Ps3 Tråden

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Njaa inte online. Har provat hos en polare, men bara campaign.

Är det värt att köpa?

Jag har inte spelat det själv, men online ska vara galet. :) Killarna på jobb som har det är typ uppe i runt 70 timmar online. Det är ändå ga seriöst. Jag ska lätt införskaffa och nöta när jag har skaffat ny maskin! :banana :yoparty :tummenupp

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Wtf? Det låter ju inte alls l33t! :O
Har dom sänkt kvaliteten på slimmade eller vad är grejen med det? :ledsen_vovve

Är det något välkänt problem som man kan lösa med garanti eller är det bara att hoppas på det bästa? Låter konstigt isf. Jag vill ju ha en maskin som aeger! Ska jag behöva satsa på Xbox igen? :( Sämre maskin men alla homies har Live så det talar för Xbox. Men jag vill ha PS3 för dom har grymma plattformsspel och säkert fler på gång. :banana :yoparty :glad_vovve

Vetifan om de har löst det eller bryr sig om att lösa det iom att den låter som en högprestanda dator så är det inte som är sönder eller inte fungerar.

Skulle jag bara kunna välja att äga PS3 eller 360 hade jag tagit 360 alla dagar i veckan.

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Vetifan om de har löst det eller bryr sig om att lösa det iom att den låter som en högprestanda dator så är det inte som är sönder eller inte fungerar.

Skulle jag bara kunna välja att äga PS3 eller 360 hade jag tagit 360 alla dagar i veckan.

Vad är så äg med 360? Visst har den ett litet sumethin' sumethin'.. Men vad är den bättre på förutom Live?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Vad är så äg med 360? Visst har den ett litet sumethin' sumethin'.. Men vad är den bättre på förutom Live?

Handlar om personliga preferenser men i mitt fall är ju live överlägset bättre, sent tycker jag handkontroller är mycket bättre och spelbiblioteket är mer i min smak än PS3ans

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
ÅHH! :huvet Nu längtar man inte alls ännu mer till spelet kommer! Borde komma vilken dag som helst, sen blir det att stänga in sig!

Vilken "arme" spelar du under?

Lirar i Valor. :)

Kan du sätta MAG i förhållande till något annat Spel?

Call of Duty?
Battlefield Bad Company?
FarCry 2?

Hur är kontrol layouten?

Är kartorna svåra att lära sig?

Är det totalt kaos under kriget eller får man en känsla i spelet om var FI befinner sig på kartan?

Jag spelar rätt mycket COD:MW2 och tycker att det är bäst just nu, men MAG verkar intressant.

Närmaste spelet jag lirar är la world of war vilket jag tyckte var bajsdåligt i jämförelse men lirade bara 5 min så fick aldrig chansen på riktigt.

Kontroll-layouten är riktigt go, byta ställningar med trekant, ladda fyrkant, hoppa med x, skjuta med R1, sikta L1 sov. Man kan ligga och dra headshots på någon hundrameter vilket rockar :banana

Antingen försvarar man ju elle anfaller, och man försvara alltid på samma banor och anfaller på andra så man har sina favoritpositioner där man gömmer sig, alltså ja man lär sig banorna ganska kvickt. Det är väldigt stora banor dock:D

Spelar man herravälde(128 mot 128) är det kaos tycker jag men då är det bara närstrider som gäller. På de andra läge (utryckning, sabotage och den sista) har man bra koll.

Bara att köpa!:tummenupp:tuttar

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Wtf? Det låter ju inte alls l33t! :O
Har dom sänkt kvaliteten på slimmade eller vad är grejen med det? :ledsen_vovve

Är det något välkänt problem som man kan lösa med garanti eller är det bara att hoppas på det bästa? Låter konstigt isf. Jag vill ju ha en maskin som aeger! Ska jag behöva satsa på Xbox igen? :( Sämre maskin men alla homies har Live så det talar för Xbox. Men jag vill ha PS3 för dom har grymma plattformsspel och säkert fler på gång. :banana :yoparty :glad_vovve

Bara att köpa en av varje :D

Föredrar 360 kontrollen för fps, annars spelar det ingen större roll. När man skall köpa ett spel som kommer till båda maskinerna så brukar jag läsa på lite och kolla ifall det finns några specifika problem med den ena varianten.

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Njaa inte online. Har provat hos en polare, men bara campaign.

Är det värt att köpa?

COD:MW2 är måttstandard för FPS spel enligt mig.. skall man bara ha ETT FPS så är det modern warfare 2 som gäller.

Campaign är logom långt, men man kan störa sig på det att det kan vara lite omotiverat mycket FI på vissa ställen.. Men fortfarande J*vligt bra tycker jag.

Spec-ops co-op läget är lagom svårt.. Man kan sitta o skrika åt TV´n när man blivit klippt av snipern på andra sidan kartan för 5:e gången.. Sen trycker man på "new try" igen och klipper den jäveln! Så grymt skön känsla när man vinner. Men det kräver bra disciplin och att man antingen sitter bredvid den andra spelaren (split-screen) eller har headset för online läge..

Multiplayer online är anledning till att köpa spelet tycker jag. MW2 är FYLLT med vapen och uppgraderingarna finns i överflöd..
Du får bygga egna "klasser" för olika ändamål där man väljer vapen och extra färdigheter/kunskaper.
En av mina favoritklasser:
Primary: ACR Assaultrifle - Holographic sight + Extended magazine
Secondary: AA12 Combat shotgun - Front frip + Heartbeat sensor
Equipment: Claymore
Special grenade: 2x Stun grenade
Perk 1: Bling (Pro)- allows dual attachments on every weapon
Perk 2: Cold blooded (Pro) - invisible to airsupport, HUD (No hit icon)
Perk 3: Ninja (pro) - Invisble on heartbeat sensors (Silent footsteps)
Deathstreak: Final stand - last stand, but use your primary weapon - live long enough and survive!

På alla val ovan så finns det MINSTE 5 olika valmöjligheter.
För Primary weapon finns det exempelvis
8 Assaultrifles som alla har ca 10 valbara tillbehör
7 Submachine guns som alla har ca 10 valbara tillbehör
5 Light machine guns inkl 10 tillbehör
5 Sniper bössor med 3-6 tillbehör
Riot shield - Skottsäker sköld

På secondary kan man välja mellan 5-6 hagelbössor,4-5 machinepistols (typ pp2000, tmp, glock 18), 4-6 pistoler, 3-4 granat/raketgevär (inkl at4!) osv..

Galet mycket möjligheter att bygga egna klasser.
Mina favoritbössor just nu är
ACR, FAL och RPD.. Och jag har inte ens hunnit låsa upp alla bössor än.. AK47:an är kvar.. Just FAL´en är underanvänd. Den är ju bara "singleshot" men man har riktigt bra "al Pacino i heat" känsla när man klipper någon med den med en serie snabba riktade enkelskott.

Känslan och kontrollerna är exceptionellt bra. Man rör sig instinktivt rätt och alla knappar sitter där dom skall.. L1 sikta, R1 skjut, R3 kniven, L3 Sprint, digitala knappar för "mindre" användbara grejer och R2/L2 för granater.

Viktigast för mig är nog just känslan och den "immersion" som bilden ger. Det ser direkt var och hur du skall röra dig för att nå ett mål och fi syns lagom tydligt även på avstånd.

Kort sagt.. Det äger, även om det inte är perfekt.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: MaG

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Det verkar ju hur fett som helst. Äsch jag får prova MW2..

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Du kommer inte att ångra dig:tummenupp

Det e hur kul som helst. Sitter som klistrad när man väl spelar

Kan bara hålla med.. Det enda spelet jag äger där man sitter och kör och plötsligt upptäcker man att promenaden man tänkt ta "runt lunch" blivit försenad till efter mörkrets inbrott.. :död

Jag skulle varmt rekommendera MW2 som FPS.
Dock så bör man kanske säga att MW2 campaign/single player läget bygger en del på att man känner till vad som hände i COD4:MW. Det är liksom en fortsättning, men man får en hyfsad "flashback" iallafall.

Ser fram mot Bad Company 2 nästa månad nu.. Kommer blir riktigt kul! :banana

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
nån som har testat ett lir som heter Penny Arcade Adventures, testade hos en kompis och blev sugen men hittar fan inte vart man kan köpa, bara i ps storen eller?

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Se bild
Last edited:

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Är väldigt intresserad av Heavy Rain då Fahreinhet var king, men det finns säkert inte på demo än för oss PS3-ägare. Vi blir alltid tagna i arschlet av B. Gates pengar..

Får ta ett kik.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Är väldigt intresserad av Heavy Rain då Fahreinhet var king, men det finns säkert inte på demo än för oss PS3-ägare. Vi blir alltid tagna i arschlet av B. Gates pengar..

Får ta ett kik.

Heavy rain är PS3 exklusivt i nuläget så det är sonys otroliga kompetens vi får skylla på här :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ja Bad Company2 måste vi spela amullo :tummenupp
Som FAN!:tummenupp
Man kan behöva en bra Squadmate som går att kommunicera med. Jag har två engelska polare som är riktigt duktiga anfallare. Själv kör jag mycket supportklass och är en tanksförare av rang. Vi saknar bara en kunglig Sniper så plockar vi vilka som helst! :tungan

Demot e ute på ps store nu:tummenupp
Har inte hunnit spela det än. Men de släppte väl ett demo för ett tag sen oxå.
En beta version eller vad det va.

Det fanns en BETA Demo ute ett tag, men det är nedstängt nu.. Är det den du menar?

Jag har iallafall 2 lvls kvar på MW2 innan jag når 70 (max) så jag tänkte köra det "klart" innan jag sätter i någon annan skiva i PS3:an tror jag

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...