Ps3 Tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag kör det inte så mycket. Ganska ballt dock så lite som jag kört :).

Men startade om storyn så kör på det jag :). Sen har man ju inga vänner man spelar med :gråta

Jag har bara kommit kanske 15% på storyn. Spelar inte mer än kanske 1-2h/vecka. Finns inte tid och ork som det ser ut nu. När man spelar så kort är det lite svårt att komma in i det.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har bara kommit kanske 15% på storyn. Spelar inte mer än kanske 1-2h/vecka. Finns inte tid och ork som det ser ut nu. När man spelar så kort är det lite svårt att komma in i det.

Ja, så är det ju. Men själv är man ju arbetslös sen en månad tillbaka. Så det är mest hojåka film eller spel som är på schemat. Ja lite jobbsökande måste man ju göra också...

Nu är det fredag och man måste leta efter den goda starksaften igen!

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Nån som kör GTA Online? Är det ball? Tänkte viga kvällen åt det och testa lite.....

Jag har spelat i dag. Kan tänka mig att köra lite mer. Riktigt skoj att samarbeta under online-uppdragen.

Jag har spelat slut på spelet. Gjorde det efter en vecka, men mycket skoj att upptäcka online.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag har spelat i dag. Kan tänka mig att köra lite mer. Riktigt skoj att samarbeta under online-uppdragen.

Jag har spelat slut på spelet. Gjorde det efter en vecka, men mycket skoj att upptäcka online.

Kan jag få låna spelet av dig då

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
För tio dagar sen spelade jag klart Assassins Creed 3, det tog ett år. :lol
Kanonbra skit men problemet när man inte spelar på långa stunder är att man glömmer bort vilka som är good guys och vilka som är bad guys och varför det är så. Har väl en 40 % extrauppdrag kvar.

Idag känner jag mig som ett litet barn på julafton eftersom AC 4 Black flag släpps idag. Jag ska sluta så tidigt jag kan för att åka iväg till Gamestop och hämta upp mitt förbeställda exemplar som jag får köpa för en hundring eftersom jag bytte in två spel i somras.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Spelat några timmar och tycker det är lysande hittills. Knappt några buggar alls, AC 3 var överfull med dom.
Sjöuppdragen är vansinnigt underhållande!

Det är inte bara X-bone som fittat till det med DRM och uppkopplingsregler.
Sony har också börjat med löjliga restriktioner.
Fick en voucher code som ger mig möjligheten att köpa en digital PS4-version av spelet, men för att spela det på PS4:an måste PS3-disken vara insatt i maskinen.
Snacka om att låsa konsumenter och förgöra eftermarknaden. :3freak

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag har googlat lite mer och kommit fram till att det mest troliga är att linsen på lasern är dålig eller skitig.
Det är lite irriterande men ändå spelbart och frågan är om man vågar ge sig på att öppna upp den och rengöra, finns en del guider hur man gör men risken är väl stor att den dör helt i stället.
Är det någon här som har erfarenhet av att öppna ps3an?

PM:a om du fastnar på något. Jag känner en kille som troligen fixat/bytt fler ps3 lasrar än någon annan i det här landet :)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Körde precis klart gta5 storyn. Måste säga att slutuppdraget var ganska enkelt.
Nu blir det storyn igen, men andra val på metod.

Någon som har en crew? Har provat lite online, men är bara på nivå 4

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Spelade också klart storyn igår kväll. Inte för att göra någon spoiler, men vilket av de tre valen tog valde du på slutet?

Har inte testat online än i huvudtaget. Inte satt mig in i hur det fungerar ens. Men det får jag nog ta och testa. Har lite sidospår att utforska som jag hoppat över i storyn.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Till skillnad från ps3, äger man inte spelen till ps4:an när man köper dom. Verkar som Sony har svängt i debatten om eftermarknaden, usch vad lågt. Det får mig att tveka på ett eventuellt köp.

You must not resell either Disc-based Software or Software Downloads, unless expressly authorized by us and, if the publisher is another company, additionally by the publisher.

You must not lease, rent, sublicense, publish, modify, adapt, or translate any portion of the Software.

All Software is licensed, not sold, which means you acquire rights to use the Software, as described in these Terms, but you do not acquire ownership of the Software. If you do not comply with these Terms, we can terminate your Software License which means you will no longer have the right to use the Software.

http://www.gamereactor.se/nyheter/132024/Sony+%E4ndrar+villkor+g%E4llande+begagnade+spel/

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Läste du hela så står det att samma regler redan gäller för ps3 & vita, så det är ingen fara!

Lär nog inte bli någon större skillnad i realiteten för användarna. Det är många som köper det senaste spelet och byter in det ett par veckor senare. Det vill folk kunna fortsätta göra även framöver. Det är ett fåtal spel som man behåller. Sedan har Sony en hel del återförsäljare där ute som livnär sig på att sälja inbytta spel samt nya. Vill man ge dem en rimlig chans att finnas kvar kan man inte ta ifrån dem förtjänsten att kunna sälja begagnade spel. Det är ju inte så att återförsäljarna dumpar marknaden då de även livnär sig på att sälja nytt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
..... än så länge.

Låt oss påminnas om vad Sony Computer Entertainment of America:s VD Jack Trenton sade under E3:

"When a gamer buys a PS4 disk, they have the rights to use that copy of the game. They can trade in that game at retail, sell it to another person, lend it to a friend, or keep it forever. In forever, PlayStation 4 disc-based games don't need to be connected online to play."

Inte troligt att det ändras.

Var lite Aftonbladet-artikel över det där.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2

Jag har ett crew! Online är rätt kul om man spelar med någon/några polare. Spela själv är rätt tråkigt om man inte ger sig in på att trolla andra spelare på någotvis.

Har hitills lyckats köpa mig en lägenhet och pimpa upp en bil. Thug life liksom. :tungan

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring