma spel.
Du behöver juh inte radera savefilen från R:FOM back upp is tha shit! :)
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Läs dig less! :p
http://www.playstation-3.se/forum/t1878.html


Inte stött på denna bugga ön fast jag har samma spel.
Du behöver juh inte radera savefilen från R:FOM back upp is tha shit! :)

Jag köpte platinumversionen då jag ville ha en inplastad kopia av spelet. Kanske är mer problem med den? Ska visst vara den amerikanska versionen som buggar.. Jag kunde inte ens börja spela. Den sa till direkt. Spelet går inte att installera då det inte hittar "tillräckligt med utrymme".. ><

Ska gå och gnälla i affären jag köpte det i imorron. Får se om jag kan testa med en vanlig version av spelet. Kan ju funka. Kanske..
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Ädit: Vad är grejen med att köra Linux? Är det att man kan använda sin PS3 mer som en ren dator?

Kör ps3:an som media center och kanske host host tanka ner film. Sedan om sambon sitter på datorn kan man ju sätta sig framför tv och använda ps3:an som dator. Själv kör jag Yellow dog linux är ganska nöjd.
Vill man bara köra ps3:an som media center så fungerar det bra att streama film, musik,bilder etc. som ligger på pc:en över tversity. Det enda som är kass med tversity är att man inte kan streama .img filer:huvet
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
är det någon som har köpt en ps3a från england? Pundet är sjukt lågt nu och man kan få en 40gig för 2700 på ebay.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hur hittar du folk där? Är alltid tomt när jag går online. ;P
Sen går det ju inte att prata.. ><


Kör Xbox om jag ska vara ärlig. Hade inte PS3 när GTA släpptes.. *skämmas*

Xbox :va Äru ghey eller? Ingen aning om man kan lira online med ett xbox, visste inte ens att man kunde spela på det :näsblod
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
är det någon som har köpt en ps3a från england? Pundet är sjukt lågt nu och man kan få en 40gig för 2700 på ebay.

Bortsett från att det är en annan kontakt på nätkabeln så är det väl ingen skillnad. Glöm inte att skaffa en adapter bara :)
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
igår bokade jag Guitarr Hero 4, och Resident evil 5! :yoparty :yoparty

Resident evil kommer på onsdag, och gh4 ganska exakt en månad efter, blir perfa på inflyttningsfesten i nya lyan :D :D :D
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Kör ps3:an som media center och kanske host host tanka ner film. Sedan om sambon sitter på datorn kan man ju sätta sig framför tv och använda ps3:an som dator. Själv kör jag Yellow dog linux är ganska nöjd.
Vill man bara köra ps3:an som media center så fungerar det bra att streama film, musik,bilder etc. som ligger på pc:en över tversity. Det enda som är kass med tversity är att man inte kan streama .img filer:huvet

Jag har planer på att göra mig av med min Tvix mediaspelare och köpa en ps3a istället. Funderar på om det är att rekomendera? Kom på på att jag inte vet någon som har sina filer på Ps3 i mappar. Är det möjligt? Annars faller ideén att lägga in 20 gb musik. Är en ps3a att rekomendera som mediacenter?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top