Ps3 Tråden

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Suveränt!! Jag ska testa detta. Det headset jag har är nåt billigt jag köpt från tradera. Tror det var spelbutiken som hade auktionen.
Tack för tipset!

Vad är S&D? Jag kör mest Team Deathmatch, eller free-for-all om jag är på det humöret. Jag har nästan inte kört nåt annat. Capture the falg och sån skit tilltalar mig inte det minsta.

btw... Jag fattar egentligen inget om FPS och dess "regler". Men Vilka vapen får man köra med om man inte ska vara "n00b"? Tidigare i tråden var det n00btubes, som visst är granatkastare på ett gevär, och nu kommer detta med att det är n00b att köra med LMG.
Om man kör enbart med en skiten pistol och inga perks, inga cammo-kläder m.m. är det det enda sättet att inte vara n00b eller?
Nä, jag tycker det är för mycket snack om vad som är n00b och inte. Kör med det du gillar. Om jag n00bar och dödar dig, ja då har ju n00ben vunnit :D
S&D = Search and Destroy, planta bomben/försvara målen, 1 liv varje runda och 500 XP per kill.

Först till 4 vinner.

Sjukt mycket roligare än TDM och FFA om du frågar mig, sen finns ju andra varianter med bomber, demolition t.ex, förstör 2 olika mål eller skydda 2 olika mål, oändligt med liv som i TDM.

Sabotage är snarlik, men bara en bomb som båda lagen slåss om och försöker planta på varandras bombplatser, de som förstör det andra lagets bombplats vinner.

Klart det är n00b med LMG, bara spraya som en dåre, förr eller senare träffar du, sticker man ut hakan så dör man fan direkt eftersom han aldrig behöver ladda om i princip, fegvapen helt enkelt. :)

UMP är också ett n00bvapen, precis som MP5an var i COD4. :tungan

Kör med vad du vill, jag n00btubar dig ändå. ;)

Tuben kräver ändå vissa skills, mindre än i 4an iofs men ändå krävs det en del av en för att ha ihjäl folk som sitter i ett fönster 100 meter bort.

Jag kör mest med FAL + n00btube + RDS.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
S&D = Search and Destroy, planta bomben/försvara målen, 1 liv varje runda och 500 XP per kill.

Först till 4 vinner.

Sjukt mycket roligare än TDM och FFA om du frågar mig, sen finns ju andra varianter med bomber, demolition t.ex, förstör 2 olika mål eller skydda 2 olika mål, oändligt med liv som i TDM.

Sabotage är snarlik, men bara en bomb som båda lagen slåss om och försöker planta på varandras bombplatser, de som förstör det andra lagets bombplats vinner.

Klart det är n00b med LMG, bara spraya som en dåre, förr eller senare träffar du, sticker man ut hakan så dör man fan direkt eftersom han aldrig behöver ladda om i princip, fegvapen helt enkelt. :)

UMP är också ett n00bvapen, precis som MP5an var i COD4. :tungan

Kör med vad du vill, jag n00btubar dig ändå. ;)

Tuben kräver ändå vissa skills, mindre än i 4an iofs men ändå krävs det en del av en för att ha ihjäl folk som sitter i ett fönster 100 meter bort.

Jag kör mest med FAL + n00btube + RDS.

det som är mest "n00bigt" är väl ändå att använda sig av just ordet noob? :D
Jag tror jag kör bättre med t.ex. ACR än med ett fulladdat LMG.
Men UMP är ju inte ens speciellt bra ju... varför är det ett fegvapen?
Hur som, jag får hem och testa S&D.

Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
det som är mest "n00bigt" är väl ändå att använda sig av just ordet noob? :D
Jag tror jag kör bättre med t.ex. ACR än med ett fulladdat LMG.
Men UMP är ju inte ens speciellt bra ju... varför är det ett fegvapen?
Hur som, jag får hem och testa S&D.
UMP på 20 meter eller mindre = win, du har knappt en chans med nåt annat vapen såvida du inte springer med spas (som förövrigt har sjuk range.)

Precis som att möta nån med MP5 i 4an...

LMG kan man ligga och "snajpa" med på rätt bra håll om man vill det också, så därför är det lite trist att möta folk som har sånt.

Fast det värsta jag vet är snipers, speciellt på wasteland, bara smäller till så är man död.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
UMP på 20 meter eller mindre = win, du har knappt en chans med nåt annat vapen såvida du inte springer med spas (som förövrigt har sjuk range.)

Precis som att möta nån med MP5 i 4an...

LMG kan man ligga och "snajpa" med på rätt bra håll om man vill det också, så därför är det lite trist att möta folk som har sånt.

Fast det värsta jag vet är snipers, speciellt på wasteland, bara smäller till så är man död.

Finns det nån du gillar att möta :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Köpte ju Call of duty 5 World at war. Det tog 10 timmar effektivt spelande för att klara. Jag trodde spelet skulle vara längre.

Antar dessa spel har mer fokus på multiplayer än en riktigt djup singel-spelande story.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Köpte ju Call of duty 5 World at war. Det tog 10 timmar effektivt spelande för att klara. Jag trodde spelet skulle vara längre.

Antar dessa spel har mer fokus på multiplayer än en riktigt djup singel-spelande story.

Inte många spel idag i SP som är över 10h så det är bara o vänja sig tyvärr

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
KTM690 SMC

Tycker också att CoD spelen brukar vara rätt så korta, 8-12 timmar. Men de är grymt intensiva, man gäspar inte precis, och det händer alltid något nytt.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Finns det nån du gillar att möta :D
Oja, hur många som helst faktiskt.

Fast jag brukar knappt reflektera över vad folk kör med för vapen fast jag tycker ändå att LMG är fegvapen. :tungan

Och folk som sitter och har slagit upp tält i en hörna.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Oja, hur många som helst faktiskt.

Fast jag brukar knappt reflektera över vad folk kör med för vapen fast jag tycker ändå att LMG är fegvapen. :tungan

Och folk som sitter och har slagit upp tält i en hörna.

hehe... jag bryr mig aldrig om vad folk har.
Det är roligare att köra akimbo och köra fullt ös. Mer deaths, men fan så mycket roligare... ofta så dödar man själv fler också. Iaf om det är lite mindre banor.

Själva spelet tog väl ca. 8 timmar och det kanske var lite kort, men man kan ju alltid börja om med en högre svårighetsgrad. Men det är i online-läget som spelet kommer till sin rätta...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tar det så lång tid för er att varva CoD spelen :va

Jag körde igenom det på 4-5 timmar :confused: Dock är jag nörd. Och även idiot. Det har väl nån betydelse?

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13

Jag körde igenom det på 4-5 timmar :confused: Dock är jag nörd. Och även idiot. Det har väl nån betydelse?

hehe... ja det kanske spelar in att du är det :D
Jag tror jag körde igenom det på lite under 8 timmar.
Online har jag lagt liiiite mer tid på... hehe.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
hehe... ja det kanske spelar in att du är det :D
Jag tror jag körde igenom det på lite under 8 timmar.
Online har jag lagt liiiite mer tid på... hehe.

Så det har en inverkan på skillzen trots allt.

Jösses, du är ju långsam :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Noobs status eller inte ska man skita blankt i! Dom som säger att det är enkelt att få mycket kills med granattillsatsen eller en LMG snackar i nattmössan.. En duktig spelare är alltid bättre och falrigare än en "n00b" oavsett vilket vapen de har mot varandra!

Deesutom måste jag säga att N00B statusen på LMG´na i MW2 verkar vara borta eftersom AR´n är så starka. De flesta väljer dem istället i förhållande till hur överkraftig RPD´n var i MW1. Det jag tycker är synd är att SMG´na är istort sett värdelösa nu.. Bara UMP´n är något att ha egentligen.

I S&D så är omgångar där ena laget försvara 2 lådor och andra laget anfaller. Blir du dödad får du inte vara med innan den omgången är över. först till 3 omgångar vinner rounden, sen byter man från ex. försvar till attack. S&D är nog bland det "svåraste" att spela tycker jag.. Prova gärna, men de flesta "riktigt" duktiga spelarna kör ofta S&D eller tillochmed Hardcore S&D.

Jag kör mest Team DM eller demolition, ibland war. Personligen gillar jag Team DM eller Hardcore Team DM bäst.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
COD 5 var ganksa kort singelplayer.. Cod 4 kändes längre faktiskt.
MW2 var helt ok längd tycker jag.. Tog 2 kvällar så var man klar och kunde gå över på Spec-Ops och MP.

Cod5 vann på sin "zombie" Multiplayer tycker jag. Sjukt kul och samarbete ett måste.
Samma som Co-op storyline var också kul.

Längtar till Nästa vecka när battlefield Bad company 2 kommer! Bad Company 1 hade ju en bra singleplayer och en bra multiplayer, men saknade tyvärr co-op story, vilket var synd! Hade varit sjukt kul om man kunnat spela 4 pers co-op! MP läget kommer väll äga som vanligt.. Men Battlefield spelen har alltid varit duktiga på online. Tyvärr saknar jag ofta den extra känslan och "närheten" eller "immersion" som COD spelen ger. Men då har man ju spelat alla ända sen COD1 på PC som tillochmed tillät omkoppling till enkelskottseld på vissa automatvapen! Sjukt bra på STG-44, Thompson och FG 42.

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Se bild
Fick Heavy Rain igår, han avverka ~5h speltid, fantastiskt spel än så länge, får se hur sugen man är att spela det fler ggr trots att det har en massa alternativa slut.

/F

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Fick Heavy Rain igår, han avverka ~5h speltid, fantastiskt spel än så länge, får se hur sugen man är att spela det fler ggr trots att det har en massa alternativa slut.

/F

Sitter o funderar på om man ska ha det, är det värt pengarna? tyckte MGS4 sög apa

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ingen som har nå kul att berätta ang. Hitman till PS3? Vill ha något riktigt bra & svårt smyga/mörda spel! Hidden (Spec Ops) i MW2 är det bästa jag hittat än så länge. Men efter att ha kört samma bana säkert 100ggr så börjar man bli lite less :D

Klara du både storyn och Special Ops på 4-5h i MW2? Har du gjort det i Veteran så är du snäppet värre än en nörd :D

Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Klara du både storyn och Special Ops på 4-5h i MW2? Har du gjort det i Veteran så är du snäppet värre än en nörd :D

Jag tror att det är helt omöjligt att klara båda de grejerna!
Förresten så hävdar jag att det är omöjligt att klara spelet på veteran :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...