Ps3 Tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Är det någon som spelar de äldre PS2 spelen på sin PS3? Själv gjorde jag mig av med mina gamla PS2 spel när jag köpte en PS3. Var lite väl snabb att släppa Grand Tourismo dock, då någon värdig efterföljare inte släppts.

Vilken är premium versionen av PS3? Såg att folk skrivit det i sina annonser på tradera länken ovan. Stämmer priserna kan man ju i stort sett få tillbaka sina pengar idag eller åtminstone räkna med en väldigt liten värdeminskning.

Ångrar idag att jag sålde mitt 8 bitars Nintendo. Än idag rätt underhållande spel i sin enkelhet.
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
1. amullo
2. MaG (psn: Magtel) - 48

Jag tycker inte det spelar nån roll egentligen hur man spelar. Man skulle ju göra en free-for-all match och spela några gånger på olika banor.
Varför får vi inte använda Marathon, Lightweight och Commando combo? Är det för att alla inte låst upp dessa? Jag pallar aldrig anpassa mina perks efter bana, men jag förstår att många gör det...

btw, vad är "n00btubes"

Skriv era levels också... alltid kul att veta

Noobtubes är alla typer av granatkastare, mindre begåvade spelare brukar gnälla över att åka på för mycket pisk när manspelar med detta vapen.
Dock kan detta appliceras till alla typer av vapen im MW två, jag har hörat allt från noobtuber till shotgunnoob till Akimbo noob.

Så om någon kallar dig detta är det bevis på att du gjort honom till din lilla slyna flera gånger om :D
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Låter intressant...fast vad är det för fel med en vanlig hardcore TDM?

NooBtube=Granatkastartillsatsen...ny inom FPS? :D

Aha... isåfall är jag en aktiv NooBtube'are, and I'm proud of it :D

Jag är väl hyfsat "NooB" på FPS. Bara lirat lite COD innan med polarna i split screen-läge... men nu är jag fast vid den här skiten.

Hardcore TDM... det är väl det vi ska göra? Alltså vanlig death match. Eller är detta ännu ett häftigt uttryck för något helt annat? :D

Noobtubes är alla typer av granatkastare, mindre begåvade spelare brukar gnälla över att åka på för mycket pisk när manspelar med detta vapen.
Dock kan detta appliceras till alla typer av vapen im MW två, jag har hörat allt från noobtuber till shotgunnoob till Akimbo noob.

Så om någon kallar dig detta är det bevis på att du gjort honom till din lilla slyna flera gånger om :D

hehe... då tänker jag fortsätta med min NooBtube, mina NooBmoves, mitt NooBcallsign, min NooBlevel och alla mina andra NooBvapen :arsele
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Noobtubes är alla typer av granatkastare, mindre begåvade spelare brukar gnälla över att åka på för mycket pisk när manspelar med detta vapen.
Dock kan detta appliceras till alla typer av vapen im MW två, jag har hörat allt från noobtuber till shotgunnoob till Akimbo noob.

Så om någon kallar dig detta är det bevis på att du gjort honom till din lilla slyna flera gånger om :D
Mycket väl förklarat, finns sakerna att använda...så skall man göra det. :tummenupp
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag vill undvika Marathon, lightweight, commando eftersom det ger en ordentlig fördel till duktiga spelare som bara springer runt och knivar folk. Detta kan vara mycket svårt för ickerutinerade spelare att klara, speciellt på en lite bana med "en mot en" regel.

Noobtubes är granattillsatsen på bössorna.. Används ofta av nybörjare som har en övertro på kraften i granaterna, men likaså ett "för" effektivt vapen om man vill ha en "rolig" match en mot en.

Vi brukar i mitt kompisgäng ibland köra lite olika spel..
Shotguns only spel - Allt valfritt, men du får inte använda något annat vapen än hagelbössor.. ibland tillochmed en speciell typ av hagelbössa.
No Scopes - Alla tar en varsin intervention och du måste skjuta från höften endast! skitskoj
Pistols only - Se shotguns only
Knives - Kniven + kastkniv tillåtna.. Ofta väljer hyfsade spelare också en pistol med tactical knife.

Nåja..

Adda mig i PSN så får jag bjuda in de som är online vid tillfälle! Vore bra om alla som vill vara med har headset.. Blir roligare då. :D
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Hardcore är som sagt ett "hardcore" läge!

Skott tar lika på alla, inkl dina egna! samma med granater osv.. Undantag för claymore som bara smäller på fi.

Din hälsonivå är ockspå nere på typ 30% jämfört med "vanliga" = ett fåtal skott dödar.. FAL´en dödar exempelvis med ett skott. Famas och M16 med en "burst".

Du får ingen radarbild om du inte har UAV

Du måste vänta 10 sekunder efter att du dör till du kommer tillbaka

du får INTE se en killcam.. Gör det svårare att hitta exempelvis snipers som gömt sig bra.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Hardcore är som sagt ett "hardcore" läge!

Skott tar lika på alla, inkl dina egna! samma med granater osv.. Undantag för claymore som bara smäller på fi.

Din hälsonivå är ockspå nere på typ 30% jämfört med "vanliga" = ett fåtal skott dödar.. FAL´en dödar exempelvis med ett skott. Famas och M16 med en "burst".

Du får ingen radarbild om du inte har UAV

Du måste vänta 10 sekunder efter att du dör till du kommer tillbaka

du får INTE se en killcam.. Gör det svårare att hitta exempelvis snipers som gömt sig bra.

Ok, men då skulle ju t.ex. jag kunna använda UZI med akimbo. Den träffar ju alltid några skott liksom. Eller en hagelbraka... Skicka en friend request till Magtel.
Jag har ett blåtands-headset, men det laggar som fan när jag använder det. Vet inte om det är för att jag har trådlös uppkoppling till PS3an? Nån av er som kan svara på det kanske.
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Ok, men då skulle ju t.ex. jag kunna använda UZI med akimbo. Den träffar ju alltid några skott liksom. Eller en hagelbraka... Skicka en friend request till Magtel.
Jag har ett blåtands-headset, men det laggar som fan när jag använder det. Vet inte om det är för att jag har trådlös uppkoppling till PS3an? Nån av er som kan svara på det kanske.

Kan absolut ha med trådlöst att göra. Jag tycker det är omöjligt att lira tex tekken online WL men trådat funkar det hyffsat bra
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Kan absolut ha med trådlöst att göra. Jag tycker det är omöjligt att lira tex tekken online WL men trådat funkar det hyffsat bra

Det laggar aldrig när jag kör MW2 trådlöst, om jag inte kopplar in headset'et då. Fattar inte hur det kan störa ut uppkoppling så som det gör. Jag får väl tråda PS3an när vi ska lira en SH-turnering :tummenupp
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Akimbo UZI eller så funkar väll. Personligen vill jag inte ha akimbo på primary, men alla väljer själv.

Jag köpte ett trådbundet headset gjort för PS3 på webhallen. Funkar bra som f*n och sladden stör faktiskt inte alls. Bra ljud och tydligen j*vligt bra mic enligt mina polare som säger att mig hör de alltid jättebra och tydligt.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Akimbo UZI eller så funkar väll. Personligen vill jag inte ha akimbo på primary, men alla väljer själv.

Jag köpte ett trådbundet headset gjort för PS3 på webhallen. Funkar bra som f*n och sladden stör faktiskt inte alls. Bra ljud och tydligen j*vligt bra mic enligt mina polare som säger att mig hör de alltid jättebra och tydligt.

så är det väl egentligen. Men jag har kört mycket akimbo med P90 och UZI. Kanske inte för att det är bäst, men för att det är jävligt skoj. Funkar dock bäst i free-for-all. Iaf för mig...
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Skulle kunna tänka mig att Akimbo P90 med extended mag skulle vara en riktig höjdare i Hardcore dock.. Stora magazine och mycket spray and pray.. Jag föredrar RPD´n med steady aim, men jag ser poängen absolut.

Börjar gilla AK´n mer och mer, även om TAR och ACR fortfarande är favoriter.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Skulle kunna tänka mig att Akimbo P90 med extended mag skulle vara en riktig höjdare i Hardcore dock.. Stora magazine och mycket spray and pray.. Jag föredrar RPD´n med steady aim, men jag ser poängen absolut.

Börjar gilla AK´n mer och mer, även om TAR och ACR fortfarande är favoriter.

Ja P90n är rätt bra på små banor, men uzi'n är snäppet ballare :D
Precis låst upp ACR och jag gillar den som fan. Det är bra drag i den och hyfsat stora magasin.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Ja P90n är rätt bra på små banor, men uzi'n är snäppet ballare :D
Precis låst upp ACR och jag gillar den som fan. Det är bra drag i den och hyfsat stora magasin.

Stoppa på ett acog eller thermal samt FMJ på den så har du en AR som funkar fint att vara sniper med. Sjukt bra kompromiss mellan power och rekyl. Personligen brukar jag köra med FMJ och ljuddämpare eftersom jag gillar vanliga siktet på den.

Ett tips är att försöka skippa reddot eller andra sikten.. Kan man lära sig att träffa med "ironsights" så öppnar sig ganska intressant kombo möjligheter.. Dels så behöver inte perk 1 vara bling, men är det så kan man ändå köra med ex. ljuddämpare och heartbeat sensor exempelvis.. Jag kör som exempel min RPD med grip och FMJ.. Rätt genom väggen med kulorna bara! Många som blir sura på en när man klipper dem genom deras lilla skydd.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Stoppa på ett acog eller thermal samt FMJ på den så har du en AR som funkar fint att vara sniper med. Sjukt bra kompromiss mellan power och rekyl. Personligen brukar jag köra med FMJ och ljuddämpare eftersom jag gillar vanliga siktet på den.

Ett tips är att försöka skippa reddot eller andra sikten.. Kan man lära sig att träffa med "ironsights" så öppnar sig ganska intressant kombo möjligheter.. Dels så behöver inte perk 1 vara bling, men är det så kan man ändå köra med ex. ljuddämpare och heartbeat sensor exempelvis.. Jag kör som exempel min RPD med grip och FMJ.. Rätt genom väggen med kulorna bara! Många som blir sura på en när man klipper dem genom deras lilla skydd.

Bra tips. Har varit inne lite på det när jag körde SCAR-H. Då körde jag en del FMJ och silencer, eftersom många glor hela tiden på kartan efter röda prickar. Kör man silencer, så slipper man att folk ser vart man är hela tiden. Tyvärr sabbar man lite power i skotten med silencer, men man kompenserar lite med FMJ iaf...

Det får bli ett test ikväll på detta =)
Tror inte jag låst upp FMJ ännu, men det löser vi nog... Heter du amullo i psn?
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Ok, men då skulle ju t.ex. jag kunna använda UZI med akimbo. Den träffar ju alltid några skott liksom. Eller en hagelbraka... Skicka en friend request till Magtel.
Jag har ett blåtands-headset, men det laggar som fan när jag använder det. Vet inte om det är för att jag har trådlös uppkoppling till PS3an? Nån av er som kan svara på det kanske.
Laggar kontrollen om du drar igång headsetet? Dra igång ditt headset och stäng av kontrollen, starta kontrollen igen och problemet bör vara borta tills du startar headsetet igen nästa gång du spelar.

Har också det problemet med mitt ibland, eller så skaffar du sonys egna headset och du har aldrig det problemet igen.

Stoppa på ett acog eller thermal samt FMJ på den så har du en AR som funkar fint att vara sniper med. Sjukt bra kompromiss mellan power och rekyl. Personligen brukar jag köra med FMJ och ljuddämpare eftersom jag gillar vanliga siktet på den.

Ett tips är att försöka skippa reddot eller andra sikten.. Kan man lära sig att träffa med "ironsights" så öppnar sig ganska intressant kombo möjligheter.. Dels så behöver inte perk 1 vara bling, men är det så kan man ändå köra med ex. ljuddämpare och heartbeat sensor exempelvis.. Jag kör som exempel min RPD med grip och FMJ.. Rätt genom väggen med kulorna bara! Många som blir sura på en när man klipper dem genom deras lilla skydd.
De blir sura för att du springer med LMG, och LMG är associerat med n00bs i FPS såvitt jag vet.

Bara mata på en halv match (ja, jag överdriver) innan du ens behöver ladda om, det är mer spännande med 20/30 skott i magasinet.

Vad brukar ni lira för nåt? Själv kör jag mest S&D...
 
Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Laggar kontrollen om du drar igång headsetet? Dra igång ditt headset och stäng av kontrollen, starta kontrollen igen och problemet bör vara borta tills du startar headsetet igen nästa gång du spelar.

Har också det problemet med mitt ibland, eller så skaffar du sonys egna headset och du har aldrig det problemet igen.


De blir sura för att du springer med LMG, och LMG är associerat med n00bs i FPS såvitt jag vet.

Bara mata på en halv match (ja, jag överdriver) innan du ens behöver ladda om, det är mer spännande med 20/30 skott i magasinet.

Vad brukar ni lira för nåt? Själv kör jag mest S&D...

Suveränt!! Jag ska testa detta. Det headset jag har är nåt billigt jag köpt från tradera. Tror det var spelbutiken som hade auktionen.
Tack för tipset!

Vad är S&D? Jag kör mest Team Deathmatch, eller free-for-all om jag är på det humöret. Jag har nästan inte kört nåt annat. Capture the falg och sån skit tilltalar mig inte det minsta.

btw... Jag fattar egentligen inget om FPS och dess "regler". Men Vilka vapen får man köra med om man inte ska vara "n00b"? Tidigare i tråden var det n00btubes, som visst är granatkastare på ett gevär, och nu kommer detta med att det är n00b att köra med LMG.
Om man kör enbart med en skiten pistol och inga perks, inga cammo-kläder m.m. är det det enda sättet att inte vara n00b eller?
Nä, jag tycker det är för mycket snack om vad som är n00b och inte. Kör med det du gillar. Om jag n00bar och dödar dig, ja då har ju n00ben vunnit :D
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top